Inlägg från: Anonym (Sebben) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sebben)

Sambo lämnar mig annars

Men semantik är viktig alltid och ord kan hjälpa eller stjälpa TS. 

Att kalla det utpressning är mycket starkt, det pekar på en sorts kriminell situation, kanske med pengar inblandade.

TS och mannen samt bebis är i kniviga situationer och pressen finns hos de båda vuxna. Du hade kunnat resonera lika hårt om kvinnans ansvar och press på mannen här. Jämställdhet är viktig.

Anonym (???) skrev 2020-02-18 07:52:48 följande:
    Men vad är ditt problem? 
    TS sitter i en knivig sits. Det är sådana här inlägg som alltid förstör trådar på forumet och tar fokus från det som TS vill få råd kring. Ja, det hjälper ju TS jättemycket att några sitter och diskuterar exakta ordalydelsen av utpressning/hot osv - mycket hjälpsamt (obs ironi är väl bäst att jag tillägger) 
  • Anonym (Sebben)
    Anonym (bluebird) skrev 2020-02-18 15:15:09 följande:

I andra trådar blir kvinnor kallade själviska när de skaffar barn på egen hand men när någon väljer att behålla trots att det är mot sin partners vilja och hon vet att det finns en stor risk att han inte vill vara med i bilden då är hon inte självisk. Varför kunde du inte berätta för honom tidigare, var han nu än var under ett par månader måste ni väl haft nån typ av kontakt. Istället väntade du med att berätta för att du hoppades på att han skulle förstå att det då var det för sent/svårt för dig att göra abort? Jag skulle inte tvinga någon till att bli pappa om man sedan innan var överens om att inte skaffa barn. 

Bra skrivet. Det låter smått underligt att mannen skulle befinna sig på en plats långt borta utan telefon och internet i många många månader. Att TS inte kunde hinna berätta om att de väntade barn trots deras överenskommelse om att skydda sig.

TS, det är rätt allvarligt, har du lurat snubben genom att inte berätta om detta förrän det var för sent? Är det schysst att göra så? Snubben får ansvar och utgifter resten av sitt liv pga ditt agerande.
  • Anonym (Sebben)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-18 18:47:17 följande:

Återigen, ts tog sitt ansvar. Hon använde preventivmedel. Är det hennes fel att hon blev gravid trots p-spruta? Eller kanske mannen borde haft kondom? Eller så skulle de inte haft sex alls.

Men hon valde att inte berätta för mannen att hon trots p-sprutan blivit gravid. TS väntade så länge att berätta att gränsen för abort var passerad. Jag är ledsen TS, men har du ingen hållbar förklaring så känns det där rätt manipulativt. Att skylla på att han var bortrest så länge håller inte. Internet finns överallt och telefon med..
  • Anonym (Sebben)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-18 23:24:30 följande:

1) Hon ville berätta det öga mot öga, inte över telefon/chatt medan han var bortrest

2) Abortgränsen är inte passerad, bara för hennes egen personliga del

Det är dåliga ursäkter som gränsar till egoistisk manipulation. Den blivande förälder som gör så ansvarar för att överenskommelse bryts mot den andre ovetande blivande föräldern och orsakar ett livslångt känslomässigt och stort ekonomiskt ansvar på denne.

Helt otroligt att läsa debattinlägg ovan som helt genusfientligt lägger ansvaret på offret i den här sortens övergrepp och svek.

Ser vi ur barnperspektivet så har detta barn fått en start i livet där föräldrarna inte varit överens om familjebildning. TS har inte varit schysst här heller. Man kan fundera över ordet utpressning som använts i inläggen ovan.

Vad tycker TS själv om dessa beska kommentarer om TS ansvar för att så kraftigt påverka så många andra människors liv?
  • Anonym (Sebben)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-19 09:50:00 följande:
    Om ts ville behålla barnet spelar det ingen som helst roll när hon berättar. 
    Anonym (Sebben) skrev 2020-02-19 08:14:41 följande:
    Det är dåliga ursäkter som gränsar till egoistisk manipulation. Den blivande förälder som gör så ansvarar för att överenskommelse bryts mot den andre ovetande blivande föräldern och orsakar ett livslångt känslomässigt och stort ekonomiskt ansvar på denne.

