Inlägg från: KaptenOhoy |Visa alla inlägg
  • KaptenOhoy

Sambo lämnar mig annars

Anonym (Anonym) skrev 2020-02-17 17:10:01 följande:

Vad kallar du det?? Hennes sambo vill tvinga henne att genomgå ett medicinskt ingrepp för att ta bort ett barn hon vill ha, om hon inte gör det lämnar han henne. Det kallas utpressning och är svinaktigt beteende!

Hade ts gjort detta med vilje så hade han väl rätt att vara arg men det här är ingens fel och om ts vill ha barn så ska hon inte tvingas DÖDA sitt blivande barn.

Dina personliga påhopp tänker jag inte ens bevärdiga med ett svar!

Det är ett svinaktigt beteende, helt klart. Utpressning är det dock inte.
  • KaptenOhoy
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-17 20:04:47 följande:

Gör abort eller så lämnar jag dig, vad kallar du det om inte utpressning och hot?

Utpressning involverar hot om våld eller skada om man inte utför hotet. TS kille har inte hotat om att skada henne (endast lämna henne), ergo, det är inte utpressning.

Som mest så ställer han ett svinigt ultimatum, där han hotar att lämna henne. Men detta kunde du lära dig om bara googlade lite på egen hand. Lathet. :)
  • KaptenOhoy
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-17 20:25:45 följande:

Så det blir bättre för att du märker ord? Är det verkligen där fokus borde ligga? Semantik?? Han använder deras relation som påtryckningsmedel för att tvinga ts till en abort, det är vad folk generellt skulle kalla utpressning.

Nej, det är inte generellt vad folk skulle kalla utpressning - det är vad du kallar utpressning. Och du har fel, helt enkelt. Semantik kan ändra betydelsen helt, vilket du även gör här. Du kan helt enkelt inte hitta på din egna tolkning av ord för att skapa din agenda.

Men visst, du har accepterat att du hade fel, och att det finns viktigare saker att fokusera på. Vi är även överens om att killen är en skitstövel (den delen väljer du bekvämt nog att ignorera). Inte mycket diskussionsunderlag kvar med andra ord, så vi kan lägga ner den här delen.

Ha en trevlig kväll.
  • KaptenOhoy
    Anonym (???) skrev 2020-02-18 07:53:24 följande:

Men vad är ditt problem? 

TS sitter i en knivig sits. Det är sådana här inlägg som alltid förstör trådar på forumet och tar fokus från det som TS vill få råd kring. Ja, det hjälper ju TS jättemycket att några sitter och diskuterar exakta ordalydelsen av utpressning/hot osv - mycket hjälpsamt (obs ironi är väl bäst att jag tillägger) 

Och enligt mig stjälper man mer än hjälper när man hittar på egna betydelser för ord och eskalerar situationer till något det inte är. Den enda med problem här är du - uppenbarligen.

Trevlig dag.
  • KaptenOhoy
    Anonym (Sebben) skrev 2020-02-19 10:39:38 följande:

Ja, jag vet hur en p-spruta fungerar. Man har snvar för detn hanteringen också som vuxen, precis som andra preventivmedel. Vad har det med skuldfrågan ens att göra?

Om du scrollar upp på sidan så ser du att det faktiskt är du själv som tar upp P-spruta och använder som argument för att skuldbelägga TS i frågan. Svårt att hålla reda på dina argument?

Jag gissar på att du helt enkelt inte visste hur en P-spruta fungerar och nu försöker efterkonstruera när du får motargument som du inte kan svara på.
  • KaptenOhoy
    Anonym (Sebben) skrev 2020-02-19 12:43:08 följande:

Oavsett preventivmedel har brukaren ett ansvar för hanteringen utifrån sin avsikt och sin överenskommelsen. Man som kvinna. Har du egentligen gett dig i det som du kallar skuldfrågan? Eller lägger du alltid all skuld för allt på män i alla lägen? Så modernt...

Vilket svammel. Är du alltid såhär osaklig i diskussioner? Försöker du alltid att vända på sakfrågan istället för att argumentera för din ståndpunkt? Nog för att biten jag citerade var både bristfällig i sin framförande och även rent felaktig, men nu tar du ut svängarna ordentligt för att försöka rädda dig själv.
  • KaptenOhoy
    Anonym (Sebben) skrev 2020-02-20 06:04:03 följande:

Ingen annan än du som använder preventivmedlet är primärt ansvarig för att använda det så korrekt som möjligt. Risker finns alltid. Din sexpartner är sekundärt ansvarig. Tillverkare, läkare osv har visst ansvar med. Konsekvenserna av om graviditet inträffar är något som både primärt och sekundärt ansvariga måste hantera.

