Inlägg från: Richard1986 |Visa alla inlägg
  • Richard1986

Sambo lämnar mig annars

Anonym (Undran) skrev 2020-02-17 19:12:20 följande:

Tack! Ja sant, får bearbeta och acceptera att man blir ensam i det. Men om han skulle ångra sig och komma tillbaka längre fram. Ska man då acceptera beteendet, de fula orden och hoten eller ska man gå vidare? Det är svårt att dra gränsen för vad som är att gå för långt ? Om det bara är en naturlig reaktion som skapats av chock eller om det är att gå över gränsen. Jag vet inte vad tycker ni?

Ta inte tillbaka honom som kärlek igen om han hotat dig. Den chansen har han sumpat isåfall. Det låter definitivt som att han är väldigt chockad och förtvivlad och inte klarar av att hantera sina känslor då han alldeles uppenbart inte vill bli Pappa. I det läget tänker klarar man bara att tänka i affekt. Inte logiskt och rationellt. Det brukar ofta (men inte alltid) lugna ner sig så småningom. Men är man i ett kärleksförhållande så hotar man inte varandra.

Däremot bör du inte på något sätt förhindra eller försvåra för umgänge mellan honom och barnet om du föder och han skulle vilja ha kontakt längre fram. Det kommer bara slå tillbaka mot dig i slutändan.
Svar på tråden Sambo lämnar mig annars