Inlägg från: Anjisen |Visa alla inlägg
  • Anjisen

Sambo lämnar mig annars

Anonym (Undran) skrev 2020-02-17 19:12:20 följande:

Tack! Ja sant, får bearbeta och acceptera att man blir ensam i det. Men om han skulle ångra sig och komma tillbaka längre fram. Ska man då acceptera beteendet, de fula orden och hoten eller ska man gå vidare? Det är svårt att dra gränsen för vad som är att gå för långt ? Om det bara är en naturlig reaktion som skapats av chock eller om det är att gå över gränsen. Jag vet inte vad tycker ni?

Ångrar han sig och vill komma tillbaka tycker jag att du ska sätta hårt mot hårt. Säg att han fick sin chans när du berättade att du var gravid och inte ville ta bort det. Hans beteende kommer säkerligen visa sig igen om ni skulle börjat om på nytt. Hans beteende var att gå över gränsen. När jag blev gravid med min och min sambos dotter så hamnade sambon i en chock, han ville egentligen inte ha mer än det barnet han hade sedan tidigare men han sa aldrig "ta bort det eller så går vi isär". Din sambos reaktion var INTE naturlig av en chock. Jag förstår inte att män kan vara så idiotiska och tro att de kan bestämma allt när det kommer till kvinnokroppen =( det är ändå DIN kropp och DITT psyke som är på spel när det gäller en abort. Har en vän som gjorde abort, jag var med henne under hela tiden och efteråt var hon ett vrak psykiskt, efter att ha återhämtat sig fysiskt. Lämna honom om han inte vill ha barnet, bygg ett nätverk, som någon annan skrev, och involvera morföräldrarna i graviditeten och barnets uppväxt, kanske farföräldrarna också om de är medvetna om din graviditet och är glada över den. 

Grattis till din graviditet förresten, försök ta hand om dig på bästa sätt och ta det lugnt när det gäller pappan, vill han inte så vill han inte, men han ska inte kunna komma krypandes sen om ett par år på alla 4 och tro att allt är förlåtet. Det finns män där ute som faktiskt vill ta hand om andras barn om de verkligen älskar barnets förälder <3 
  • Anjisen
    Anonym (Undran) skrev 2020-03-01 13:04:38 följande:

Om jag skrev det och någon som känner oss mot förmodan skulle läsa den här tråden hade de enkelt kunnat koppla det till iss så det kommer jag inte göra! Men så var det iaf och det vi båda så det är inte det som skaver för någon. Han vet också att jag skulle berättat det här precis innan. Så det är inget problem i sig. Jag tycker mer det är svårt hur man ska tänka för hur man än gör så är det någon som drabbas psykiskt oavsett val och mer hur man ska tänka då. För det går ju inte riktigt att "kompromissa" i den här frågan som man gör med mycket andra val i livet

Tycker det är svårt bara. Hur man ska tänka men finns nog inget rätt eller fel

Hur har det gått för dig? Har tänkt mycket på dig om allt detta <3
Svar på tråden Sambo lämnar mig annars