Helt otroligt att läsa debattinlägg ovan som helt genusfientligt lägger ansvaret på offret i den här sortens övergrepp och svek.

Ser vi ur barnperspektivet så har detta barn fått en start i livet där föräldrarna inte varit överens om familjebildning. TS har inte varit schysst här heller. Man kan fundera över ordet utpressning som använts i inläggen ovan.

Vad tycker TS själv om dessa beska kommentarer om TS ansvar för att så kraftigt påverka så många andra människors liv?

Det kallas inte manipulation att stå upp för sina egna rättigheter, dvs kvinnans rätt att bestämma över sin egen kropp. Som bekant är enda sättet att inte bli pappa avhållsamhet, där är man två som har ansvar. Det är ingens fel att p-medlet inte fungerade men ts vill ha barn, hennes kille uppenbarligen inte alls, då är det så.

Fattar du inte att ts inte planerade graviditeten öht?? Och det kallar du utpressning?

För min del hoppas jag ts har minimal kontakt med den s.k. pappan han vill ju öht inte ha med dem att göra som det verkar. Nästa gång kanske han använder kondom istället.
    Hur vet du att TS inte planerade graviditeten? Det är mycket som varnar i TS berättelse om att inte prata graviditet utan att fördröja. Det är misstänkt manipulation. Och en sorts utpressning när partnern onödigt sedan ställs inför fullbordat faktum.

Man ska naturligtvis stå upp för sina rättigheter, det handlar det inte om här. Du försöker blanda bort korten. De hade en gemensam överenskommelse och TS berättade inte att den brutits med oerhörda konsekvenser för många.

Det är också oerhört ensidigt att lägga hela ansvaret för graviditeten på mannen. De var två i relationen och han hade väl säkert använt kådis om de hade kommit överens om det. Istället valdes p-spruta om hon nog slarvade med, avsiktligt eller oavsiktligt, sannolikt  i syfte att utpressa den andre förälderns fortsatta engagemang. Helt fel sätt att vårda relationen och skapa bra förutsättningar för ett barns uppväxt.

Ditt råd om att barnet inte ska ha samverkande goda föräldrar att växa upp med (du tycker att TS ska isolera sig och frysa ut den andre föräldern ur barnets liv) visar på en egoism och en oförståelse för ett barns behov under uppväxten. Att ett barn ska växa upp i skuggan av en förälder med den sortens värderingar är inte i barnets bästa intresse.
  • Anonym (Sebben)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-19 10:13:46 följande:
    Varför skulle ts använda p-spruta om hon hemligt vill bli gravid?? Då skulle hon väl äta piller och bara säga hoppsan när hon missat några.

Jag har inga problem med att köpa att hon ville prata med honom öga mot öga. Antagligen räknade hon inte med att han skulle dumpa henne, även om hon säkert antog att han skulle bli chockad.

Vilken överenskommelse pratar du om? Jag fattar fortfarande inte hur du kan få en oplanerad graviditet till att bli "kontraktsbrott"? Det var väl lika mycket hans fel att hon/de blev med barn. Jag säger inte att det BARA är hans ansvar men ts använde p-medel, vad mer begär du??

Jag misstänker att du inte har en aning om hur p-spruta fungerar men jag kan informera om att de räcker i hela tre månader. Att säga att ts misskötte det är ren spekulation från din sida. Du sitter till o med och påstår rakt ut att ts medvetet slarvar med det för att kunna pressa sin kille till att stanna hos henne, trots att det inte finns någon som helst indikation att han var på väg att lämna henne! Iaf av det jag läst av hennes kommentarer.

Du sitter ju bara och hittar på en massa som du inte har stöd för! Och utifrån dina påhitt sitter du sedan och klagar på ts, vad hon gjort eller inte gjort, som du inte ens har en aning om! Totalt sjuka påhopp!

