Fjäril kär skrev 2019-12-20 10:22:35 följande:
Självklart kan gräset vara grönare på andra sidan! Varför skulle det INTE vara det? Har du så dålig självkänsla att du tror att det här är det enda som du kan få?
Jag var den som tappade känslor för min man. Efter 15 års äktenskap tog kärleken slut. Många småsaker staplades på hög och löstes inte och jag tappade kärlek och respekt.
Han är fortfarande min bästa vän och världens bästa pappa men som äkta man och sexpartner gick det inte. När man börjar irritera sig på småsaker och inte får gehör och inte kan finna någon lösning så går det givetvis ut över sexlivet. Inte har jag lust att ha sex med någon som tjurar och inte vill lösa olika problem. Jag kan inte känna attraktion till någon som bara ignorerar det som måste tas itu med och hellre dricker en öl med polarna.
Hur sexig min man än är och hur het han är i sängen så hjälper inte det när min kropp inte svarar och jag inte klarar av att han tar på mig. Han kan inte ligga med mig och tro att allt är löst sen. Det funkar liksom inte så.
Jag höll på att gå fullständigt sönder av det här. Jag älskade honom men ville inte ha honom. Och han ville inte lösa våra problem annat än med sex och jag fick avsmak.
Jag lämnade honom. Och jag mår mycket bättre nu. Jag träffar andra nu och inser hur det kan funka när allting funkar.
Men om du är den som tappat känslor är det väl inte så konstigt om gräset är grönare på andra sidan för dig? Du var ju då inte med den du älskade längre.
Sen menar jag inte heller att sex skulle lösa allt. Men de få saker han väl nämnt som han vill att vi förändrat har vi också förändrat. Jag är på inget sätt perfekt men försöker i alla fall att göra det jag kan för att minska dom där irritationsmomenten i vardagen.
Anonym (Bubbla) skrev 2019-12-20 09:44:41 följande:
Men hur kan man förnedra sig så att ta detta? :( Varför lever man ihop i ett sånt förhållande!? Visst att det kan gå upp och ned med attraktion och känslor men viljan från båda håll är en förutsättning. Man måste ju kunna prata och kommuniciera!
Om den ena inte ens vill göra det och bara skapar större och större distans,- då finns det bara en väg att gå. Kan garantera att barnen mår bättre av det också, att känna att mamma och pappa är två lyckliga föräldrar. Bara man går isär på ett "vuxet" sätt och kan hålla god ton och ha ett bra samarbete så är jag övertygad om att barnen mår bättre av det än att leva en vardag med två människor som drar ner varandra.
Jag insåg inte själv hur olycklig jag var, det gick även ut över barnen. Var som att vakna ur en bubbla och jag började bli mig själv igen, hade tappat mig själv helt utan att märka det. Jag hade inte skrattat på flera år. Kom på mig själv att jag började spontant skratta och skämta osv och fick tillbaka min "gnista" även om separationen var tuff.
Jag är ganska tveksam till att jag skulle vara en lycklig mamma bara för att jag inte är med mannen jag älskar och bara träffar barnen varannan vecka.