• Anonym (O)

Att leva med en man som inte tänder på en

Den känslan, att leva med en man som helt slutat tända på en. Att aldrig få känna sig fin, sexig eller åtrådd. Att aldrig få en komplimang. Aldrig få bekräftelsen i att han vill ta på mig. Att aldrig få ha sex med den man älskar. Den känslan är så tung. All form av självförtroende är som bortblåst.

Hur hanterar ni andra det som lever med en partner som inte tänder på er längre, man som kvinna?

• Svar på tråden Att leva med en man som inte tänder på en
  • Anonym (hmm)
    Anonym (O) skrev 2019-12-19 20:02:06 följande:
    Han har sagt att han älskar mig, men det var ett tag sen. Nåt år eller två kanske. Om jag säger att jag älskar honom kan han svara ?mm, jag också?. Han vill inte gå i parterapi. Vi diskuterade det för några år sen.
    Anonym (hmm) skrev 2019-12-19 14:59:06 följande:

Har du försökt prata med honom om det här och säga att du saknar närhet?

Vi har pratat många gånger. Han vet vad jag saknar. Jag vet dock inte vad han saknar då han knappt pratar i de här diskussionerna och säger att han inte saknar nåt, att allt är bra o.s.v. Han blir obekväm, vill inte prata om det direkt.
    Om jag var du skulle jag ta upp förslaget om parterapi igen. Det är inte ok att han undviker att prata om något som är viktigt för dig.
  • Anonym (O)
    Anonym (MrR) skrev 2019-12-19 19:53:41 följande:

Vissa saker anpassar kroppen och hjärnan sig, men behovet ev närhet, bekräftelse och sex kommer nog alltid sitta i en. Är man skapt för behöva dessa så kommer det alltid vara så..

En kram? Hmm jag kan väll gissa på kanske senast 1 månad sedan när jag försökte vara kärleksfull, fick väll kramen svarad men kändes ändå inte som det gav nått efter..

Sex? Vi hade det för ganska exakt 2 månad sedan, efter jag försökte med allt för få henne sugen, väldigt lugnt så inte pang på men det kändes så konstigt så jag hann nästan bli osugen bara av hennes icke bekräftelse..

Notera då att jag gjorde allt, alla beröringar osv, hon rörde mig inte.. när det väl blev sex så var det "skeden" och hon behövde fortfarande inte röra vid mig..

Innan den gånger så var det ca 3 månader.. snittar max 5 gånger per år av vad jag hade viljat iaf 150 - 200..

Visst jag är man, men vi män behöver med beröring..

Styrke kramar till oss.. hur länge sedan vad det för dig?

En kram var nån gång i somras. En kram som han snabbt krånglade sig ur. Innan dess vet jag inte när det var. Väldigt längesen i alla fall. Sex var som för dig 2 månader sen ungefär. Men det är ett så oengagerat sex att det lika gärna kan kvitta. Han blundar sig oftast igenom det. Kan inte titta på mig alls. Det känns ju lite i hjärtat.
  • Anonym (O)
    Anonym (Sign) skrev 2019-12-19 20:16:59 följande:

Finns möjligheten han har nån fantasi han skäms över?

Har du bett honom kolla sitt testosteron värde? (Werlabs gör sånt)

Och slutligen....

Har du provat ta upp separation? Om inte, kanske dags att lägga upp den möjligheten på bordet och se hur det tas emot.

Han kan absolut ha nån fantasi han skäms för. Det vet jag inget om. Det är dock inte så att han tidigare tagit upp nån fantasi som jag avfärdat. Då kunde jag förstå om han inte ville ta upp något. Han har aldrig tagit upp något som jag nekat. Men det kan ju vara så att han TROR att jag skulle neka.

Hans testosteronvärden är kollade och normala.

Jag vill inte ta upp separation. Jag vill verkligen inte separera och är inte beredd på hans reaktion.
  • Anonym (MrR)
    Anonym (O) skrev 2019-12-19 20:21:38 följande:

En kram var nån gång i somras. En kram som han snabbt krånglade sig ur. Innan dess vet jag inte när det var. Väldigt längesen i alla fall. Sex var som för dig 2 månader sen ungefär. Men det är ett så oengagerat sex att det lika gärna kan kvitta. Han blundar sig oftast igenom det. Kan inte titta på mig alls. Det känns ju lite i hjärtat.

Visst är det knäckande att verkligen försöka engagera sig för sin partner och inte få nått tillbaka?

Att ens partner inte vill ta eller titta på en?

Sex är jätte viktigt för mig... För mig är det otroligt tändande med en engagerad kvinna som verkligen kan bjuda på sig. Skiter i hur kroppen ser ut, en sexig personlighet är 100 gånger mer upphetsande..

Att ha känt sig såhär ouppskattad och oattraktiv i ca 5 år är inte kul alls...
  • Anonym (O)
    Anonym (MrR) skrev 2019-12-19 20:39:52 följande:

Visst är det knäckande att verkligen försöka engagera sig för sin partner och inte få nått tillbaka?

Att ens partner inte vill ta eller titta på en?

Sex är jätte viktigt för mig... För mig är det otroligt tändande med en engagerad kvinna som verkligen kan bjuda på sig. Skiter i hur kroppen ser ut, en sexig personlighet är 100 gånger mer upphetsande..

Att ha känt sig såhär ouppskattad och oattraktiv i ca 5 år är inte kul alls...

Ja, det är verkligen knäckande. 7 år hittills för mig.