Och jag sa inte att ts skulle frysa ut pappan öht! Ska du kasta lögner i min mun nu också?? Pappan har sina lagliga rättigheter och längre än så behöver man inte gå med en som inte ens vill ha med dem att göra.

Med tanke på hur världsfrånvända dina taktiker är så orkar jag inte ens bemöta dina fantasifoster längre!
    Du har sämre och sämre argument att fly till. Sannolikt sysslar du med misandri, hade genus varit ombytta hade du försvarat sambon med näbbar och klor. Tröttsamt ensidigt.

De använde p-spruta men hon blev gravid. Piller var inte aktuella. Vad är det du inte förstår?

Det går inte att skylla på att man vill prata öga mot öga i många månader men inte fixa det med t ex Skype eller ett möte irl. Han var väl kvar på planeten eller?

Jag vet väl hur en p-spruta fungerar. Vad har det med saken att göra? Inget.

Vad är det jag hittar på? Inget. Du letar febrilt efter fler svaga argument, av okänd anledning. Antagligen något helt personligt som inte har relevans för TS situation.

Du menade mycket väl att TS inste skulla ha någon kontakt med pappan lång tid framöver - om det inte är att frysa ut honom ur sitt barns liv och beröva barnet en bra förälder i sitt viktiga kärleksfulla nätverk unde ruppväxten, jag vad är det då? Du verka rgilla att sätta dit folk och exkludera dem från andra? Mobbning är OK?

Vad menar du med världsfrånvända taktiker? Vänligen förklara? Vad har det ens med den mycket kontrketa frågeställningen i tråden att göra? Vet du vad taktiker betyder? Förvirrande när du skrive så, kan det vara för att ta bort fokus från bristen på argument hos dig?
  • Anonym (Sebben)

Naturligtvis kan överenskommelser ändras, men inte ensidigt eller bara för att man har ett visst kön. Jämställdhet gäller på riktigt, det verkar många inte förstå.

Ja, jag vet hur en p-spruta fungerar. Man har snvar för detn hanteringen också som vuxen, precis som andra preventivmedel. Vad har det med skuldfrågan ens att göra?

Jag lägger ansvaret på båda men det är TS som inte skött sin hantering i överenskommelsen. TS känner sig tom och ledsen och saknar sin sambo. 
    Jag lägger ansvaret på båda när det gäller överenskommelsen, snubben skulle inte litat på en partner som visar de här karaktärsdragen. Jag förstår att du vill lägga all skuld på killar för alla sorters problem och de heliga kvinnorna ska aldrig behöva ta ansvar för någonting. Så fungerar inte jämställdhet alls...

TS har naturligtvis rätt att lämna relationen och han kräver eller utpressar inte någon till abort - han uttrycker sin fria vilja och TS väljer ju här att behålla barnet, hon har som självständig människa och kvinna inte tvingats till någonting. Vad får du tet ifrån? Någon abort har inte tvingats fram alls. Har jag missat något eller?

Du får fundera på vem som betett sig som ett as. Du använder såan ord bara för att sambon är man. Du borde fundera rejält över hur omdoernt du ser på riktig jämställdhet och jag hoppas att dina söner har en mer tidsenlig moralsyn.

Hon kunde gott berättad sådan viktiga saker medan han packat väskor. Du spekulerar om oerhörd tidsnöd och omöjliga chanser till dialog när han reste till yttre rymden typ. Drama som sannolikt inte alls ägde rum. TS underlät slugt att berätta och att inte ta tillgällen för detta viktiga samtal om graviditet  förrän relevanta tidsgränser passerats. 

LFF skrev 2020-02-19 10:21:18 följande:
    Även om de hade en gemensam överenskommelse (att TS skulle stå för att skydda båda från en graviditet) så kan sådana komma att ändras iom att inget preventivmedel är 100%. 

Vet du hur p-spruta fungerar? Det är inget som man tar själv utan man har en stående tid var tredje månad hos barnmorska, vårdcentralen eller liknande. 