Det är inte alls svammel och inga svängar. Det är så självklart att det bara behöver skrivas här på FL. ????

Ingenting i TS beskrivning tyder på att hon skulle ha slarvat med preventivmedlet, vilket var ditt argument. Ditt argument bygger på en dåligt underbyggd gissning. Däri ligger svamlet, däri ligger det att du tar ut svängarna i din argumentation. Det är så självklart att det vara behöver skrivas här på FL.
  • KaptenOhoy
    Anonym (Sebben) skrev 2020-02-20 08:18:54 följande:

Vi vet inte hur noga hon har iakttagit reglerna och tiderna runt p-sprutan. Det har ju blivit barn och TS verkar inte vara kontroll-fokuserad. Så det är en synnnerligen kvalificerad gissning och inget svammel eller att ta ut svängarna. Huvudargumentet är att hon rätt lömskt väntat med att berätta tills det är för sent.

Du får svårt att rentvå ansvarig part. Det blir löjligt på FL med alla de som likt dig som märkligt nog tror att det ena könet omöjligt kan göra fula saker eller behöver ta ansvar för sina övergrepp och alltid lägger allt ansvar på det andra könet.

Att basera sina argument på rena spekulationer är absolut ingen kvalificerad gissning.

Ditt sista stycke är inget jag varken har påstått eller står för, utan är endast dina tankar. Att du har fel om vissa punkter innebär inte per automatik att andra alltid försvarar det ena könet. För sista gången, sluta svamla, du börjar bli pinsam.
  • KaptenOhoy
    Anonym (Sebben) skrev 2020-02-20 10:11:42 följande:

Det är bra att fundera över vem som svamlar och vem som är pinsam. Det var inte alls spekulationer utan en gisnsing om hur en inträffad graviditet kan ske trots p-spruta. Du svänger och lingrar dig och använder nedsättande ord, du projicerar dina egna svagheter för att du inte klarar att bemöta skarpa argument. Det är vekrligen inte hedrande för dig. Sorry.

Ditt argument var att skulden för graviditeten skulle läggas på kvinnan för att hon enligt dina gissningar slarvade med preventivmedlet - vilket är en ren spekulation. Är det din gissning jag ska bemöta?

Eller är det det påhittade "skarpa" påståendet om att jag anser att det ena könet (kvinnor) omöjligen kan göra fula saker och att allt ansvar läggs på det andra könet (män) som du vill att jag bemöter? Anser du att man ska bemöta påhittade argument?

Jag projicerar ingenting, men snyggt försök. Det märks att du tar det personligt nu.
  • KaptenOhoy
    Anonym (Sebben) skrev 2020-02-20 10:48:38 följande:

Ren spekulation, du använder ett överdrivet ord i din projektion för att du inte kan acceptera att en av ditt kön nånsin kan göra fula saker.... snälla läs igen. Huvudargumentet är att hon lömskt väljer att berätta först när det är för sent.

Du har helt klart problem med jämställdheten avseende fula beteenden. Du är rätt ööpen i dina förnekelser och din analys, du vill inte se. Tro mig, båda könen kan bete sig illa. I den här tråden är det det ena.

Jag är anonym och det är du också. Vi är inte personliga här på något sätt. Skulle vi vara det så är det också helt mänskigt, du har sådana små trånga moraltankar... Det handlar bara om nivåer av intellekt och att du nog sällan möter motstånd eller något sådant, som inte längre tillför tråden något. TS har nog fått sin frågeställning rejält belyst nu. Jag önskar TS varmt lycka till. Vi kan alla fucka upp. Barn är en underbar händelse. Hoppas att detta löser sig bra för modern TS, barnet och fadern.

Gör det lite enklare för dig att greppa med en enkel punktlista, då du verkar ha problem med grundläggande läsförståelse.

1: Jag är man. Återigen baserar du dina argument på rena gissningar. Ajaj.

2: Du spekulerar om ett flertal punkter, bland annat huruvida TS slarvar med sin P-spruta eller ej. Kalla det var du vill, men det är ändå bara gissningar. Det här är huvudpunkten i vår diskussion, inget annat. Läs om, läs rätt. Ajaj.

3: Du lägger åsikter och påståenden om mig som är påhittade (även i ditt senaste inlägg här). Ajaj.

Slutligen, jag anser att TS gjorde fel som väntade med beskedet tills att hon bestämt sig för att behålla barnet (även om det tekniskt inte var för sent). Det går såklart inte ihop med din påhittade argumentation, men det får vi nog båda acceptera. Nu får du gissa och hitta på argument med någon annan. Ha en fortsatt trevlig dag, Sebben.
Svar på tråden Sambo lämnar mig annars