Och jag tänker att om inte ens min partner kan titta på mig utan att helt tappa både sexlust och stånd så säger det en hel del. Som någon skrev, gräset är troligen inte grönare på andra sidan och jag vill inte separera från en man jag älskar och missa halva mina barns liv för att sen kanske leva ensam resten av livet.
  • Gbgkillen73a

Jag separerade för cirka 7 år sedan. Jo. Gräset kan vara otroligt mycket grönare på andra sidan. Jag själv och många andra har fått en nystart i livet av att träffa en ny partner som delar intressen och attraktion på ett sätt som är helt fantastiskt. Jag har våra barn varannan vecka och på dessa veckor är jag 100 % närvarande. Barnen vill ha lyckliga föräldrar. Vill ni lära barnen att de bör "stå ut" i kärlekslösa relationer? Släpp konservativa värderingar och njut av ert enda liv.

• Anonym (MrR)
    Anonym (O) skrev 2019-12-19 23:07:19 följande:

Ja, det är verkligen knäckande. 7 år hittills för mig.

Och jag tänker att om inte ens min partner kan titta på mig utan att helt tappa både sexlust och stånd så säger det en hel del. Som någon skrev, gräset är troligen inte grönare på andra sidan och jag vill inte separera från en man jag älskar och missa halva mina barns liv för att sen kanske leva ensam resten av livet.

Har du vart 7 år helt utan sex??

Saknaden av uppskattning och uppmärksamhet är enorm.. är ju som sagt uppe i 5 år..

Att finna uppmärksamhet åt annat håll har vart en tanke många gånger.. hitta någon som känner likadana i samma sits

Känner som du.. vill inte separera pga samma orsaker och speciellt för barnen..
  • Anonym (Linda)

Jag blir lite ledsen och en smula provocerad över att så många föräldrar idiotförklarar sina barn och skyller ifrån sina bristande ageranden och ansvar på just barnen.. För barnens skull finns det inget som heter. Punkt.

För barnens skull borde man väl snarare explodera av ilska och sätta ner foten och kräva att något händer, bli förbannad på det mähä man lever med, ställa krav, agera på något sätt om det så bara är att en själv går till en kurator. Eller förtjänar inte barnen det?

Vad i situationen blir bättre av att två föräldrar leker struts, ignorerar varandra, låtsas som att det regnar och inte gör någonting alls? Vad förmedlar man till sina barn då?

Barnen vill se sina föräldrar älska varandra, de vill se pussar, kramar och mysiga stunder i soffan, de vill veta att mamma och pappa tycker om varandra. De vill se att konflikter kan lösas, att det går att vara förtroliga och gemensamt lösa problem.

Barn är aldrig hjälpt av två bästa kompisar som trots allt helt undviker varandra och det bedrägliga lugnet är stressande när de ser att något inte stämmer och känner på sig att något är fel när mamma och pappa beter sig som närhet är en dödlig sjukdom.

• Anonym (Bubbla)
    Anonym (O) skrev 2019-12-19 20:21:38 följande:

Men hur kan man förnedra sig så att ta detta? :( Varför lever man ihop i ett sånt förhållande!? Visst att det kan gå upp och ned med attraktion och känslor men viljan från båda håll är en förutsättning. Man måste ju kunna prata och kommuniciera!

Om den ena inte ens vill göra det och bara skapar större och större distans,- då finns det bara en väg att gå. Kan garantera att barnen mår bättre av det också, att känna att mamma och pappa är två lyckliga föräldrar. Bara man går isär på ett "vuxet" sätt och kan hålla god ton och ha ett bra samarbete så är jag övertygad om att barnen mår bättre av det än att leva en vardag med två människor som drar ner varandra.

Jag insåg inte själv hur olycklig jag var, det gick även ut över barnen. Var som att vakna ur en bubbla och jag började bli mig själv igen, hade tappat mig själv helt utan att märka det. Jag hade inte skrattat på flera år. Kom på mig själv att jag började spontant skratta och skämta osv och fick tillbaka min "gnista" även om separationen var tuff.
  • Fjäril kär

Självklart kan gräset vara grönare på andra sidan! Varför skulle det INTE vara det? Har du så dålig självkänsla att du tror att det här är det enda som du kan få?

Jag var den som tappade känslor för min man. Efter 15 års äktenskap tog kärleken slut. Många småsaker staplades på hög och löstes inte och jag tappade kärlek och respekt.

Han är fortfarande min bästa vän och världens bästa pappa men som äkta man och sexpartner gick det inte. När man börjar irritera sig på småsaker och inte får gehör och inte kan finna någon lösning så går det givetvis ut över sexlivet. Inte har jag lust att ha sex med någon som tjurar och inte vill lösa olika problem. Jag kan inte känna attraktion till någon som bara ignorerar det som måste tas itu med och hellre dricker en öl med polarna.

Hur sexig min man än är och hur het han är i sängen så hjälper inte det när min kropp inte svarar och jag inte klarar av att han tar på mig. Han kan inte ligga med mig och tro att allt är löst sen. Det funkar liksom inte så.

Jag höll på att gå fullständigt sönder av det här. Jag älskade honom men ville inte ha honom. Och han ville inte lösa våra problem annat än med sex och jag fick avsmak.

Jag lämnade honom. Och jag mår mycket bättre nu. Jag träffar andra nu och inser hur det kan funka när allting funkar.

Svar på tråden Att leva med en man som inte tänder på en