Sambo lämnar mig annars
Vilken råtta!
Det kommer gå bra för dig och bebisen. <3
Vilken råtta!
Det kommer gå bra för dig och bebisen. <3
Jag hoppas också att det går bra för bebis med mamma och förhoppningsvis även pappa framöver. Barn har rätt till stabil, bred och kärleksfull mängd närstående under uppväxten.
Men att kalla mannen för råtta är väl litet hårt? Han har inte brutit någon överenskommelse vad som framkommit? Han är stark, självständig och konsekevent. Tydlig.
Det tror jag inte alls att män generellt ser det som en mänsklig rättighet. Vad grundar du det på? De flesta förstår att det är tufft att göra abort. Att föda är ännu tuffare. Att vara förälder är mycket tufft med under lång tid. Det är självklarheter. Vad menar du egentligen? Att aborter ska förbjudas?
Man är två om att bli gravid och man är två om att hantera situationen om graviditet inträffar trots preventivmedel.
Det är mycket gammaldags syn på ansvar om du lägger allt ansvar just på män? De hade en överenskommelse om att inte skaffa barn, något annat har inte framkommit.
Vem är det som gapar? Var får du det ifrån? Mannen har väl inte yttrat sig alls i debatten här på FL vad vi vet.
Tack! Ja sant, får bearbeta och acceptera att man blir ensam i det. Men om han skulle ångra sig och komma tillbaka längre fram. Ska man då acceptera beteendet, de fula orden och hoten eller ska man gå vidare? Det är svårt att dra gränsen för vad som är att gå för långt ? Om det bara är en naturlig reaktion som skapats av chock eller om det är att gå över gränsen. Jag vet inte vad tycker ni?