Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Att leva med en man som inte tänder på en

Men snälla.. Vad är det för kroppsfixering här? Snacka om att sparka på den som ligger...

Ibland är det så enkelt att känslorna tar slut.

Det handlar inte om tappad attraktion, att du är ful eller att det är ditt fel

Ibland slocknar kärleken och man vet inte alltid varför men oftast beror det på att just småbarnsåren är slitiga och tuffa och man får nya vanor, rutiner och man hamnar i en vardag man inte riktigt kan styra, man tappar bort de två personer som var ett älskande par och man känner inte igen varandra. Det blir gnissel och en dag inser man att det inte finns några känslor kvar.

Man kan absolut älska någon som fantastisk förälder, bästa vän eller så men att älska en partner blir det inte...

Och nej det är inte ditt fel. Ibland blir det bara så. Livets gång förändrar känslor och det kan man inte göra något åt.

• Fjäril kär

Självklart kan gräset vara grönare på andra sidan! Varför skulle det INTE vara det? Har du så dålig självkänsla att du tror att det här är det enda som du kan få?

Jag var den som tappade känslor för min man. Efter 15 års äktenskap tog kärleken slut. Många småsaker staplades på hög och löstes inte och jag tappade kärlek och respekt.

Han är fortfarande min bästa vän och världens bästa pappa men som äkta man och sexpartner gick det inte. När man börjar irritera sig på småsaker och inte får gehör och inte kan finna någon lösning så går det givetvis ut över sexlivet. Inte har jag lust att ha sex med någon som tjurar och inte vill lösa olika problem. Jag kan inte känna attraktion till någon som bara ignorerar det som måste tas itu med och hellre dricker en öl med polarna.

Hur sexig min man än är och hur het han är i sängen så hjälper inte det när min kropp inte svarar och jag inte klarar av att han tar på mig. Han kan inte ligga med mig och tro att allt är löst sen. Det funkar liksom inte så.

Jag höll på att gå fullständigt sönder av det här. Jag älskade honom men ville inte ha honom. Och han ville inte lösa våra problem annat än med sex och jag fick avsmak.

Jag lämnade honom. Och jag mår mycket bättre nu. Jag träffar andra nu och inser hur det kan funka när allting funkar.

• Fjäril kär
    Anonym (O) skrev 2019-12-20 12:25:38 följande:

Men om du är den som tappat känslor är det väl inte så konstigt om gräset är grönare på andra sidan för dig? Du var ju då inte med den du älskade längre.

Sen menar jag inte heller att sex skulle lösa allt. Men de få saker han väl nämnt som han vill att vi förändrat har vi också förändrat. Jag är på inget sätt perfekt men försöker i alla fall att göra det jag kan för att minska dom där irritationsmomenten i vardagen.Jag är ganska tveksam till att jag skulle vara en lycklig mamma bara för att jag inte är med mannen jag älskar och bara träffar barnen varannan vecka.

Min poäng var väl att jag kan relatera till din man. Jag tror säkert att det finns kärlek hos honom men inte på det sättet. Jag älskar fortfarande min exman sjukt mycket men jag tänder inte längre på honom och kan inte ge honom det han vill ha. Jag kan inte göra våld på mig själv och ligga med honom för husfridens skull. Jag hade stor sexlust och ville ligga, men inte med honom. Det fanns inte rätt känslor.

Vi har definitivt kunnat fortsätta leva med varandra men att inte ha sex hade börjat äta upp oss båda två. Han längtade efter mig men jag kunde inte ge honom det. Det var oschysst av mig att stanna kvar, han förtjänar ett sexliv med någon som tänder på honom. Hur ont det än gjorde att lämna honom så kom vi till vägs ände.

Så med det sagt så är ju din man ganska egoistisk och oschysst genom att förvägras dig något du behöver. Det är helt enkelt elakt. Varför tycker han att det är okej att behandla dig så? Och ännu värre är det ju att han inte ens vill göra något åt det heller. Då är han ju medvetet elak.
  • Fjäril kär
    Rob77 skrev 2019-12-20 20:24:20 följande:

Detta inlägg gör mig väldigt nyfiken.

Detta påminner om min situation, min sambo älskar mig till grund och botten men attraktionen till mig verkar inte finnas alls på väldigt länge.

Hur ser hans och ditt liv ut idag?

Att älska någon så mycket men inte tända på denne, hur går tankarna hos dig där? (Inget illa menat alltså, vill bara försöka förstå)

Hur ser ditt sexliv och lust ut nu?

Min exman har till en början velat ha mig tillbaka och det har varit bråk, stök och svartsjuka under lång tid från honom men jag har varit benhård på den fronten. Nu har han träffat en ny kvinna och det verkar vara allvar.

Jag har alltid haft sexlust och har även en väldigt hög lust. Även strax före skilsmässan hade jag stor lust dock inte till maken..

Idag dejtar jag och har några kk men är nöjd så. Jag får utlopp för min sexlust och leker och experimenterar. Nån dag träffar jag en partner men är lyxigt bortskämd med fantastiskt sex just nu.

När man är gift så länge som jag var är det ju oundvikligt att känna en grundkärlek för den man lever med och det som är Familj AB. Man är ett team. Han är min bästa vän och förtrolige. Det är ohyggligt jobbigt att älska någon så djupt och ändå inte längre känna någon åtrå. Jag kunde se på honom och förstå att han är snygg och attraktiv men det hände inget i kroppen. De små små fragmenten som följde med genom äktenskapet som inte fungerade blev jag aldrig av med. De staplades på hög och blev allt mer överspilld på resterande liv och förgrenade sig och infekterade allt även om jag till en början inte själv insåg det.
  • Fjäril kär
    Anonym (O) skrev 2019-12-20 23:13:32 följande:

Nej, det är helt sant att han inte öppnar för en dialog om något. Och det är förstås jättefrustrerande. Att inte kunna få svar och att inte känna att han också vill kämpa för att vända det. Men om han är nöjd, varför skulle han då vilja kämpa för att ändra något med det?

Jag kände mig inte ens halv innan honom. Jag var helt trasig då. Jag har honom att tacka för allt egentligen.

Han kanske inte alls är nöjd men vill inte vara den som blir The bad guy och bryter upp. Han kanske hoppas att du till sist inte har något annat val än att kasta ut honom.? Statistik visar att 9 av 10 separationer görs på kvinnans initiativ.
Svar på tråden Att leva med en man som inte tänder på en