• Anonym (Undran)

Sambo lämnar mig annars

Jag och min sambo blev gravid oplanerat, vet inte hur. Hade p-spruta som previntiv och vad jag förstådd ska det vara bland det säkraste. Slippa tänka på att ta piller i tid. Då jag inte trodde det var möjligr upptäckte jag det några veckor inni. Skulle berätta då för min sambo men pga omständigheter fick han lov att åka bort och kom hem först några månader senare. Berättat och han vill att jag ska ta bort annars lämnar han mig och vill inte ha något med mig att göra. Förstår honom jobbigt såklart från andra sidan med. Det går fortfarande att göra men för mig är det försent nu. Jag känner mig bara så ledsen tyckte om han så och nu är han bara borta. Känner mig så ensam. Som en dålig tjej. Hur ska man tänka hur hade ni tänkt? Känner mig så tom.

• Svar på tråden Sambo lämnar mig annars
  • KaptenOhoy
    Anonym (Sebben) skrev 2020-02-19 12:43:08 följande:

Oavsett preventivmedel har brukaren ett ansvar för hanteringen utifrån sin avsikt och sin överenskommelsen. Man som kvinna. Har du egentligen gett dig i det som du kallar skuldfrågan? Eller lägger du alltid all skuld för allt på män i alla lägen? Så modernt...

Vilket svammel. Är du alltid såhär osaklig i diskussioner? Försöker du alltid att vända på sakfrågan istället för att argumentera för din ståndpunkt? Nog för att biten jag citerade var både bristfällig i sin framförande och även rent felaktig, men nu tar du ut svängarna ordentligt för att försöka rädda dig själv.
  • Anonym (Sebben)
    KaptenOhoy skrev 2020-02-19 22:04:52 följande:

Vilket svammel. Är du alltid såhär osaklig i diskussioner? Försöker du alltid att vända på sakfrågan istället för att argumentera för din ståndpunkt? Nog för att biten jag citerade var både bristfällig i sin framförande och även rent felaktig, men nu tar du ut svängarna ordentligt för att försöka rädda dig själv.

Ingen annan än du som använder preventivmedlet är primärt ansvarig för att använda det så korrekt som möjligt. Risker finns alltid. Din sexpartner är sekundärt ansvarig. Tillverkare, läkare osv har visst ansvar med. Konsekvenserna av om graviditet inträffar är något som både primärt och sekundärt ansvariga måste hantera.

Det är inte alls svammel och inga svängar. Det är så självklart att det bara behöver skrivas här på FL. ????
  • Unhappy
    Anonym (Undran) skrev 2020-02-17 16:44:25 följande:

Jag och min sambo blev gravid oplanerat, vet inte hur. Hade p-spruta som previntiv och vad jag förstådd ska det vara bland det säkraste. Slippa tänka på att ta piller i tid. Då jag inte trodde det var möjligr upptäckte jag det några veckor inni. Skulle berätta då för min sambo men pga omständigheter fick han lov att åka bort och kom hem först några månader senare. Berättat och han vill att jag ska ta bort annars lämnar han mig och vill inte ha något med mig att göra. Förstår honom jobbigt såklart från andra sidan med. Det går fortfarande att göra men för mig är det försent nu. Jag känner mig bara så ledsen tyckte om han så och nu är han bara borta. Känner mig så ensam. Som en dålig tjej. Hur ska man tänka hur hade ni tänkt? Känner mig så tom.

Behåll barnet om det är det du vill och kasta ut sambon. Det är inte han som ska bära på det i 9 månader. Det finns inget preventivmedel som är 100% säkert, Ursäkta språket så då skulle han gett fan i att ha sex och dragit sig en handtralla i stället.

Skaffa dig en ny sambo i stället som bryr sig. Jävla mansgris!
  • Anonym (Ja)
    Unhappy skrev 2020-02-20 06:40:23 följande:

Behåll barnet om det är det du vill och kasta ut sambon. Det är inte han som ska bära på det i 9 månader. Det finns inget preventivmedel som är 100% säkert, Ursäkta språket så då skulle han gett fan i att ha sex och dragit sig en handtralla i stället.

Nja, alltså.. hon har ju vetat om graviditeten utan att berätta på några månader. Hon använde preventivmedel för att det var enkelt sätt att slippa graviditet. Det framgår inte att man pratat om vad som händer vid ev. graviditet.

Man är två om att sätta ett barn till världen och sambon fick aldrig en chans att uttala sig innan det var för sent.

Det är TS som varit oansvarig, ingen skuld på sambon.