Du lägger ju ansvaret på TS för att inte bli gravid. Nu är olyckan ett faktum och då ska TS få skulden för att hon inte sa på en gång till den blivande pappan att hon var gravid utan ville göra det ansikte mot ansikte. Varför ska allt ansvar ligga på TS att förhindra en graviditet (eller tjejer rent generellt)? Om man ligger med någon så vet man (om man inte är 15 typ) att sex kan leda till graviditet även om man har preventivmedel. Att inte ta med det i beräkningen utan räkna med att kvinnan gör abort om preventivmedlet inte fungerar är rätt jäkla oschysst. Om mina söner skulle bete sig som TS sambo när de blir vuxna skulle jag bli väldigt arg på dem kan jag säga. De har all rätt i världen att lämna relationen men inte att kräva en abort. Och, även om de inte önskar att bli föräldrar just där och då så ska de ta ansvar för barnet.

Ja, TS kunde ha berättat via videosamtal/mail etc. Nej, TS har inte gjort rätt i att vänta med att berätta. Men, TS sambo beter sig ändå som ett as som kräver en abort annars drar han (han har all rätt att dra men inte att kräva en abort). Det är inte TS fel att sambon var tvungen att åka iväg en längre period så hon inte hann berätta ansikte mot ansikte. Eller skulle hon gjort det när han stod med väskorna packade för att resa?
  • Anonym (Sebben)

Oavsett preventivmedel har brukaren ett ansvar för hanteringen utifrån sin avsikt och sin överenskommelsen. Man som kvinna. Har du egentligen gett dig i det som du kallar skuldfrågan? Eller lägger du alltid all skuld för allt på män i alla lägen? Så modernt...

KaptenOhoy skrev 2020-02-19 12:08:17 följande:
    Om du scrollar upp på sidan så ser du att det faktiskt är du själv som tar upp P-spruta och använder som argument för att skuldbelägga TS i frågan. Svårt att hålla reda på dina argument?

Jag gissar på att du helt enkelt inte visste hur en P-spruta fungerar och nu försöker efterkonstruera när du får motargument som du inte kan svara på.
  • Anonym (Sebben)

Barnet har ett behov av flera kärleksfulla vuxna under uppväxten. TS bör söka vänlig kontakt och möjlighet för bra samverkan som föräldrar trots den olyckliga och kanske oschyssta starten. Jag rekommenderar verkligen inte TS att visar hårt mot hårt och försöker hämnas egoistiskt. Det handlar inte om Kalifat eller Gamla Testamentet här, det är verkligen inte i barnets bästa intresse. Varför har du så mörka tankar om fördömelse och krypande på knän? Det verkar inte särskilt bra om du är förälder dessutom och ska lära barn hantera bekymmer i livet. Narcissistisk varning liksom.Hjärta

Anjisen skrev 2020-02-19 12:10:22 följande:
    Ångrar han sig och vill komma tillbaka tycker jag att du ska sätta hårt mot hårt. Säg att han fick sin chans när du berättade att du var gravid och inte ville ta bort det. Hans beteende kommer säkerligen visa sig igen om ni skulle börjat om på nytt. Hans beteende var att gå över gränsen. När jag blev gravid med min och min sambos dotter så hamnade sambon i en chock, han ville egentligen inte ha mer än det barnet han hade sedan tidigare men han sa aldrig "ta bort det eller så går vi isär". Din sambos reaktion var INTE naturlig av en chock. Jag förstår inte att män kan vara så idiotiska och tro att de kan bestämma allt när det kommer till kvinnokroppen =( det är ändå DIN kropp och DITT psyke som är på spel när det gäller en abort. Har en vän som gjorde abort, jag var med henne under hela tiden och efteråt var hon ett vrak psykiskt, efter att ha återhämtat sig fysiskt. Lämna honom om han inte vill ha barnet, bygg ett nätverk, som någon annan skrev, och involvera morföräldrarna i graviditeten och barnets uppväxt, kanske farföräldrarna också om de är medvetna om din graviditet och är glada över den. 

