Anonym (japp) skrev 2020-03-02 21:37:09 följande:
Men fy, stackare :( Kan inte lungorna tränas upp efter det? Eller blir det permanenta skador?
Usch, om svininfluensan kan orsaka sånt, tänk då vad corona kan orsaka :(
Då antar jag att du är jätteförsiktig idag...
Skadorna är permanenta sen kan jag så klart träna upp det men kommer aldrig bli frisk.
Svininfluensan var mycket värre... En mycket högre procent blev svårt sjuk än vad det är nu med corona... Så nej inte direkt orolig. De flesta som får corona får knappt några symptom... Det är en VÄLDIGT liten procent som blir väldigt sjuka. Det är ju därför det sprids så snabbt för folk tänker att det bara är en förkylning och därför lever sina liv som vanligt.
Jag är inte ett piss mer försiktig nu än vad jag är resten av tiden. Jag är alltid noga med att tvätta händer, inte röra ansiktet osv osv.. Jag blir förbannad på hysterin då man skrämmer upp folk i onödan.
Som sagt av hundra smittade så är det över 80 av dem som får lätta symptom!! Som inte riskerar att dö, eller ens hamna på sjukhus annat än för att vara i karantän de flesta får stanna hemma och mår som om de hade en lättare förkylning.
Med Svininfluensan så låg jag med 41,9 graders feber i en vecka... jag låg sjukskriven i 4 veckor... och tog ytterligare 2 månader innan jag hämtade mig så pass att jag nästan kunde leva som vanligt. Svininfluensan orsakade svåra symptom på nästan alla som fick det! Något som hejdade spridningen då folk gick hem och däckade nästan på en gång. Nu märker ju folk knappt att de är sjuka om de inte har väldig otur!!