Anonym (Anonym) skrev 2020-02-19 10:13:46 följande:
Varför skulle ts använda p-spruta om hon hemligt vill bli gravid?? Då skulle hon väl äta piller och bara säga hoppsan när hon missat några.
Jag har inga problem med att köpa att hon ville prata med honom öga mot öga. Antagligen räknade hon inte med att han skulle dumpa henne, även om hon säkert antog att han skulle bli chockad.
Vilken överenskommelse pratar du om? Jag fattar fortfarande inte hur du kan få en oplanerad graviditet till att bli "kontraktsbrott"? Det var väl lika mycket hans fel att hon/de blev med barn. Jag säger inte att det BARA är hans ansvar men ts använde p-medel, vad mer begär du??
Jag misstänker att du inte har en aning om hur p-spruta fungerar men jag kan informera om att de räcker i hela tre månader. Att säga att ts misskötte det är ren spekulation från din sida. Du sitter till o med och påstår rakt ut att ts medvetet slarvar med det för att kunna pressa sin kille till att stanna hos henne, trots att det inte finns någon som helst indikation att han var på väg att lämna henne! Iaf av det jag läst av hennes kommentarer.
Du sitter ju bara och hittar på en massa som du inte har stöd för! Och utifrån dina påhitt sitter du sedan och klagar på ts, vad hon gjort eller inte gjort, som du inte ens har en aning om! Totalt sjuka påhopp!
Och jag sa inte att ts skulle frysa ut pappan öht! Ska du kasta lögner i min mun nu också?? Pappan har sina lagliga rättigheter och längre än så behöver man inte gå med en som inte ens vill ha med dem att göra.
Med tanke på hur världsfrånvända dina taktiker är så orkar jag inte ens bemöta dina fantasifoster längre!
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/)
Du har sämre och sämre argument att fly till. Sannolikt sysslar du med misandri, hade genus varit ombytta hade du försvarat sambon med näbbar och klor. Tröttsamt ensidigt.
De använde p-spruta men hon blev gravid. Piller var inte aktuella. Vad är det du inte förstår?
Det går inte att skylla på att man vill prata öga mot öga i många månader men inte fixa det med t ex Skype eller ett möte irl. Han var väl kvar på planeten eller?
Jag vet väl hur en p-spruta fungerar. Vad har det med saken att göra? Inget.
Vad är det jag hittar på? Inget. Du letar febrilt efter fler svaga argument, av okänd anledning. Antagligen något helt personligt som inte har relevans för TS situation.
Du menade mycket väl att TS inste skulla ha någon kontakt med pappan lång tid framöver - om det inte är att frysa ut honom ur sitt barns liv och beröva barnet en bra förälder i sitt viktiga kärleksfulla nätverk unde ruppväxten, jag vad är det då? Du verka rgilla att sätta dit folk och exkludera dem från andra? Mobbning är OK?
Vad menar du med världsfrånvända taktiker? Vänligen förklara? Vad har det ens med den mycket kontrketa frågeställningen i tråden att göra? Vet du vad taktiker betyder? Förvirrande när du skrive så, kan det vara för att ta bort fokus från bristen på argument hos dig?