Grattis till din graviditet förresten, försök ta hand om dig på bästa sätt och ta det lugnt när det gäller pappan, vill han inte så vill han inte, men han ska inte kunna komma krypandes sen om ett par år på alla 4 och tro att allt är förlåtet. Det finns män där ute som faktiskt vill ta hand om andras barn om de verkligen älskar barnets förälder <3 
  • Anonym (Sebben)
    KaptenOhoy skrev 2020-02-19 22:04:52 följande:

Vilket svammel. Är du alltid såhär osaklig i diskussioner? Försöker du alltid att vända på sakfrågan istället för att argumentera för din ståndpunkt? Nog för att biten jag citerade var både bristfällig i sin framförande och även rent felaktig, men nu tar du ut svängarna ordentligt för att försöka rädda dig själv.

Ingen annan än du som använder preventivmedlet är primärt ansvarig för att använda det så korrekt som möjligt. Risker finns alltid. Din sexpartner är sekundärt ansvarig. Tillverkare, läkare osv har visst ansvar med. Konsekvenserna av om graviditet inträffar är något som både primärt och sekundärt ansvariga måste hantera.

Det är inte alls svammel och inga svängar. Det är så självklart att det bara behöver skrivas här på FL. ????
  • Anonym (Sebben)
    LFF skrev 2020-02-20 07:43:56 följande:

Det är en sak att bli besviken. Det är något helt annat att kräva abort! Han har all rätt att bli besviken och lämna TS men ingen som helst rätt att kräva abort. Och han kan avsky TS hur mycket han vill utan att för den sakens skull överge barnet!

Han får naturligtvis säga att han både gärna ser abort och att han har tankar och villkor för att stanna kvar i relationen eller bli singelpappa. Menar du att kvinnor får önska kräva saker i relationer men inte män? Låter ju som nån sorts kalifat.

I vårt samhälle avgör kvinnan om hon ska behålla/ta bort fostret. Det är bra. Menar du att du tror att han bestämmer detta? Så är det ju inte alls i Sverige. Vet du inte det?

Han kan naturligtvis avsky TS för det svek hon lömskt genomfört främst genom att inte berätta i tid med vaga bortförklaringar.

De behöver nu se till att barnet får det bra under uppväxten. Pappan har lärt sig läxan att lita på tjejer med sådan ansvarslös moral och svekfullhet. Mamman har kanske lärt sig att vara ärligare och inte tvinga på föräldraskap på andra. Om de sansar sig så kanske barnet kan få det OK.
  • Anonym (Sebben)
    Unhappy skrev 2020-02-20 06:40:23 följande:

Behåll barnet om det är det du vill och kasta ut sambon. Det är inte han som ska bära på det i 9 månader. Det finns inget preventivmedel som är 100% säkert, Ursäkta språket så då skulle han gett fan i att ha sex och dragit sig en handtralla i stället.

Skaffa dig en ny sambo i stället som bryr sig. Jävla mansgris!

Han är verkligen ingen mansgris. Vilket nedsättande språk och grund analys. Du kan fundera vilka epitet som skulle kunna passa en kvinna som lömskt lurar andra till föräldraskap - hon sviker barnet, sin sambo och sig själv.

Naturligtvis skulle mannen onanerat istället för att lita på sin sexpartner. Allt ansvar för allt som kan hända ligger alltså alltid på ena könet? Hur ojämställd och bekväm är du i dina argument?
  • Anonym (Sebben)
    KaptenOhoy skrev 2020-02-20 08:09:32 följande:

Ingenting i TS beskrivning tyder på att hon skulle ha slarvat med preventivmedlet, vilket var ditt argument. Ditt argument bygger på en dåligt underbyggd gissning. Däri ligger svamlet, däri ligger det att du tar ut svängarna i din argumentation. Det är så självklart att det vara behöver skrivas här på FL.

Vi vet inte hur noga hon har iakttagit reglerna och tiderna runt p-sprutan. Det har ju blivit barn och TS verkar inte vara kontroll-fokuserad. Så det är en synnnerligen kvalificerad gissning och inget svammel eller att ta ut svängarna. Huvudargumentet är att hon rätt lömskt väntat med att berätta tills det är för sent.

