• painkiller12

SKOLSKÖTERSKA HAR TVINGAT MITT BARN VACCINERA SIG!!!!

(rubrik för uppmärksamhet, ej mitt barn)

En skolsköterska har i området jag bor tvingat min väninnas barn vaccinera sig mot livmoderhalscancer, trots att pappret där föräldrarna ska kryssa för JA eller NEJ var ifyllt med ett NEJ och underskrivet av föräldrarna. Hon drog med sig barnet in till sig och sa ''du har fyllt i detta själv för att du är rädd för sprutor!'' och vaccinerade barnet mot föräldrarnas och barnets vilja. Barnet är livrädd. Skolsköterskan ringde inte och frågade föräldrarna innan hon begick detta tvångsingrepp.

Nu ber jag er på familjeliv bara STRÖMMA PÅ med ideér om vad jag kan göra i detta ärende.

Kontakta JO?
    Allmän åklagare? Det är ett brott begånget från skolsköterskan?
    Få tag på pappret där föräldrarna ej samtyckte till vaccinet, är skolorna skyldiga att dokumentera det? Som bevis?
    Kontakta rektorn?
    Kontakta lokala nyhetsbladet för att få ärendet uppmärksammat? 
    Föräldrarna har inget uppehållstillstånd i Sverige, barnet är fött i ett annat land men dom har ett barn som är fött här, KAN DETTA PÅVERKA? 

DETTA ÄR INGEN DISKUSSIONSTRÅD OM VACCIN ÄR BRA ELLER INTE, VI HAR ENLIGT GRUNDLAGEN RÄTT ATT VÄLJA HELT SJÄLVA I SVERIGE. VACCINSFÖRESPRÅKARE OCH ANTIVACCINFÖRESPRÅKARE HÅLL ER BORTA.

Frågan berör skolsköterskans tjänstefel och HUR KAN MAN GÅ VIDARE MED DETTA PÅ BÄSTA SÄTT? Hjälp mig steg för steg ni som är välvilliga!

• Svar på tråden SKOLSKÖTERSKA HAR TVINGAT MITT BARN VACCINERA SIG!!!!
  • Anonym (Varför ska blanda dig i det här?)
    painkiller12 skrev 2019-11-17 17:05:46 följande:

(rubrik för uppmärksamhet, ej mitt barn)

En skolsköterska har i området jag bor tvingat min väninnas barn vaccinera sig mot livmoderhalscancer, trots att pappret där föräldrarna ska kryssa för JA eller NEJ var ifyllt med ett NEJ och underskrivet av föräldrarna. Hon drog med sig barnet in till sig och sa ''du har fyllt i detta själv för att du är rädd för sprutor!'' och vaccinerade barnet mot föräldrarnas och barnets vilja. Barnet är livrädd. Skolsköterskan ringde inte och frågade föräldrarna innan hon begick detta tvångsingrepp.

Nu ber jag er på familjeliv bara STRÖMMA PÅ med ideér om vad jag kan göra i detta ärende.

Kontakta JO?

Allmän åklagare? Det är ett brott begånget från skolsköterskan?

Få tag på pappret där föräldrarna ej samtyckte till vaccinet, är skolorna skyldiga att dokumentera det? Som bevis?

Kontakta rektorn?

Kontakta lokala nyhetsbladet för att få ärendet uppmärksammat? 

Föräldrarna har inget uppehållstillstånd i Sverige, barnet är fött i ett annat land men dom har ett barn som är fött här, KAN DETTA PÅVERKA? 

DETTA ÄR INGEN DISKUSSIONSTRÅD OM VACCIN ÄR BRA ELLER INTE, VI HAR ENLIGT GRUNDLAGEN RÄTT ATT VÄLJA HELT SJÄLVA I SVERIGE. VACCINSFÖRESPRÅKARE OCH ANTIVACCINFÖRESPRÅKARE HÅLL ER BORTA.

Frågan berör skolsköterskans tjänstefel och HUR KAN MAN GÅ VIDARE MED DETTA PÅ BÄSTA SÄTT? Hjälp mig steg för steg ni som är välvilliga!

Du ska inte göra något. Låt din väninna sköta detta eftersom det är hennes barn.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (A) skrev 2019-11-17 19:16:16 följande:

Man är sinnessjuk om man inte vaccinerar sina barn mot farliga sjukdomar.

