Inlägg från: Anonym (Ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja)

Sambo lämnar mig annars

Anonym (Undran) skrev 2020-02-17 19:12:20 följande:

Tack! Ja sant, får bearbeta och acceptera att man blir ensam i det. Men om han skulle ångra sig och komma tillbaka längre fram. Ska man då acceptera beteendet, de fula orden och hoten eller ska man gå vidare? Det är svårt att dra gränsen för vad som är att gå för långt ? Om det bara är en naturlig reaktion som skapats av chock eller om det är att gå över gränsen. Jag vet inte vad tycker ni?

Acceptera eller ej, har det någon betydelse?

Vad kan du göra åt saken?

Är det olaga hot så kan du polisanmäla annars är det bara att leva vidare.
  • Anonym (Ja)
    Unhappy skrev 2020-02-20 06:40:23 följande:

Behåll barnet om det är det du vill och kasta ut sambon. Det är inte han som ska bära på det i 9 månader. Det finns inget preventivmedel som är 100% säkert, Ursäkta språket så då skulle han gett fan i att ha sex och dragit sig en handtralla i stället.

Skaffa dig en ny sambo i stället som bryr sig. Jävla mansgris!

Nja, alltså.. hon har ju vetat om graviditeten utan att berätta på några månader. Hon använde preventivmedel för att det var enkelt sätt att slippa graviditet. Det framgår inte att man pratat om vad som händer vid ev. graviditet.

Man är två om att sätta ett barn till världen och sambon fick aldrig en chans att uttala sig innan det var för sent.

Det är TS som varit oansvarig, ingen skuld på sambon.

Jag hade också blivit oerhört besviken i samma situation.
  • Anonym (Ja)
    LFF skrev 2020-02-20 07:43:56 följande:

Det är en sak att bli besviken. Det är något helt annat att kräva abort! Han har all rätt att bli besviken och lämna TS men ingen som helst rätt att kräva abort. Och han kan avsky TS hur mycket han vill utan att för den sakens skull överge barnet!

Det är en sak att planera barn tillsammans och aktivt välja bort preventivmedel. Det är en helt annan att aktivt välja preventivmedel för att man inte vill riskera att bli gravid. När då det ändå (mot alla odds) blir graviditet så är det ytterligare en sak att aktivt välja att inte berätta för pappan.

Ni kan gnälla hur mycket ni vill på pappan men mamman har varit oansvarig. Ingen förväntar sig att behöva bli förälder ifall man använder preventivmedel. Och om det ändå händer så är det väl självklart att man berättar det direkt? Hur jäkla osjysst är det inte annars?
Svar på tråden Sambo lämnar mig annars