• painkiller12

SKOLSKÖTERSKA HAR TVINGAT MITT BARN VACCINERA SIG!!!!

(rubrik för uppmärksamhet, ej mitt barn)

En skolsköterska har i området jag bor tvingat min väninnas barn vaccinera sig mot livmoderhalscancer, trots att pappret där föräldrarna ska kryssa för JA eller NEJ var ifyllt med ett NEJ och underskrivet av föräldrarna. Hon drog med sig barnet in till sig och sa ''du har fyllt i detta själv för att du är rädd för sprutor!'' och vaccinerade barnet mot föräldrarnas och barnets vilja. Barnet är livrädd. Skolsköterskan ringde inte och frågade föräldrarna innan hon begick detta tvångsingrepp.

Nu ber jag er på familjeliv bara STRÖMMA PÅ med ideér om vad jag kan göra i detta ärende.

Kontakta JO?
    Allmän åklagare? Det är ett brott begånget från skolsköterskan?
    Få tag på pappret där föräldrarna ej samtyckte till vaccinet, är skolorna skyldiga att dokumentera det? Som bevis?
    Kontakta rektorn?
    Kontakta lokala nyhetsbladet för att få ärendet uppmärksammat? 
    Föräldrarna har inget uppehållstillstånd i Sverige, barnet är fött i ett annat land men dom har ett barn som är fött här, KAN DETTA PÅVERKA? 

DETTA ÄR INGEN DISKUSSIONSTRÅD OM VACCIN ÄR BRA ELLER INTE, VI HAR ENLIGT GRUNDLAGEN RÄTT ATT VÄLJA HELT SJÄLVA I SVERIGE. VACCINSFÖRESPRÅKARE OCH ANTIVACCINFÖRESPRÅKARE HÅLL ER BORTA.

Frågan berör skolsköterskans tjänstefel och HUR KAN MAN GÅ VIDARE MED DETTA PÅ BÄSTA SÄTT? Hjälp mig steg för steg ni som är välvilliga!

• Svar på tråden SKOLSKÖTERSKA HAR TVINGAT MITT BARN VACCINERA SIG!!!!
  • Anonym (kyk)
    anmäl  hon får inte göra så.

Ditt barn kunde ha varit livsfarligt allergisk eller vad som helst och dött när hon på eget bevåg sätter in sprutan när ni sagt NEJ.
  • Anonym (N)
    Anonym (ritva) skrev 2019-11-17 18:49:44 följande:

Det är hög tid att lagstifta om obligatoriska vaccinationer

Det är hög tid att du jobbar på din läsförståelse.
  • Anonym (ritva)
    Anonym (N) skrev 2019-11-17 19:48:52 följande:
    Det är hög tid att du jobbar på din läsförståelse.
    Vaccinationstvång har faktiskt inget med någon läsförståelse att göra.
  • Zoegazz

Så klart ni ska anmäla! Detta är ju helt sjukt gjort. Oavsett vad man tycker om vaccination eller ej har vi ett fritt val i Sverige, vilket vi ska fortsätta ha, och det hon gjort är olagligt. Helt sjukt hur personer i tråden låter sina personliga åsikter om vaccin tala här. Nej, usch, hon borde bli sparkad från sitt jobb. Barnet kunde ju varit allergisk eller vadsomhelst.

Och folk som tycker vi ska ha obligatorisk vaccinering är inte kloka. Det ingen annan än vi själva bör bestämma över våra kroppar, barnen kan välja att vaccinera sig som vuxna. Men nu var ju inte detta frågan.

• viseversa
    Anonym (Undrar) skrev 2019-11-17 19:23:15 följande:
    Hur gammal är flickan?
    Barn får väl avgöra medicinska beslut från det de är 13 år.
    Mina barn fick den sprutan i 5an. Alltså 11år gamla ca. 
  • Tow2Mater

Jag läste att vaccinationstvång har införts i Tyskland, så det kommer snart till Sverige. Sverige brukar vilja följa Tyskland i saker som tar bestämmande ifrån föräldrarna och överför det på staten.

• Anonym (ritva)
    Tow2Mater skrev 2019-11-17 20:28:19 följande:

Jag läste att vaccinationstvång har införts i Tyskland, så det kommer snart till Sverige. Sverige brukar vilja följa Tyskland i saker som tar bestämmande ifrån föräldrarna och överför det på staten.

Det får vi hoppas.
  • Anonym (Undrar)
    viseversa skrev 2019-11-17 20:06:51 följande:

Mina barn fick den sprutan i 5an. Alltså 11år gamla ca. 

Tack för svaret
  • Anonym (N)
    Anonym (ritva) skrev 2019-11-17 19:54:34 följande:

Att hon klarar ej att läsa och förstå TS fråga utan spammar tråden med OT har absolut att göra med läsförståelse.
  • Anonym (N)
    Anonym (ritva) skrev 2019-11-17 19:54:34 följande:

Vad är du inte lyckades förstå?

DETTA ÄR INGEN DISKUSSIONSTRÅD OM VACCIN ÄR BRA ELLER INTE, VI HAR ENLIGT GRUNDLAGEN RÄTT ATT VÄLJA HELT SJÄLVA I SVERIGE. VACCINSFÖRESPRÅKARE OCH ANTIVACCINFÖRESPRÅKARE HÅLL ER BORTA.
Svar på tråden SKOLSKÖTERSKA HAR TVINGAT MITT BARN VACCINERA SIG!!!!