Anonym (O) skrev 2019-12-19 20:21:38 följande:
En kram var nån gång i somras. En kram som han snabbt krånglade sig ur. Innan dess vet jag inte när det var. Väldigt längesen i alla fall. Sex var som för dig 2 månader sen ungefär. Men det är ett så oengagerat sex att det lika gärna kan kvitta. Han blundar sig oftast igenom det. Kan inte titta på mig alls. Det känns ju lite i hjärtat.
Men hur kan man förnedra sig så att ta detta? :( Varför lever man ihop i ett sånt förhållande!? Visst att det kan gå upp och ned med attraktion och känslor men viljan från båda håll är en förutsättning. Man måste ju kunna prata och kommuniciera!
Om den ena inte ens vill göra det och bara skapar större och större distans,- då finns det bara en väg att gå. Kan garantera att barnen mår bättre av det också, att känna att mamma och pappa är två lyckliga föräldrar. Bara man går isär på ett "vuxet" sätt och kan hålla god ton och ha ett bra samarbete så är jag övertygad om att barnen mår bättre av det än att leva en vardag med två människor som drar ner varandra.
Jag insåg inte själv hur olycklig jag var, det gick även ut över barnen. Var som att vakna ur en bubbla och jag började bli mig själv igen, hade tappat mig själv helt utan att märka det. Jag hade inte skrattat på flera år. Kom på mig själv att jag började spontant skratta och skämta osv och fick tillbaka min "gnista" även om separationen var tuff.