Inlägg från: Anonym (asdf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (asdf)

Vilket rum?

Fördela rummen efter ålder. Det är en rättvisa barn förstår. Dessutom får de flytta upp sig i takt med att barnen flyttar ut.

• Anonym (asdf)
    Anonym (Lina) skrev 2020-01-30 20:20:47 följande:

Jag frågade hur man kommer överens när man som föräldrar resonerar olika.

Och ja, den äldsta vill garanterat ha det rummet, hen bryr sig inte om att det är bredvid.

Frågan är om ni kommer tycka det är lika trevligt när hen börjar dra hem pojkvänner/flickvänner och ni hör allt vad de gör.

För övrigt förstår jag inte alls hur det kommer sig att ni vill ge det yngsta det största rummet. Om barnen har preferenser så kommer de aldrig köpa nåt annat än att ålder går först. Det går ju inte motivera att nåt barns behov är större än något annat barns så länge inte nåt av barnen har specialbehov. Allas behov är typ lika stora även om de är det på olika sätt. Och ingen behöver ju ett stort rum för att överleva och alla kan ha nytta av större rum.
  • Anonym (asdf)

Du kommer inte kunna övertala din man med några logiska argument. För det finns inga. Du får välja mellan utpressning (sex?) eller kompromissa.

• Anonym (asdf)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-01-30 22:14:36 följande:

Femåringen hemma med mamma på heltid? Varför i herrans namn då?

För att ts är hemmafru?
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Lina) skrev 2020-02-01 06:15:54 följande:

Ni håller er ju inte till fakta, det är de två mindre det står mellan, så det spelar ingen roll hur mycket ni hävdar att den äldsta ska få det.

Oavsett vad du tycker så har vi rätt att uttrycka våra åsikter här.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Laura) skrev 2020-02-01 11:11:49 följande:

Nej, självklart inte. Man får inte automatiskt mer bestämmanderätt i hemmet bara för att man är den som drar in mest pengar. Så absurt.

Att man inte skulle få det är mer önsketänkande än fakta. Pengar är makt.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Laura) skrev 2020-02-01 19:15:14 följande:

Jag skulle då inte acceptera några såna fånigheter. Jag och min partner har lika stark röst i vårt hem oavsett hur mycket pengar vi drar hem. Något annat skulle bara vara tragiskt. 

Fast i praktiken är det ju ändå så. Särskilt när det är stor skillnad och den ene inte reder sig själv. Det finns hur många kvinnor som helst som inte separerar för att de inte skulle klara sig ekonomiskt och som därför behöver stå ut med nästan vad som helst.
Svar på tråden Vilket rum?