• Anonym (Varför tjugo år yngre?)

Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?

Varför har 40 åriga singelmän på datingsite önskad preferens på tjej så lågt som 22 år ?

• Svar på tråden Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?
  • Gameofthrones
    Anonym (Sunt) skrev 2020-03-10 13:55:27 följande:
    Tack för detta upplysande mail hoppas de andra kvinnorna som kommenterat lär sig något men föga troligt dom är förmodligen singlar och bittra vid livets slut
    :o)

Det är så, från min synvinkel.
  • Bjoer
    Anonym (L) skrev 2020-03-10 14:45:22 följande:

De män jag känner/har känt som helst vill ha unga tjejer har varit osäkra män med dålig självkänsla. Det är lättare att vara med en ung tjej. De har inte så mycket erfarenhet, kräver inte så mycket, är lätta att göra glada. Kan räcka med att bjuda på café en gång typ. De lyssnar även mer på vad mannen säger. Äldre kvinnor kanske säger emot eller gör på sitt eget vis.

Kräver inte så mycket, lätta att göra glada. Shit vilja dåliga personlighetsdrag! SoligDrömmer

Om äldre kvinnor är krävande och svåra att göra glada är det inte konstigt att äldre män söker sig till yngre kvinnor.
  • Anonym (Old)
    Bjoer skrev 2020-03-10 15:15:16 följande:
    Kräver inte så mycket, lätta att göra glada. Shit vilja dåliga personlighetsdrag! SoligDrömmer

Om äldre kvinnor är krävande och svåra att göra glada är det inte konstigt att äldre män söker sig till yngre kvinnor.
    Ur filmen The Upside of Anger:

Who should I sleep with, Terry? Women like you? Your age? My age? I don't. You know why? 'Cause younger women are *nice*. You take them out, and they're actually grateful. "Oh look, a steak. Yummy." You go for a walk after dinner, the air smells nice, they say, "Thank you. This was *nice*. This was *fun*. You're *funny*. Tee-hee-hee." What should I do, Terry? Settle down and marry some pissed-off thing like you? I'd rather have someone come over and do *dental* work, *every day*, from my backside, up... through my *ass*!
  • Bjoer
    Anonym (Old) skrev 2020-03-10 15:22:00 följande:

Who should I sleep with, Terry? Women like you? Your age? My age? I don't. You know why? 'Cause younger women are *nice*. You take them out, and they're actually grateful. "Oh look, a steak. Yummy." You go for a walk after dinner, the air smells nice, they say, "Thank you. This was *nice*. This was *fun*. You're *funny*. Tee-hee-hee." What should I do, Terry? Settle down and marry some pissed-off thing like you? I'd rather have someone come over and do *dental* work, *every day*, from my backside, up... through my *ass*!
    He, ja. Det är en bra scen i den filmen. :D En i övrigt rätt bra film faktiskt.
  • Anonym (Oklart)
    Anonym (Sunt) skrev 2020-03-10 13:55:27 följande:

Tack för detta upplysande mail hoppas de andra kvinnorna som kommenterat lär sig något men föga troligt dom är förmodligen singlar och bittra vid livets slut

Nej då. Oerhört lycklig i ett förhållande med en någorlunda jämnårig i 40 års åldern. Jag är övertygad om att det ofta är viljan att forma kvinnan som styr valet av yngre partner. Eftersom jag vid 26 års ålder skaffade min fd man som då var 41 år har jag egen erfarenhet. Det var enligt honom en fördel (at han kunde lära upp mig sas). Aldrig mer kan jag säga, en relation blir enligt mig bäst då man har gemensamma erfarenheter och är lika varandra i utvecklingen (åldern spelar in där ofta).
  • Anonym (Old)
    Anonym (Oklart) skrev 2020-03-10 15:41:37 följande:
     Jag är övertygad om att det ofta är viljan att forma kvinnan som styr valet av yngre partner. 
    Ja, du och vissa andra är övertygade om det.

För att citera Baloo:
    Störtlöjligt.
  • KKarate
    Anonym (Old) skrev 2020-03-10 15:22:00 följande:

HAha så sant så sant.

De unga tjejerna får då äldre män efter några år med hängandes pung kulor. Inte så sexigt..roligare för männen istället med fräsch ung fru..

• KKarate
    Anonym (Varför tjugo år yngre?) skrev 2020-03-10 15:55:55 följande:
    De unga tjejerna får då äldre män efter några år med hängandes pung kulor. Inte så sexigt..roligare för männen istället med fräsch ung fru..
    Ja men hängande pungkulor kan man avla friska barn i hög ålder. Gamla äggstockar (kvinnor över 33år) = sjuka barn, alternativt inga barn.
    KKarate skrev 2020-03-10 16:13:57 följande:

Ja men hängande pungkulor kan man avla friska barn i hög ålder. Gamla äggstockar (kvinnor över 33år) = sjuka barn, alternativt inga barn.

Finns många unga tjejer som hamnar i klimakteriet tidigt 20 års åldern och även får barn med kromosomfel etc,
Svar på tråden Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?