• Anonym (O)

Att leva med en man som inte tänder på en

Den känslan, att leva med en man som helt slutat tända på en. Att aldrig få känna sig fin, sexig eller åtrådd. Att aldrig få en komplimang. Aldrig få bekräftelsen i att han vill ta på mig. Att aldrig få ha sex med den man älskar. Den känslan är så tung. All form av självförtroende är som bortblåst.

Hur hanterar ni andra det som lever med en partner som inte tänder på er längre, man som kvinna?

• Svar på tråden Att leva med en man som inte tänder på en
  • Rob77
    Fjäril kär skrev 2019-12-20 12:49:48 följande:

Min poäng var väl att jag kan relatera till din man. Jag tror säkert att det finns kärlek hos honom men inte på det sättet. Jag älskar fortfarande min exman sjukt mycket men jag tänder inte längre på honom och kan inte ge honom det han vill ha. Jag kan inte göra våld på mig själv och ligga med honom för husfridens skull. Jag hade stor sexlust och ville ligga, men inte med honom. Det fanns inte rätt känslor.

Vi har definitivt kunnat fortsätta leva med varandra men att inte ha sex hade börjat äta upp oss båda två. Han längtade efter mig men jag kunde inte ge honom det. Det var oschysst av mig att stanna kvar, han förtjänar ett sexliv med någon som tänder på honom. Hur ont det än gjorde att lämna honom så kom vi till vägs ände.

Så med det sagt så är ju din man ganska egoistisk och oschysst genom att förvägras dig något du behöver. Det är helt enkelt elakt. Varför tycker han att det är okej att behandla dig så? Och ännu värre är det ju att han inte ens vill göra något åt det heller. Då är han ju medvetet elak.

Detta inlägg gör mig väldigt nyfiken.

Detta påminner om min situation, min sambo älskar mig till grund och botten men attraktionen till mig verkar inte finnas alls på väldigt länge.

Hur ser hans och ditt liv ut idag?

Att älska någon så mycket men inte tända på denne, hur går tankarna hos dig där? (Inget illa menat alltså, vill bara försöka förstå)

Hur ser ditt sexliv och lust ut nu?
  • Anonym (tja)
    Rob77 skrev 2019-12-20 20:24:20 följande:

Detta påminner om min situation, min sambo älskar mig till grund och botten men attraktionen till mig verkar inte finnas alls på väldigt länge.

Att älska någon så mycket men inte tända på denne, hur går tankarna hos dig där? (Inget illa menat alltså, vill bara försöka förstå)

Om man nu tänker på att man kanske har sex ca. 1 timme/vecka (3 x 20 min)

Det utgör trots allt bara knappt 1% av ens vakna tid. 
  • Anonym (MrR)
    Anonym (tja) skrev 2019-12-20 20:32:47 följande:

Räkna på för de som har sex kanske 5 x 20min per år ;)
  • Anonym (MrR)
    Anonym (tja) skrev 2019-12-20 20:32:47 följande:

• Anonym (tja)
    Anonym (MrR) skrev 2019-12-20 20:40:24 följande:
    Så har man massor av tid till annat!

Nej, jag lider själv av sexbrist, så det var allvarligt menat.  
  • Fjäril kär
    Rob77 skrev 2019-12-20 20:24:20 följande:

Min exman har till en början velat ha mig tillbaka och det har varit bråk, stök och svartsjuka under lång tid från honom men jag har varit benhård på den fronten. Nu har han träffat en ny kvinna och det verkar vara allvar.

Jag har alltid haft sexlust och har även en väldigt hög lust. Även strax före skilsmässan hade jag stor lust dock inte till maken..

Idag dejtar jag och har några kk men är nöjd så. Jag får utlopp för min sexlust och leker och experimenterar. Nån dag träffar jag en partner men är lyxigt bortskämd med fantastiskt sex just nu.

När man är gift så länge som jag var är det ju oundvikligt att känna en grundkärlek för den man lever med och det som är Familj AB. Man är ett team. Han är min bästa vän och förtrolige. Det är ohyggligt jobbigt att älska någon så djupt och ändå inte längre känna någon åtrå. Jag kunde se på honom och förstå att han är snygg och attraktiv men det hände inget i kroppen. De små små fragmenten som följde med genom äktenskapet som inte fungerade blev jag aldrig av med. De staplades på hög och blev allt mer överspilld på resterande liv och förgrenade sig och infekterade allt även om jag till en början inte själv insåg det.
  • Anonym (O)
    Nyfiken och glad skrev 2019-12-20 16:20:51 följande:

Ett par saker ts.

Det låter helt fruktansvärt och orimligt att leva som du väljer att göra.

En teori som inte varit uppe är om han kan vara gay? Eller asexuell?

Mer vanligt än man tror/vet att män (främst, men även kvinnor) kämpar länge för att passa in i en social mall; man gängar sig och skaffar barn fast det inte känts helt rätt. Efter en tid kommer känslor ikapp och man klarar inte längre att hålla teatern igång..