Du kan få farliga sjukdomar ändå. Ingen är immun. Men det ska inte vara upp till någon annan än föräldrarna och inget någon ska tro att de kan bestämma över eller lura i ett barn. Det finns etik och så gör man inte som en så kallad professionell sjuksköterska. En person kan vägra ta blod, och det är inte upp till sjukhuset att bestämma om hen ska ha det ändå. Om denna flickas föräldrar inte vill vaccinera sitt barn så ska de ha den rätten att avstå. Inget som du eller någon annan ska kritisera sönder föräldrar för.
  • Anonym (cc)

Det ska självklart anmälas!

• AndreaBD
    Tow2Mater skrev 2019-11-17 20:28:19 följande:

Jag läste att vaccinationstvång har införts i Tyskland, så det kommer snart till Sverige. Sverige brukar vilja följa Tyskland i saker som tar bestämmande ifrån föräldrarna och överför det på staten.

Nä, det diskuteras fortfarande i Tyskland, har jag för mig. Däremot får man inte ha sina barn på förskolan där om de inte är vaccinerade. Detta funkar ju ganska bra som tvång också. 
  • Anonym (tobbe)

Om ungen skulle ha någon allvarlig allergi skulle det finnas noterat. Sen ska man väl inte tvinga även om föräldrar som inte vill vaccinera sina barn är väldigt oansvariga. Det ser man i alla länder där antivax föräldrar skapar epidemier som skördar massor av offer. Tragiskt med alla som är antivetenskap. Men som någon skrev du ska inte göra något eftersom det inte är ditt barn det är väl hennes föräldrar som får driva det vidare om dom känner för det. Kommer dock knappats inte leda till något mer än en knäpp på näsan.

• Anonym (Knappast)

Det har knappast gått till som det beskrivs. Vi hade ett liknande fall i skolan här där det till slut kom fram att flickan (11 eller 12 år gammal) hade sagt att hon ville vaccineras trots att föräldrarna sagt nej. Sedan vågade hon inte göra annat än att ljuga för sina föräldrar när hon kom hem. Blev ett rejält liv ända till sanningen till slut kom fram. Det ryktas om att soc kopplades in för att det uppdagades att flickan var så rädd för sina föräldrar allmänt. Blev det så var det bra att vaccineringen blev anmäld och flickan kunde få hjälp.

Mer troligt att det är så här också. Men anmäl så får sanningen komma fram.

• Annita

Vad ska lappen vara till om den inte respekteras? Viktigt att skolan får reda på hur skolsköterskan agerat, om de nu inte redan vet. Det är ju skolan som administrerar pappersecxercisen och en sån här sak underminerar ju betydelsen av alla papper som den aktuella skolan skickar hem för påskrift.

Min åsikt är att man bör vaccinera, om barnet inte är allergiskt eller har nedsatt immunförsvar. Nu skulle ju inte detta diskuteras, men eftersom du kallar vaccin för gift i ett av dina inlägg TS så undrar jag hur mycket du egentligen påverkade familjens beslut? Du hjälper dem med svenska men kanske också med att förklara svenska samhället?

Men faktum kvarstår, det föräldrarna fyllt i måste ju gälla. Hade ni pratat om vaccinet i termer av "gift" måste det ju varit en skräckupplevelse för det stackars flickan :/

• Pentra

Föräldrarna har kryssat i 'Nej' och skrivit under. Sköterskan tog saken i egna händer och vaccinerade ändå. Denna händelse skall absolut anmälas! ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (Knappast)
    Anonym (Knappast) skrev 2019-11-17 23:27:46 följande:

Det har knappast gått till som det beskrivs. Vi hade ett liknande fall i skolan här där det till slut kom fram att flickan (11 eller 12 år gammal) hade sagt att hon ville vaccineras trots att föräldrarna sagt nej. Sedan vågade hon inte göra annat än att ljuga för sina föräldrar när hon kom hem. Blev ett rejält liv ända till sanningen till slut kom fram. Det ryktas om att soc kopplades in för att det uppdagades att flickan var så rädd för sina föräldrar allmänt. Blev det så var det bra att vaccineringen blev anmäld och flickan kunde få hjälp.

Mer troligt att det är så här också. Men anmäl så får sanningen komma fram.

Tillägg: ser att information föll bort. Flickan hade även ljugit för skolsköterskan och sagt att lappen kommit bort, men att föräldrarna sagt ja. Så skolsköterskan hade inte informationen om att föräldrarna sagt nej.
Svar på tråden SKOLSKÖTERSKA HAR TVINGAT MITT BARN VACCINERA SIG!!!!