• Anonym (Vad tycker ni?)

Äldre kvinna?

En fråga till killar, snälla svara. Man har läst överallt att många killar gillar äldre kvinnor, finner de spännande osv. Men är det verkligen så i realiteten? Om allt är perfekt, men kvinnan du gillar ca 8 år äldre, är det en dealbreaker? är det no go?

Jag är 40, men hör väldigt ofta att jag ser ut som ca 30. En kille har flörtat med mig under lca en månads tid, tar alltid initiativ och skriver och började prata om dejt. Vi har mötts osv, fast inte som dejt, så han har sett mig. Vi har gemensam intresse och det har verkligen klickat mellan oss.

Igår kväll pratade vi om ålder, jag sa direkt att jag var 40. Han vet inte att jag vet hans ålder, men han är 32. Vi skrevs ihop några rader, och efter det har han inte svarat alls. Det ligger ett oläst meddelande i hans messenger nu.

Alltså är det så skrämmande med ålder? Det kan inte vara något annat. Att han just slutade skriva efter att han fick veta min ålder känns förjävligt, mår dåligt nu tack vare honom.

• Svar på tråden Äldre kvinna?
    Anonym (32 är svår ålder) skrev 2019-11-17 13:13:20 följande:

Nackdelen med det där är att du kan komma att ångra dig. Man ångrar sällan saker man försöker sitt bästa för att få, misslyckas man har man ändå försökt.

Du gillar ju honom helt klart, trots att han är omanlig och att det faktiskt är hans tur att agera nu osv. Jag vill återigen våga påpeka att du behöver lägga prestigen åt sidan och våga vara mer "på" än vad han är.

Våga visa hur rolig/smart/trevlig/charmig du är och våga visa att du tycker om honom. Våga visa genom uppvaktning (Inte säga det rent ut, det hade vart knäppt) att du är medveten om att du är mer förtjust i honom än vad han är i dig, men att du kan få honom att gilla dig lika mycket som du gillar honom.

Jag förstår att just det där är jobbigt för kvinnor, ni är vana vid att män bevisar sig för er och inte vice versa. Att det räcker att se bra ut så uppvaktar män er. Bli uppvaktad istället för att uppvakta. Att bli jagad istället för att jaga. Att behöva agera som en man känns svårt för självförtroendet osv. men våga ta den smällen på egot och gör det ändå. För annars finns risken att du ångrar dig.

Jag håller tummarna för att du tar till dig det.

Jag provat detta med några killar och det slutade med att jag blev sårad. Vågar inte vara på eller föreslå något :(

Jag väntar helt enkelt på att denna kille kommer hem nu, så jag kan se om det blir mer kontakt nu efter resan. Om han fortsätter skriva och visa pyttelite intresse så kan jag tänka mig flirta mer med honom. Så nu bortser jag från kommunikationen vi haft under denna helg, eftersom han var på resa.

Men tänk om han verkligen backar och avvisar mig nu? Den känslan är heller inte kul.
  • Anonym (40+)
    Anonym (jaaaaa) skrev 2019-11-17 13:23:45 följande:

Ja vi killar gillar äldre kvinnor! Jag gillar en som är 20år äldre än mig

Hur gammal är du?
  • Anonym (32 är svår ålder)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-17 13:26:37 följande:
    Jag provat detta med några killar och det slutade med att jag blev sårad. Vågar inte vara på eller föreslå något :(

Jag väntar helt enkelt på att denna kille kommer hem nu, så jag kan se om det blir mer kontakt nu efter resan. Om han fortsätter skriva och visa pyttelite intresse så kan jag tänka mig flirta mer med honom. Så nu bortser jag från kommunikationen vi haft under denna helg, eftersom han var på resa.

Men tänk om han verkligen backar och avvisar mig nu? Den känslan är heller inte kul.
    Jag fattar att det är svårt. Att bli liksom drillad med att det är ok att vara passiv och det funkar ändå genom hela tonåren kanske en bit upp i 30års åldern och sedan nästan helt plötsligt behöva agera själv?

Vi har det ju betydligt lättare med det, vi bygger upp en slags vana vid att bli ratade genom hela livet, så man kan skaka av sig det fort. man blir sårad, men det går över osv.

Så du behöver lära dig att bli som en man i detta, att kunna studsa tillbaks som en man, men du har inte en hel uppväxt att lära dig på, utan måste lära dig det direkt. Det är riktigt pissigt, det fattar jag. Men det är ändå det du behöver göra.

