Anonym (Anonym) skrev 2020-02-17 17:10:01 följande:
Vad kallar du det?? Hennes sambo vill tvinga henne att genomgå ett medicinskt ingrepp för att ta bort ett barn hon vill ha, om hon inte gör det lämnar han henne. Det kallas utpressning och är svinaktigt beteende!
Hade ts gjort detta med vilje så hade han väl rätt att vara arg men det här är ingens fel och om ts vill ha barn så ska hon inte tvingas DÖDA sitt blivande barn.
Dina personliga påhopp tänker jag inte ens bevärdiga med ett svar!
Han tvingar ingen. Han är tydlig med hur han känner. Bättre att säga det nu än när barnet är här. Han ska inte tvingas leva med någon som han inte längre vill leva med. Nu är han ärlig och ger ts chans att ta ett realistiskt beslut. Nu vet hon vad hon har att planera för.
Jag förstår honom. För mig var det viktigt att mina barn var väl planerade. Jag ville ge mina barn en trygg kärnfamilj med de bästa förutsättningarna som fanns. Mina barn skulle få det bästa annars ville jag inte ha barn alls.
Hade någon tvingat mig att få barn under sämre förutsättningar så hade kärleken till den personen försvunnit. Hellre abort än att utsätta ett barn för en uppväxt med sämre förutsättningar. Vill en förälder inte ha barnet så är förutsättningarna definitivt sämre. Ts har ju dessutom undanhållit informationen för sin kille en tid vilket tyder på en ganska dålig relation som aldrig hållit för ansträngningen av att få barn.
Ts bestämmer givetvis själv hur hon vill göra.
Du anser att ts kille ska stanna med henne trots att hans kärlek för henne försvinner? Hur länge ska han stanna för att inte vara ett svin? Måste han ha sex med henne under denna period? Är det ok att lämna när barnet är äldre?