• Anonym (Varför tjugo år yngre?)

Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?

Varför har 40 åriga singelmän på datingsite önskad preferens på tjej så lågt som 22 år ?

• Svar på tråden Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?
  • Anonym (Kille43)

Jag har satt min gräns vid 28, men av erfarenhet så är många mentalt 22 vid 28  till och med äldre än så. 

Har svårt att se en 25 åring som jämnställd mig. För mig är dom barn, jag tycker dom är gulliga och jag hoppas dom slipper gå igenom för mycket lidande i livet. 

Men, jag har träffat och känner män 40-55 som mentalt är som 25. 
    Dom har familj, pengar, men det är något som är fel. Som om dom, inte hittat sig själva riktigt, och antagit en roll av hur en man skall vara istället för att utvecklats till en man. Samt jobba på att bli en bättre man än vad dom är. Vilket borde vara det viktigaste för både män och kvinnor och alla andra som kanske inte identifierar så med dom könen.

Så ja, 22 är lite väl ungt. För mig är dom barn.

Anonym (Kille43) skrev 2020-03-11 21:49:49 följande:

Jag har satt min gräns vid 28, men av erfarenhet så är många mentalt 22 vid 28  till och med äldre än så. 

Har svårt att se en 25 åring som jämnställd mig. För mig är dom barn, jag tycker dom är gulliga och jag hoppas dom slipper gå igenom för mycket lidande i livet. 

Men, jag har träffat och känner män 40-55 som mentalt är som 25. 

Dom har familj, pengar, men det är något som är fel. Som om dom, inte hittat sig själva riktigt, och antagit en roll av hur en man skall vara istället för att utvecklats till en man. Samt jobba på att bli en bättre man än vad dom är. Vilket borde vara det viktigaste för både män och kvinnor och alla andra som kanske inte identifierar så med dom könen.

Så ja, 22 är lite väl ungt. För mig är dom barn.

Dessa omogna män, undrar är de välutbildade män med karrärsjobb?
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Varför tjugo år yngre?) skrev 2020-03-11 21:55:58 följande:

Dessa omogna män, undrar är de välutbildade män med karrärsjobb?

På mitt jobb finns flera singelmän mellan 35-50. Dom är mentalt smarta inom sitt område men socialt handikappade. Dom har bra löner men är inga snyggingar. En av dom har gjort flera desperata raggningsförsök på jobbets unga receptionister. Det har gett riktiga creepyvibbar och väldigt nära att HR blev inblandad.
    Anonym (Qwerty) skrev 2020-03-11 22:15:28 följande:

På mitt jobb finns flera singelmän mellan 35-50. Dom är mentalt smarta inom sitt område men socialt handikappade. Dom har bra löner men är inga snyggingar. En av dom har gjort flera desperata raggningsförsök på jobbets unga receptionister. Det har gett riktiga creepyvibbar och väldigt nära att HR blev inblandad.

Konstigt att ingen vill ha de. Eller är de sådana som har korta förbindelser? Ser oss som objekt?
  • Anonym (glad)
    Anonym (Qwerty) skrev 2020-03-11 22:15:28 följande:
    Aspergernördar med andra ord.
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Varför tjugo år yngre?) skrev 2020-03-11 22:18:15 följande:

Konstigt att ingen vill ha de. Eller är de sådana som har korta förbindelser? Ser oss som objekt?

Som kvinna vill man vanligtvis ha viss social kompetens hos det motsatta könet och hos vissa lyser desperationen igenom totalt. Att man inte förstår att för att passa som receptionist så är man vanligtvis utåtriktad, tillmötesgående och glad och istället tolka det som att man har nån chans och skriva desperata meddelanden blir SÅ himla pinsamt.
  • Anonym (Bea)

Lite äckligt tycker jag... oavsett om det är män eller kvinnor som söker yngre. När man skulle kunna vara förälder till sin partner, då har det iaf i mina ögon gått för långt. Usch.

• Anonym (Li)

Ungdom lockar, det kanske är rent biologiskt? Jag träffade min man när jag var 25 och han 40, dock ej via app. Brukar reta honom och kalla honom för snuskgubbe

• EttAnnatKonto

kvinnor når oftast sin top utseendemässigt kring 25 skulle jag tippa på. så inget konstigt med det.

vill man inte ha något förhållande så passar det ju perfekt med en tjej som utseendemässigt är så snygg som hon kommer bli.

• Anonym (visuell njutning)
    Det beror på vad man är ute efter.

Letar jag efter en livspartner skulle jag leta i spannet 30-40 (är 37 själv). Men vill jag bara ha nån att ligga med är spannet snarare 18-30. Yngre tjejer har fastare kroppar, är i bra form och har inte fött barn, så är tajtare. 
    Det finns väl ingen som på allvar föredrar en 40-åring framför en 20-åring rent utseendemässigt? 
Svar på tråden Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?