Jag hade också blivit oerhört besviken i samma situation.
  • LFF
    Anonym (Ja) skrev 2020-02-20 07:13:17 följande:
    Nja, alltså.. hon har ju vetat om graviditeten utan att berätta på några månader. Hon använde preventivmedel för att det var enkelt sätt att slippa graviditet. Det framgår inte att man pratat om vad som händer vid ev. graviditet.

Man är två om att sätta ett barn till världen och sambon fick aldrig en chans att uttala sig innan det var för sent.

Det är TS som varit oansvarig, ingen skuld på sambon.

Jag hade också blivit oerhört besviken i samma situation.
    Det är en sak att bli besviken. Det är något helt annat att kräva abort! Han har all rätt att bli besviken och lämna TS men ingen som helst rätt att kräva abort. Och han kan avsky TS hur mycket han vill utan att för den sakens skull överge barnet!
  • Anonym (Ace)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-17 20:47:46 följande:

Jag är fullständigt färdig med dina förbannade påhopp!!

-1 på den
  • Anonym (Sebben)
    LFF skrev 2020-02-20 07:43:56 följande:

Det är en sak att bli besviken. Det är något helt annat att kräva abort! Han har all rätt att bli besviken och lämna TS men ingen som helst rätt att kräva abort. Och han kan avsky TS hur mycket han vill utan att för den sakens skull överge barnet!

Han får naturligtvis säga att han både gärna ser abort och att han har tankar och villkor för att stanna kvar i relationen eller bli singelpappa. Menar du att kvinnor får önska kräva saker i relationer men inte män? Låter ju som nån sorts kalifat.

I vårt samhälle avgör kvinnan om hon ska behålla/ta bort fostret. Det är bra. Menar du att du tror att han bestämmer detta? Så är det ju inte alls i Sverige. Vet du inte det?

Han kan naturligtvis avsky TS för det svek hon lömskt genomfört främst genom att inte berätta i tid med vaga bortförklaringar.

De behöver nu se till att barnet får det bra under uppväxten. Pappan har lärt sig läxan att lita på tjejer med sådan ansvarslös moral och svekfullhet. Mamman har kanske lärt sig att vara ärligare och inte tvinga på föräldraskap på andra. Om de sansar sig så kanske barnet kan få det OK.
  • KaptenOhoy
    Anonym (Sebben) skrev 2020-02-20 06:04:03 följande:

Ingen annan än du som använder preventivmedlet är primärt ansvarig för att använda det så korrekt som möjligt. Risker finns alltid. Din sexpartner är sekundärt ansvarig. Tillverkare, läkare osv har visst ansvar med. Konsekvenserna av om graviditet inträffar är något som både primärt och sekundärt ansvariga måste hantera.

Det är inte alls svammel och inga svängar. Det är så självklart att det bara behöver skrivas här på FL. ????

Ingenting i TS beskrivning tyder på att hon skulle ha slarvat med preventivmedlet, vilket var ditt argument. Ditt argument bygger på en dåligt underbyggd gissning. Däri ligger svamlet, däri ligger det att du tar ut svängarna i din argumentation. Det är så självklart att det vara behöver skrivas här på FL.
  • Anonym (Sebben)
    Unhappy skrev 2020-02-20 06:40:23 följande:

Han är verkligen ingen mansgris. Vilket nedsättande språk och grund analys. Du kan fundera vilka epitet som skulle kunna passa en kvinna som lömskt lurar andra till föräldraskap - hon sviker barnet, sin sambo och sig själv.

Naturligtvis skulle mannen onanerat istället för att lita på sin sexpartner. Allt ansvar för allt som kan hända ligger alltså alltid på ena könet? Hur ojämställd och bekväm är du i dina argument?
  • Anonym (Sebben)
    KaptenOhoy skrev 2020-02-20 08:09:32 följande:

Ingenting i TS beskrivning tyder på att hon skulle ha slarvat med preventivmedlet, vilket var ditt argument. Ditt argument bygger på en dåligt underbyggd gissning. Däri ligger svamlet, däri ligger det att du tar ut svängarna i din argumentation. Det är så självklart att det vara behöver skrivas här på FL.

Vi vet inte hur noga hon har iakttagit reglerna och tiderna runt p-sprutan. Det har ju blivit barn och TS verkar inte vara kontroll-fokuserad. Så det är en synnnerligen kvalificerad gissning och inget svammel eller att ta ut svängarna. Huvudargumentet är att hon rätt lömskt väntat med att berätta tills det är för sent.

Du får svårt att rentvå ansvarig part. Det blir löjligt på FL med alla de som likt dig som märkligt nog tror att det ena könet omöjligt kan göra fula saker eller behöver ta ansvar för sina övergrepp och alltid lägger allt ansvar på det andra könet.
Svar på tråden Sambo lämnar mig annars