• Anonym (Vad tycker ni?)

Äldre kvinna?

En fråga till killar, snälla svara. Man har läst överallt att många killar gillar äldre kvinnor, finner de spännande osv. Men är det verkligen så i realiteten? Om allt är perfekt, men kvinnan du gillar ca 8 år äldre, är det en dealbreaker? är det no go?

Jag är 40, men hör väldigt ofta att jag ser ut som ca 30. En kille har flörtat med mig under lca en månads tid, tar alltid initiativ och skriver och började prata om dejt. Vi har mötts osv, fast inte som dejt, så han har sett mig. Vi har gemensam intresse och det har verkligen klickat mellan oss.

Igår kväll pratade vi om ålder, jag sa direkt att jag var 40. Han vet inte att jag vet hans ålder, men han är 32. Vi skrevs ihop några rader, och efter det har han inte svarat alls. Det ligger ett oläst meddelande i hans messenger nu.

Alltså är det så skrämmande med ålder? Det kan inte vara något annat. Att han just slutade skriva efter att han fick veta min ålder känns förjävligt, mår dåligt nu tack vare honom.

• Svar på tråden Äldre kvinna?
  • Moniqe1979

tycker ts skall ta det lite lugnt ok nu vet jag itne hur tät kontakten BRUKAR vara men det kan finnas tusen andra orsaker till att han inte skrivit på typ ett dygn "sen igår" än att han dragit sig ur pga ålder.

Nån kan ha blivit sjuk, tappat mobilen, u name it. ni har ännu inte ett befäst förhållande så i en stökig situation kanske det itne är naturligt för HONOM att underätta dig om vad som händer osv. en del män tycker inte det är konstigt att inte höra av sig på ett par dagar om det är annat som är angeläget i livet än flirten.

bygg inte järn spöken, jaga honom inte utan ge honom lite tid sluta kolla om han läst meddelandet på messenger. åt inte dina fördomar och rädsla slå krokben om han hör av sig igen men kan du på ett icke anklagande sätt lyfta att du blev orolig  när han inte svarade så kan det var bra. många (män) tänker inte på hur deras agerande påverkar (kvinnlig) osäkerhet

Moniqe1979 skrev 2019-11-15 18:02:58 följande:

tycker ts skall ta det lite lugnt ok nu vet jag itne hur tät kontakten BRUKAR vara men det kan finnas tusen andra orsaker till att han inte skrivit på typ ett dygn "sen igår" än att han dragit sig ur pga ålder.

Nån kan ha blivit sjuk, tappat mobilen, u name it. ni har ännu inte ett befäst förhållande så i en stökig situation kanske det itne är naturligt för HONOM att underätta dig om vad som händer osv. en del män tycker inte det är konstigt att inte höra av sig på ett par dagar om det är annat som är angeläget i livet än flirten.

bygg inte järn spöken, jaga honom inte utan ge honom lite tid sluta kolla om han läst meddelandet på messenger. åt inte dina fördomar och rädsla slå krokben om han hör av sig igen men kan du på ett icke anklagande sätt lyfta att du blev orolig  när han inte svarade så kan det var bra. många (män) tänker inte på hur deras agerande påverkar (kvinnlig) osäkerhet

Du har rätt! Han skrev precis. Han är på en weekend resa med sin kompis och skulle kolla på nån fotbollsmatch.
  • Anonym (alltså)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-15 17:23:19 följande:
    Inte för att skryta, men jag ser ca 10 år yngre ut. Så han kanske fick chock och behöver smälta in det.
    Så säger ju alla, åh du ser 10 år yngre ut Tungan ute De flesta av oss ser faktiskt ut som den ålder vi är, även om vi inte vill inse det.
  • Anonym (Ja kanske)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-15 17:27:53 följande:

Jo det kan vara problem, självklart. Jag har själv svårt för ålderskillnader och har inte ens flörtat med någon där det är stor ålderskillnad förut. Men det kändes bra med honom för att jag trodde att han var mer mogen, såg äldre ut, och vi klickade bra ihop, vi har samma humor och ett gemensamt intresse. Men intressant att höra från dig.

Vad var det som inte var bra? Samtalsämnen? Sexet?

Gick bra i telefon men när vi träffades upplevde jag henne som betydligt äldre än mig, hon såg även äldre ut än vad jag trodde.

Släppte henne innan vi kom till sex då jag var så säker på att det inte skulle hålla i längden.
    Anonym (alltså) skrev 2019-11-15 18:50:49 följande:

Så säger ju alla, åh du ser 10 år yngre ut De flesta av oss ser faktiskt ut som den ålder vi är, även om vi inte vill inse det.

Fast jag hör detta från många, från nästan alla nya jag möter. 90% av de som hör min ålder blir förvånad.

Nej jag skryter inte. Jag är tacksam och känner mig lycklig lottad. Har inga rynkor alls, är 171 lång, väger 60. Har bra ekonomi, så jag klär mig snyggt, tränar.
    Anonym (Ja kanske) skrev 2019-11-15 18:54:43 följande:

Gick bra i telefon men när vi träffades upplevde jag henne som betydligt äldre än mig, hon såg även äldre ut än vad jag trodde.

Släppte henne innan vi kom till sex då jag var så säker på att det inte skulle hålla i längden.

Ok det förstår jag. Kemin måste stämma. Hoppas du inte ghostade nu :)

Vi möttes inte online, så vi har sett varandra flera gånger innan, hälsat osv.
  • Anonym (alltså)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-15 18:56:41 följande:
    Fast jag hör detta från många, från nästan alla nya jag möter. 90% av de som hör min ålder blir förvånad.
    Nej jag skryter inte. Jag är tacksam och känner mig lycklig lottad. Har inga rynkor alls, är 171 lång, väger 60. Har bra ekonomi, så jag klär mig snyggt, tränar.
    Samma här, det verkar vara något folk säger. Antingen vet inte folk hur olika åldrar ser ut, eller så vill de ge en komplimang (som att det är nåt fel att vara äldre). Hur det hela tiden bland folk.
  • Anonym (alltså)
    Anonym (alltså) skrev 2019-11-15 19:01:09 följande:
    Samma här, det verkar vara något folk säger. Antingen vet inte folk hur olika åldrar ser ut, eller så vill de ge en komplimang (som att det är nåt fel att vara äldre). Hur det hela tiden bland folk.
    Hör det hela tiden, menar jag. Så tror inte att det kom som någon chock för honom direkt. Oroa dig inte.
  • smulpaj01
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-15 18:56:41 följande:

Så gott som alla jag träffar säger att jag ser minst 10 år yngre ut. Även naprapaten som såg mig utan kläder (minimal bikini) sa att jag är extremt välbevarad och ser mycket yngre ut. Sånt betyder inget annat än att vara snäll och ge en komplimang. Det trodde jag alla förstod?!
    Anonym (alltså) skrev 2019-11-15 19:01:09 följande:

Jag tänkte så ibörjan, men har verkligen hört det många gånger. Jag fick barn tidigt, var ute och åt med min 18 åriga dotter, de frågade om vi skulle dela notan :)

T o m mina barn säger att deras vänner har sagt att jag ser bra ut. Jag klär mig vuxet, eftersom jag jobbar på bank har jag alltid kontorskläder. Men jo det kan vara nåt man bara säger. Vill inte se jätteung ut heller, utan vill vara fin för min ålder.
Svar på tråden Äldre kvinna?