• Anonym (Vad tycker ni?)

Äldre kvinna?

En fråga till killar, snälla svara. Man har läst överallt att många killar gillar äldre kvinnor, finner de spännande osv. Men är det verkligen så i realiteten? Om allt är perfekt, men kvinnan du gillar ca 8 år äldre, är det en dealbreaker? är det no go?

Jag är 40, men hör väldigt ofta att jag ser ut som ca 30. En kille har flörtat med mig under lca en månads tid, tar alltid initiativ och skriver och började prata om dejt. Vi har mötts osv, fast inte som dejt, så han har sett mig. Vi har gemensam intresse och det har verkligen klickat mellan oss.

Igår kväll pratade vi om ålder, jag sa direkt att jag var 40. Han vet inte att jag vet hans ålder, men han är 32. Vi skrevs ihop några rader, och efter det har han inte svarat alls. Det ligger ett oläst meddelande i hans messenger nu.

Alltså är det så skrämmande med ålder? Det kan inte vara något annat. Att han just slutade skriva efter att han fick veta min ålder känns förjävligt, mår dåligt nu tack vare honom.

• Svar på tråden Äldre kvinna?
  • Anonym (Rödluvan)

Nej, åtta år är inget. Hade en fast relation med en kille som var 8 år yngre. Var inga problem alls.

Har dejtat yngre än så och tycker inte åldern har så stor betydelse. Men kanske stör det den här killen? Om han vill han vill ha någon mer jämnårig

• vampyria2

Haha 8 år är ju inget, min kille är 17 år yngre än mig Glad EN del ser inte ålder och en del gör det så lite svårt att svara allmänt på din fråga kanske

vampyria2 skrev 2019-11-16 11:39:56 följande:

Haha 8 år är ju inget, min kille är 17 år yngre än mig  EN del ser inte ålder och en del gör det så lite svårt att svara allmänt på din fråga kanske

Tycker inte 8 år är sååå mycket, men det verkade som att han tyckte det. Typiskt, han har varit väldigt på och alltid svarat snabbt. Men när han fick veta min ålder blev det tyst en hel dag. Kan ju vara pga resan, men jag trodde först att han blev totalt avtänd. Därför jag undrade om det var så illa :)

Nu får vi se vart det leder.
  • Anonym (Gissar)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-15 14:56:52 följande:

En fråga till killar, snälla svara. Man har läst överallt att många killar gillar äldre kvinnor, finner de spännande osv. Men är det verkligen så i realiteten? Om allt är perfekt, men kvinnan du gillar ca 8 år äldre, är det en dealbreaker? är det no go?

Det är säkert olika vad killar tycker men många tror att kvinnor inte attraheras av yngre. Deppa inte ihop nu du kanske hittar en fin 22 åring istället
  • Anonym (höhö)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-15 15:17:16 följande:
     Det jag reagerar på är just att det totalvände när han fick reda på min ålder. Sen var det ju flirt stadie,
    Jag har varit med om samma, typ, fast jag var endast 3 månader  äldre än killen. Vi hade flirtat och skrivit till varandra hela dagarna i någon månad, men så fort han fick veta att vi är från samma årskull så slutade han höra av sig!
    haha! Vi hade sets, men bara ihop med vänner på tillställningar, alltså aldrig privat.

Kort därefter så var han i relation med en mycket yngre tjej. Någon månad efter det ännu en ung flicka, sen en 5 år yngre, och nu förlovad med en 3-5 år yngre.

Anonym (höhö) skrev 2019-11-16 15:48:03 följande:

Jag har varit med om samma, typ, fast jag var endast 3 månader  äldre än killen. Vi hade flirtat och skrivit till varandra hela dagarna i någon månad, men så fort han fick veta att vi är från samma årskull så slutade han höra av sig!

haha! Vi hade sets, men bara ihop med vänner på tillställningar, alltså aldrig privat.

Kort därefter så var han i relation med en mycket yngre tjej. Någon månad efter det ännu en ung flicka, sen en 5 år yngre, och nu förlovad med en 3-5 år yngre.

Haha! Han var verkligen noga med åldern där :)))

Men ja du ser, jag är inte den enda som råkat ut för det
  • Anonym (Gissar)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-16 17:47:19 följande:

Killar verkar inte vara intresserade av äldre
  • Anonym (Gissar)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-16 17:47:19 följande:

• Anonym (Billie)
    Anonym (Gissar) skrev 2019-11-16 18:14:10 följande:

Fast det där är väldigt olika. Jag är själv 13 år äldre än min kille och han har aldrig brytt sig om det.

Har även dejtar yngre killar tidigare utan problem.

Oavsett kan folk ha tusen olika skäl till varför de är intresserade av en och varför inte. Alla är giltiga!
  • Anonym (32 är svår ålder)

Ts: Du är 40 dag. Tänk tillbaks ett par år i tiden, kanske när du  själv var 35 eller 32 och hur tankarna gick då. Angående livet, barn, framtiden.

Det är en svår ålder det där för många, särskilt om man inte har barn ännu. Man känner att livet håller på att rinna iväg (män har kanske ingen biologisk klocka på samma sätt som ni har det, men det är bara i teorin. bara för att man kan få barn även om man är 75 betyder inte det att det är något man skall göra, så klockan finns där ändå).

Då är en jämnårig eller något äldre kvinna något avskräckande, för det påminner en ännu mer om sin egen brist på tid och känslan av att livet håller på att springa förbi. Blir de ni och ni skall ha barn, så är det så fort som möjligt det gäller. Det är stressigt.

Då vill man söka sig neråt i åldrarna istället, för då kan man slappna av, hinna lära känna osv. och kan skjuta sin egen stigande ålder lite åt sidan. Inte helt, men delvis.

Det är nog just detta du råkade ut för, en sådan som funderade just så. "runt 35" är en pissjobbig ålder för många, män som kvinnor.

Så gillar du yngre män, tänk inte "runt 35", utan kanske 20-25. Då har man inte alls den pressen på sig.

Svar på tråden Äldre kvinna?