Inlägg från: Anonym (MrR) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MrR)

Att leva med en man som inte tänder på en

Anonym (Sign) skrev 2019-12-19 18:56:09 följande:

Prata med honom, säg vad du vill ha, saknar och är rädd att ha förlorat, fråga vad han vill ha och tycker sig sakna.

Jag och min hustru sitter nästan där ni är, men skillnaden är att jag kan inte ta upp nånting utan att hon skall ta illa upp och börja vrida saker... så för oss blir det snart terapi eller skilsmässa för dåligt/inget sexliv är inget sätt att leva som normal männska.

Känner igen det där tyvärr..

När man säger sina egna känslor och behov så blir det sura miner och förvridet...

Jag tror nog att det finns två olika typer av människor.

Det finns dom som behöver sex och dom som inte behöver.

Dessa är svåra att se i början för nästan alla är i behov av sex i början men med tidens gång så kommer den rätta personen fram.

Så det är 50/50? antingen så blir det så att när ens rätta jag kommer fram så matchar man eller så gör man det inte.

Personer som behöver sex och är med en som behöver sex har ett bra och fungerande förhållande

Personer som inte behöver sex och är med en som inte behöver sex har ett bra och fungerande förhållande.

Personer som behöver sex och är med en som inte behöver sex har ett förhållande som är som en skör tråd.
  • Anonym (MrR)
    Anonym (O) skrev 2019-12-19 19:25:27 följande:

Nä, jag förstår att det inte blir bättre med tiden. Tyvärr. Jag önskar att den där längtan efter närhet och bekräftelse (och sex) skulle släppa efter ett tag. Att kroppen skulle lära sig typ. Men det verkar ju inte bli så.

Stor kram till dig.

Hur längesen är det förresten som du fick ens en kram? Och hur längesen är det ni hade sex?

Du behöver såklart inte svara om du inte vill.

Vissa saker anpassar kroppen och hjärnan sig, men behovet ev närhet, bekräftelse och sex kommer nog alltid sitta i en. Är man skapt för behöva dessa så kommer det alltid vara så..

En kram? Hmm jag kan väll gissa på kanske senast 1 månad sedan när jag försökte vara kärleksfull, fick väll kramen svarad men kändes ändå inte som det gav nått efter..

Sex? Vi hade det för ganska exakt 2 månad sedan, efter jag försökte med allt för få henne sugen, väldigt lugnt så inte pang på men det kändes så konstigt så jag hann nästan bli osugen bara av hennes icke bekräftelse..

Notera då att jag gjorde allt, alla beröringar osv, hon rörde mig inte.. när det väl blev sex så var det "skeden" och hon behövde fortfarande inte röra vid mig..

Innan den gånger så var det ca 3 månader.. snittar max 5 gånger per år av vad jag hade viljat iaf 150 - 200..

Visst jag är man, men vi män behöver med beröring..

Styrke kramar till oss.. hur länge sedan vad det för dig?
  • Anonym (MrR)
    Anonym (O) skrev 2019-12-19 20:21:38 följande:

En kram var nån gång i somras. En kram som han snabbt krånglade sig ur. Innan dess vet jag inte när det var. Väldigt längesen i alla fall. Sex var som för dig 2 månader sen ungefär. Men det är ett så oengagerat sex att det lika gärna kan kvitta. Han blundar sig oftast igenom det. Kan inte titta på mig alls. Det känns ju lite i hjärtat.

Visst är det knäckande att verkligen försöka engagera sig för sin partner och inte få nått tillbaka?

Att ens partner inte vill ta eller titta på en?

Sex är jätte viktigt för mig... För mig är det otroligt tändande med en engagerad kvinna som verkligen kan bjuda på sig. Skiter i hur kroppen ser ut, en sexig personlighet är 100 gånger mer upphetsande..

Att ha känt sig såhär ouppskattad och oattraktiv i ca 5 år är inte kul alls...
  • Anonym (MrR)
    Anonym (O) skrev 2019-12-19 23:07:19 följande:

Ja, det är verkligen knäckande. 7 år hittills för mig.

Och jag tänker att om inte ens min partner kan titta på mig utan att helt tappa både sexlust och stånd så säger det en hel del. Som någon skrev, gräset är troligen inte grönare på andra sidan och jag vill inte separera från en man jag älskar och missa halva mina barns liv för att sen kanske leva ensam resten av livet.

Har du vart 7 år helt utan sex??

Saknaden av uppskattning och uppmärksamhet är enorm.. är ju som sagt uppe i 5 år..

Att finna uppmärksamhet åt annat håll har vart en tanke många gånger.. hitta någon som känner likadana i samma sits

Känner som du.. vill inte separera pga samma orsaker och speciellt för barnen..
  • Anonym (MrR)
    Anonym (tja) skrev 2019-12-20 20:32:47 följande:

Om man nu tänker på att man kanske har sex ca. 1 timme/vecka (3 x 20 min)

Det utgör trots allt bara knappt 1% av ens vakna tid. 

Räkna på för de som har sex kanske 5 x 20min per år ;)
  • Anonym (MrR)
    Anonym (tja) skrev 2019-12-20 20:32:47 följande:

Om man nu tänker på att man kanske har sex ca. 1 timme/vecka (3 x 20 min)

Det utgör trots allt bara knappt 1% av ens vakna tid. 

Räkna på för de som har sex kanske 5 x 20min per år ;)
Svar på tråden Att leva med en man som inte tänder på en