Anonym (E) skrev 2020-01-07 22:41:58 följande:
Men gud. Vi förstår alla att det var jättejobbigt för dig. Men, det är absolut inte samma sak. Det var ju inte din fru, ni var inte gifta, hade inte varit ihop i många år, hade ni ens gemensamt boende? Ni hade inga barn, hon gjorde inte någon annan gravid, hon planerade inte otroheten under ert bröllop, hon verkar väl inte ens ha haft sex med någon annan? Det enda du tog upp var ju hångel. DET. GÅR. INTE. ATT. JÄMFÖRA. Punkt!
Jag skulle ju inte göra fler inlägg. Men känner att jag ändå måste.
Nej, jag har inte nånstans försökt jämföra mitt upplevda svek med det TS råkat ut för. Jag har till och med skrivit det ett par gånger i tidigare inlägg. Jag vill bara ge ett annat perspektiv.
Så till min frus otrohet:
Jo, vi bodde i gemensamt ägd villa sen några månader tillbaka och hade varit ett par några månader ytterligare. Ja, visst gick det fort. Men vi var 40+ båda två och tyckte vi var mogna nog. Vi hade ett hemmavarande tonårsbarn. Inte gemensamt dock. Vi hade planerat att gifta oss sommaren därpå, vilket vi också gjorde. Att de hade haft sex vid tidigare möten var uppenbart. Jag såg dem dock bara grovhångla. (kläderna var på väg av). Att min fru inte gjorde den andre mannen gravid behöver inte kommenteras. Att hon inte själv blev gravid var väl mest en tillfällighet, eller så kom han aldrig i henne. Jag vet faktiskt inte det. Ville inte veta detaljerna helt enkelt.
Men återigen, det är inte graden av otrohet som är poängen med mina inlägg. Jag har enbart haft som avsikt att ge ett lite mer nyanserat perspektiv på en otrohet. Inga beslut bör tas i affekt. Eftertanke och analys är inte så dumt.