Inlägg från: Anonym (Liv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Liv)

Sambo lämnar mig annars

Anonym (Undran) skrev 2020-02-17 18:59:49 följande:

Jag kan förstå allas synpunkter. Men det blir ju som fel oavsett hur man gör för någon av parterna tar ju psykisk skada oavsett val. Vad är rätt och fel då? Vem har mest rätt egentligen? Hur ska man tänka?

Om folk tog psykisk skada varje gång någon blev gravid oplanerat så hade hela landet var full av psykfall. Konstigt nog överlever de flesta av att ett barn blir till.
  • Anonym (Liv)
    Anonym (Undran) skrev 2020-02-17 16:44:25 följande:

Jag och min sambo blev gravid oplanerat, vet inte hur. Hade p-spruta som previntiv och vad jag förstådd ska det vara bland det säkraste. Slippa tänka på att ta piller i tid. Då jag inte trodde det var möjligr upptäckte jag det några veckor inni. Skulle berätta då för min sambo men pga omständigheter fick han lov att åka bort och kom hem först några månader senare. Berättat och han vill att jag ska ta bort annars lämnar han mig och vill inte ha något med mig att göra. Förstår honom jobbigt såklart från andra sidan med. Det går fortfarande att göra men för mig är det försent nu. Jag känner mig bara så ledsen tyckte om han så och nu är han bara borta. Känner mig så ensam. Som en dålig tjej. Hur ska man tänka hur hade ni tänkt? Känner mig så tom.

Jag har varit i den situationen och har fått ett barn som ensamstående. Han är vuxen nu och jag har aldrig ångrat mitt beslut. Barnet har dock ingen kontakt med sin pappa: först ville inte pappa sedan ville inte barnet. Han har fått ett jättebra styvpappa som han älskar. Det finns ingen rätt eller fel. Alla väljer det som passar dem bäst.
Svar på tråden Sambo lämnar mig annars