• Anonym (Lina)

Vilket rum?

Vi har äntligen köpt hus! De fyra sovrummen är 8 kvm (2 st), 10 kvm och 11 kvm. Det på 11 ska vi vuxna ha.

Alla rum känns väldigt rymliga och har inbyggd garderob, så behövs inget sånt som tar upp plats och rummen är uppradade, så ingen hamnar själv eller dyl.

Jag har tänkt att den minsta ska få det större rummet, men maken min är inte övertygad.

Barnen kommer vid flytten vara 5, 9 och 12 år.

Femåringen är hemma med mig på heltid. Nioåringen bygger mycket med lego, men tycker gott att den golvyta som finns i rummet räcker till det då hens säng är så liten (väldigt småväxt för sin ålder) och så tänkte vi sätta upp hyllor där hen kan spara sina byggen och den äldsta behöver inte få plats med mycket mer än säng, skrivbord och bokhylla.

• Svar på tråden Vilket rum?
  • Anonym (Lina)

Puff! Hur kommer man överens?

• Aniiee

Låt barnen välja. Det är inte alls säkert att alla vill ha det stösta rummet. Om de inte kommer överens så får de dra lott.

I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Lina)
    Aniiee skrev 2020-01-30 18:08:35 följande:

Låt barnen välja. Det är inte alls säkert att alla vill ha det stösta rummet. Om de inte kommer överens så får de dra lott.

Alla kommer garanterat vilja ha det största. Jag vill inte dra lott, jag tycker att den största definitivt inte har något behov av så mycket golvyta. Att dra lott kommer bara skapa ilska hos de som förlorar också.

Alla kommer garanterat vilja ha det största. Jag vill inte dra lott, jag tycker att den största definitivt inte har något behov av så mycket golvyta. Att dra lott kommer bara skapa ilska hos de som förlorar också.
  • Anonym (Lina)

Uhm, hur gick det där dubbelinlägget till?

• Aniiee
    Anonym (Lina) skrev 2020-01-30 18:13:13 följande:

Ok, 9-åringen får störst rum. Störst behov av golvytan varesig legot är på golvet eller ett bord. 5-åringen har hela huset att leka i ifred hela dagarna och 12-åringen har, enligt dig, inte behov av golvyta.
  • Anonym (asdf)

Fördela rummen efter ålder. Det är en rättvisa barn förstår. Dessutom får de flytta upp sig i takt med att barnen flyttar ut.

• Anonym (Lina)
    Aniiee skrev 2020-01-30 18:20:12 följande:

Ok, 9-åringen får störst rum. Störst behov av golvytan varesig legot är på golvet eller ett bord. 5-åringen har hela huset att leka i ifred hela dagarna och 12-åringen har, enligt dig, inte behov av golvyta.

Nej de får inte leka i hela huset, bara på sina rum.
  • Aniiee
    Anonym (Lina) skrev 2020-01-30 18:29:46 följande:
    Nej de får inte leka i hela huset, bara på sina rum.
    Vad är det för dumheter? Varför får dina barn inte bo i hela huset? Har ni ett fängelse eller vad är det frågan om?
  • Rebecca1987

Den äldsta borde ha störst rum så den kan bjuda hem kompisar. Dels för kanske övernattning

• Anonym (Lina)
    Aniiee skrev 2020-01-30 18:34:18 följande:

Vad är det för dumheter? Varför får dina barn inte bo i hela huset? Har ni ett fängelse eller vad är det frågan om?

De bor i hela huset självklart, men leksaker stannar i rummen.
Svar på tråden Vilket rum?