Du får svårt att rentvå ansvarig part. Det blir löjligt på FL med alla de som likt dig som märkligt nog tror att det ena könet omöjligt kan göra fula saker eller behöver ta ansvar för sina övergrepp och alltid lägger allt ansvar på det andra könet.
  • Anonym (Sebben)

Det är bra att fundera över vem som svamlar och vem som är pinsam. Det var inte alls spekulationer utan en gisnsing om hur en inträffad graviditet kan ske trots p-spruta. Du svänger och lingrar dig och använder nedsättande ord, du projicerar dina egna svagheter för att du inte klarar att bemöta skarpa argument. Det är vekrligen inte hedrande för dig. Sorry.

KaptenOhoy skrev 2020-02-20 10:03:38 följande:
    Att basera sina argument på rena spekulationer är absolut ingen kvalificerad gissning.

Ditt sista stycke är inget jag varken har påstått eller står för, utan är endast dina tankar. Att du har fel om vissa punkter innebär inte per automatik att andra alltid försvarar det ena könet. För sista gången, sluta svamla, du börjar bli pinsam.
  • Anonym (Sebben)

Ren spekulation, du använder ett överdrivet ord i din projektion för att du inte kan acceptera att en av ditt kön nånsin kan göra fula saker.... snälla läs igen. Huvudargumentet är att hon lömskt väljer att berätta först när det är för sent.

Du har helt klart problem med jämställdheten avseende fula beteenden. Du är rätt ööpen i dina förnekelser och din analys, du vill inte se. Tro mig, båda könen kan bete sig illa. I den här tråden är det det ena.

Jag är anonym och det är du också. Vi är inte personliga här på något sätt. Skulle vi vara det så är det också helt mänskigt, du har sådana små trånga moraltankar... Det handlar bara om nivåer av intellekt och att du nog sällan möter motstånd eller något sådant, som inte längre tillför tråden något. TS har nog fått sin frågeställning rejält belyst nu. Jag önskar TS varmt lycka till. Vi kan alla fucka upp. Barn är en underbar händelse. Hoppas att detta löser sig bra för modern TS, barnet och fadern.

KaptenOhoy skrev 2020-02-20 10:37:35 följande:
    Ditt argument var att skulden för graviditeten skulle läggas på kvinnan för att hon enligt dina gissningar slarvade med preventivmedlet - vilket är en ren spekulation. Är det din gissning jag ska bemöta?

Eller är det det påhittade "skarpa" påståendet om att jag anser att det ena könet (kvinnor) omöjligen kan göra fula saker och att allt ansvar läggs på det andra könet (män) som du vill att jag bemöter? Anser du att man ska bemöta påhittade argument?

Jag projicerar ingenting, men snyggt försök. Det märks att du tar det personligt nu.
  • Anonym (Sebben)
    KaptenOhoy skrev 2020-02-20 11:40:23 följande:

Gör det lite enklare för dig att greppa med en enkel punktlista, då du verkar ha problem med grundläggande läsförståelse.

1: Jag är man. Återigen baserar du dina argument på rena gissningar. Ajaj.

2: Du spekulerar om ett flertal punkter, bland annat huruvida TS slarvar med sin P-spruta eller ej. Kalla det var du vill, men det är ändå bara gissningar. Det här är huvudpunkten i vår diskussion, inget annat. Läs om, läs rätt. Ajaj.

3: Du lägger åsikter och påståenden om mig som är påhittade (även i ditt senaste inlägg här). Ajaj.

Slutligen, jag anser att TS gjorde fel som väntade med beskedet tills att hon bestämt sig för att behålla barnet (även om det tekniskt inte var för sent). Det går såklart inte ihop med din påhittade argumentation, men det får vi nog båda acceptera. Nu får du gissa och hitta på argument med någon annan. Ha en fortsatt trevlig dag, Sebben.

1) Helt OK att du är man. Du lägger ändå allT ansvar och skuld på män och försöker göra kvinnor ansvarslösa. Inte särkilt jämställt.

2) Det är fullt tillåtet att fundera över hur TS har skött sitt preventivmedel när hon blivit gravid trots det. Huvudargumentet är hon inte berättat om sin graviditet i tid och hur situationen nu ska kunna bli så bra som möjligt.