Skammen gör att man sedan låser in sina känslor, förtränger. Kanske vågar man inte komma ut, kanske är man rädd för vad som kommer hända, kanske skäms man inför föräldrar etc.

Oavsett vilket;

Om du tänker dig in i läget att ditt barn hamnar i en sån relation som du är i.. hen sitter fast och mår lika dåligt som du nu gör - vad önskar du att ditt barn gör?

För mig vore det enkelt:

Inget är så viktigt att det är värt att leva ett kärlekslöst liv, stympad och inlåst känslomässigt.

Man gör sina barn en enorm otjänst att tvinga dem leva med (minst) en olycklig förälder.

De mår och utvecklas bäst av lyckliga föräldrar oavsett om de är skilda eller ej.

Då lär de sig att ta ansvar för sin egen lycka, att ta för sig av livet.

Ledsen att säga det men i din situation lär sig barnen att acceptera ett ofullständigt liv och en tillvaro som offer.

Sluta fokusera på mannen, han är inte din ?man? längre, han är någon som bor under samma tak, en inneboende som råkar vara far till ditt/dina barn. Vill du leva ett lyckligt luv så måste du ta ansvar för dig själv och agera.

Anonym (Y) skrev 2019-12-20 16:44:14 följande:

Vill inte vara "sån" men kan han ha träffat någon annan?

Jag förstår att du mår hemskt dåligt i detta förhållande ts. Man ska inte behöva må så som du gör, aldrig.

Kram på dig.

Han kan ha träffat nån annan, men jag har svårt att se när han skulle ha tiden till att hålla igång det. Men visst, det finns ju folk som träffas på jobbet så där har jag ju ingen koll förstås.

Gay tror jag inte (men vem tror det om sin man egentligen).

Asexuell är han i alla fall inte. Han har haft stor sexlust tidigare. Och han onanerar fortfarande så han har nog sexlust nu också men inte till sex med mig.

Jag hade haft jättesvårt att ge råd om det vore nåt av mina barn det gällde. För mig är inte valet så enkelt. Visst hade valet varit enklare om vi inte hade haft barn ihop men det hade inte varit ett enkelt val då heller. Så jag stannar inte enbart för barnen / min vilja att vara med barnen på heltid.
  • Anonym (O)
    Anonym (.........) skrev 2019-12-20 19:17:26 följande:

Men Ts, kan du se dig själv sitta i det här fortfarande om 5 år? 10-15 år? Med motiveringen att du älskar honom bara, o att bara få träffa barnen varannan vecka. Fast iofs, om 10-15 år kanske barnen är utflugna o vad har ni kvar då? Jo endast känslan att du du älskar honom men ingenting i "praktiken" så att säga. För det verkar ju inte finnas nåt sätt att gå vidare med honom om jag förstått det hela rätt. Han vill ju varken parterapi eller nåt annat (är ju som en mussla). 

Jag önskar ju att leva med honom livet ut. Jag har väldigt svårt att se mig själv utan honom.
  • Anonym (.........)
    Anonym (O) skrev 2019-12-20 21:42:52 följande:
    Jag önskar ju att leva med honom livet ut. Jag har väldigt svårt att se mig själv utan honom.
    Förstår, men samtidigt öppnar han ju inte upp till en seriös dialog om något. återvändsgränd. Hur ska ni då kunna fortsätta, där även du ska få en chans att bli riktigt lycklig? Men kanske kände du dig halv även innan honom, kanske aldrig haft ett bra samliv med en man. 
  • Anonym (op)
    Anonym (O) skrev 2019-12-20 21:39:40 följande:
    Anonym (Y) skrev 2019-12-20 16:44:14 följande:

Vill inte vara "sån" men kan han ha träffat någon annan?

Jag förstår att du mår hemskt dåligt i detta förhållande ts. Man ska inte behöva må så som du gör, aldrig.

Kram på dig.

Han kan ha träffat nån annan, men jag har svårt att se när han skulle ha tiden till att hålla igång det. Men visst, det finns ju folk som träffas på jobbet så där har jag ju ingen koll förstås.

Gay tror jag inte (men vem tror det om sin man egentligen).

Asexuell är han i alla fall inte. Han har haft stor sexlust tidigare. Och han onanerar fortfarande så han har nog sexlust nu också men inte till sex med mig.

Jag hade haft jättesvårt att ge råd om det vore nåt av mina barn det gällde. För mig är inte valet så enkelt. Visst hade valet varit enklare om vi inte hade haft barn ihop men det hade inte varit ett enkelt val då heller. Så jag stannar inte enbart för barnen / min vilja att vara med barnen på heltid.
    Jag hade samma problem. Han blev dock på slutet arg när jag tog upp det. I vårt fall fanns en annan kärlek. De hade inte gjprt något, men uppenbarligen tänkte han hela tiden på henne.
Svar på tråden Att leva med en man som inte tänder på en