• Anonym (Soctanten)

Jag jobbar som socialsekreterare för barn och unga - Fråga mig vad du vill

Kanske denna tråd kan vara till hjälp för någon som har frågor kring socialtjänsten och hur vi resonerar kring olika saker rörande barn och unga.

• Svar på tråden Jag jobbar som socialsekreterare för barn och unga - Fråga mig vad du vill
  • Anonym (Soctanten)
    Anonym (P) skrev 2020-07-09 19:57:44 följande:

Personligen tycker jag att alla socialsekreterare borde lämna drogtester var tredje månad så vi kan säkerställa att ni inte tar droger. Att vägra borde ses som att ni är rättshaverister och inte lämpliga föt jobbet. Visa gott exempel för oss vanliga medborgare som känner olust i sådana situationer.

Min erfarenhet är att det inte finns något barnperpektiv- oavsett hur många gånger barnet uttrycker att det inte vill prata mer med socialen så envisas man. Tom besökt skolan och pratat med barnet utan att informera föräldrarna pga anmälan om hygein. Trots att skolan säger att allt är bra, trots att man gjort 4 utrednningar på 3 år som visar samma. Men kommer en mamma så spelar det ingen roll vad barnet, skolan eller domstolen säger, mamman måste ju ha rätt och att respeketra barnets vilja, nepp.

Jag skulle inte ha något emot att lämna drogprover. Det görs på inom vissa branscher och jag skulle inte ha något problem med om det skulle göras på mitt jobb.

Det kan jag hålla med om att det känns lite över gränsen. Men samtidigt vet jag inte allt och vill därför egentligen inte uttala mig.
  • Anonym (Soctanten)
    Anonym (blå) skrev 2020-07-10 00:00:05 följande:

En öl eller ett glas vin? Eller ett glas saft?

Inget av det.
  • Anonym (Soctanten)
    Anonym (Titti) skrev 2020-07-10 05:04:03 följande:

Oerhört bra förslag, jag håller helt med dig om detta.

Vet att det sitter en gammal knarkare som soc-tant här i min stad... hon ser verkligen nerdekad ut. (Vet vem hon är till utseende.)

Det sägs att hon ibland är alldeles "koko"...