3) Det är fullt tillåtet att tolka varandras inlägg. Din hånfullhet och ditt högmod om bildning är inte särskilt klädsamt och sannolikt ett tecken på nån sorts självgodhet och grälsjuka. Helt onödigt och rätt förvånande. Du kan hitta bättre forum för där du kan vara nedlåtande. Du hjälper knappast någon med detta. Se dig i spegeln. Nån sorts frustration finns där nog.
  • Anonym (Sebben)
    LFF skrev 2020-02-20 15:05:41 följande:
    1) Kvinnor är ALDRIG ansvarslösa när det kommer till preventivmedel eftersom det alltid förutsätts att det är kvinnan som ska handha detta och stoppa kroppen full med hormoner för att undvika graviditet.

2) Det är alltid kvinnans fel om det, trots hormoner, blir en graviditet

3) Det är kvinnan som ska underkasta sig (helst) mannens vilja eller ovilja att bli förälder och eventuellt göra ett medicinskt eller kirurgiskt ingrepp på sin kropp om mannen inte önskar att bli förälder.

4) Oavsett vad kvinnan gör så ska hon skambeläggas. Antingen för att hon behåller ett barn mot mannens vilja (=andra skambelägger henne) eller för att hon gör en abort mot sin egen vilja (=hon skambelägger sig själv).

Detta har inget som helst med TS inlägg att göra och hennes hantering (eller bristande hantering) av den uppkomna situationen utan är bara en generell reflektion över hur det ser ut för kvinnor som blir gravida trots preventivmedel.

Männen har det sjukt enkelt som inte behöver ta något som helst ansvar för sina spermier eftersom "det sköter kvinnan" och "det är ju obehagligt att ha kondom, det är som att äta kola med pappret" och allt annat skit man fått höra genom åren.

Är glad över att ha en ansvarsfull man som inte tyckte att vi skulle köra med avbrutet samlag eller "säkra perioder" innan vi bestämde oss för att försöka bli gravida utan var helt ok med att köra med kondom i 5 år då jag mådde dåligt av hormoner.
    1) Alla människor kan vara ansvarsslösa, även kvinnor. Du hittar på nån sorts naturlag i Newtons anda?
    2) Det är naturligtvis inte kvinnans fel alltid. Huvudasnvaret har den som hanterar preventivmedlet på sig själv. I det här fallet var det kvinnan. Hade det varit kådis som använts hade det varit mannen. Varför tror du att det alltid är kvinnans fel, ditt resonemang är väldigt enfaldigt,
    4) Skambeläggas bör den göra som direkt har fuckat upp och skapat problem, oavsett kön. I den här historien har TS lömst valt att inte berätta förrrän det var för sent. Det är det som ska skambeläggas, det skapar stora jobbig konsekvenser. I det här fallet var TS en kvinna. Varför misstolkar du så ensidigt?
    5) Det du skriver är verkligen inge generell reflektion. Du är dramatiskt upprör just utifrån TS tråd och specikia ämne. Dit tinlägg andas inte alls någon sort generell ståndpunkt, kan du se detta själv?
    6) Män har det vekrligen inte sjukt enkelt. TS sambo har hamnat i en förfärlig knipa. Barnet, som kanske är en pojek, får inte världens bästa start i livet. TS sambo hade varit mer försiktig med sina spermier om han vetat att hans sexpartner var skamlöst svekfull när det gällde deras överesnkommelse om att skydda sig. Vi vet inget om TS sambo ogillar kondom. Jag gillar kondom men har aldrig hört om sambor som fortsätter med det, det har jag aldrig gjort i mina förhållanden. Du generaliserar mycket gammaldags och drar män över en kam - att vi inte skulle klara av kådisar... har du bara sett oss män på film eller?
    7) Jag är glad att du trivs i ditt förhållande och att din man uppskattar dig. Avbrutet samlag kan ju funka men är en av de sämsta metoderna ur säkerhetssynpunkt . Var glad åt er speciella hantering av kondom i hela fem år för du hade nojer runt de andra sorterna preventivmedel. Helt OK. Jag hoppas att din man skulle skriva och instämma att du är en kärleksfull och okomplicerad partner som inte överkontrollerar hemmet. Jag önskar er alla fortsatt lycka.
  • Anonym (Sebben)
    LFF skrev 2020-02-20 15:05:41 följande:
    1) Kvinnor är ALDRIG ansvarslösa när det kommer till preventivmedel eftersom det alltid förutsätts att det är kvinnan som ska handha detta och stoppa kroppen full med hormoner för att undvika graviditet.

2) Det är alltid kvinnans fel om det, trots hormoner, blir en graviditet

3) Det är kvinnan som ska underkasta sig (helst) mannens vilja eller ovilja att bli förälder och eventuellt göra ett medicinskt eller kirurgiskt ingrepp på sin kropp om mannen inte önskar att bli förälder.

4) Oavsett vad kvinnan gör så ska hon skambeläggas. Antingen för att hon behåller ett barn mot mannens vilja (=andra skambelägger henne) eller för att hon gör en abort mot sin egen vilja (=hon skambelägger sig själv).

Detta har inget som helst med TS inlägg att göra och hennes hantering (eller bristande hantering) av den uppkomna situationen utan är bara en generell reflektion över hur det ser ut för kvinnor som blir gravida trots preventivmedel.

Männen har det sjukt enkelt som inte behöver ta något som helst ansvar för sina spermier eftersom "det sköter kvinnan" och "det är ju obehagligt att ha kondom, det är som att äta kola med pappret" och allt annat skit man fått höra genom åren.

Är glad över att ha en ansvarsfull man som inte tyckte att vi skulle köra med avbrutet samlag eller "säkra perioder" innan vi bestämde oss för att försöka bli gravida utan var helt ok med att köra med kondom i 5 år då jag mådde dåligt av hormoner.
    1) Alla människor kan vara ansvarsslösa, även kvinnor. Du hittar på nån sorts naturlag i Newtons anda?
    2) Det är naturligtvis inte kvinnans fel alltid. Huvudasnvaret har den som hanterar preventivmedlet på sig själv. I det här fallet var det kvinnan. Hade det varit kådis som använts hade det varit mannen. Varför tror du att det alltid är kvinnans fel, ditt resonemang är väldigt enfaldigt,
    4) Skambeläggas bör den göra som direkt har fuckat upp och skapat problem, oavsett kön. I den här historien har TS lömst valt att inte berätta förrrän det var för sent. Det är det som ska skambeläggas, det skapar stora jobbig konsekvenser. I det här fallet var TS en kvinna. Varför misstolkar du så ensidigt?
    5) Det du skriver är verkligen inge generell reflektion. Du är dramatiskt upprör just utifrån TS tråd och specikia ämne. Dit tinlägg andas inte alls någon sort generell ståndpunkt, kan du se detta själv?
    6) Män har det vekrligen inte sjukt enkelt. TS sambo har hamnat i en förfärlig knipa. Barnet, som kanske är en pojek, får inte världens bästa start i livet. TS sambo hade varit mer försiktig med sina spermier om han vetat att hans sexpartner var skamlöst svekfull när det gällde deras överesnkommelse om att skydda sig. Vi vet inget om TS sambo ogillar kondom. Jag gillar kondom men har aldrig hört om sambor som fortsätter med det, det har jag aldrig gjort i mina förhållanden. Du generaliserar mycket gammaldags och drar män över en kam - att vi inte skulle klara av kådisar... har du bara sett oss män på film eller?
    7) Jag är glad att du trivs i ditt förhållande och att din man uppskattar dig. Avbrutet samlag kan ju funka men är en av de sämsta metoderna ur säkerhetssynpunkt . Var glad åt er speciella hantering av kondom i hela fem år för du hade nojer runt de andra sorterna preventivmedel. Helt OK. Jag hoppas att din man skulle skriva och instämma att du är en kärleksfull och okomplicerad partner som inte överkontrollerar hemmet. Jag önskar er alla fortsatt lycka.
Svar på tråden Sambo lämnar mig annars