Våga bli ratad, våga bli sårad, våga känna dig oönskad och "omanlig" (Okvinnlig typ för dig?) men ändå våga försöka igen.  
    Anonym (32 är svår ålder) skrev 2019-11-17 13:44:04 följande:

Jag fattar att det är svårt. Att bli liksom drillad med att det är ok att vara passiv och det funkar ändå genom hela tonåren kanske en bit upp i 30års åldern och sedan nästan helt plötsligt behöva agera själv?

Vi har det ju betydligt lättare med det, vi bygger upp en slags vana vid att bli ratade genom hela livet, så man kan skaka av sig det fort. man blir sårad, men det går över osv.

Så du behöver lära dig att bli som en man i detta, att kunna studsa tillbaks som en man, men du har inte en hel uppväxt att lära dig på, utan måste lära dig det direkt. Det är riktigt pissigt, det fattar jag. Men det är ändå det du behöver göra.

Våga bli ratad, våga bli sårad, våga känna dig oönskad och "omanlig" (Okvinnlig typ för dig?) men ändå våga försöka igen.  

Vilka kloka ord! Självklart bör man våga, att va passiv leder ingenstans, man måste reflektera ibland och ändra på sig själv, och ta risker! Lite som en man :)

MEN har också lärt mig att man inte ska tvinga fram något. Händer det inget så händer det inget, kanske finns nåt bättre som väntar?

Just denna kille är snart 33, han är snygg men har gått upp i vikt senaste tiden och det märks. Jag tror generellt att han inte har så många alternativ. Vi möttes i andra sammanhang, så vi känner redan varann, och mitt intresse bygges upp med tiden. Första gången jag såg honom så hade jag inte ens en tanke på att jag skulle vara intresserad av honom. Det som fick mig intresserad var hans humor. Vi klickar så bra där. Har nog aldrig mött nån med så bra humor. Sen gillade jag att han är en bra pappa, har bra social liv osv.

Mina tankar går upp och ner. Jag får väl se hur han om han svarar sen, och ta det därifrån.

Precis som jag trodde. Han blev skrämd av åldern och backade.

Nu har han läst mitt meddelande, efter nästan 1 dag, och är online konstant men skriver inget.

End of the story.

Nu har han läst mitt meddelande, efter nästan 1 dag, och är online konstant men skriver inget.

End of the story.

• Anonym (Gissar)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-17 15:46:24 följande:

End of the story.

Ska du hitta en annan ung man?
    Anonym (Gissar) skrev 2019-11-18 01:06:11 följande:

Ska du hitta en annan ung man?

Ingen aning :)
  • Anonym (Billie)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-17 15:46:44 följande:

End of the story.

Kan vara, behöver inte vara därför. Sådär är ju dejting 9 gånger av tio oavsett. Att Den ena eller andra är lite mindre intresserad och den andra blir i gengäld lite besatt, så att det skapas en obalans.

Hade du varit lite ljummet intresserad av honom, tillräckligt för att vilja ses men såpass lite att ditt vanliga liv var det som fortfarande fanns främst i dina tankar, då hade du inte ens tänkt på vem som skriver först eller sist, om han är online eller hur länge det var sedan ni hördes.

Det skapas en konstig och konstlad relation när det blir en sån obalans så det blir svårt att gå vidare oavsett.

Du behöver träffa någon där det känns lite mer ömsesidigt från början. Där båda är på samma plan. Båda intresserade av varandra och båda hör av sig och båda är lika pirriga inför varandra.

Hoppas det går bra med vem det än blir!
    Anonym (Billie) skrev 2019-11-18 07:10:16 följande:

Kan vara, behöver inte vara därför. Sådär är ju dejting 9 gånger av tio oavsett. Att Den ena eller andra är lite mindre intresserad och den andra blir i gengäld lite besatt, så att det skapas en obalans.

Hade du varit lite ljummet intresserad av honom, tillräckligt för att vilja ses men såpass lite att ditt vanliga liv var det som fortfarande fanns främst i dina tankar, då hade du inte ens tänkt på vem som skriver först eller sist, om han är online eller hur länge det var sedan ni hördes.

Det skapas en konstig och konstlad relation när det blir en sån obalans så det blir svårt att gå vidare oavsett.

Du behöver träffa någon där det känns lite mer ömsesidigt från början. Där båda är på samma plan. Båda intresserade av varandra och båda hör av sig och båda är lika pirriga inför varandra.

Hoppas det går bra med vem det än blir!

Tack :)

Självklart, mitt intresse skapar min förväntning.

Inatt skickade gan plötsligt en rolig video (som inte var rolig)

Kan inte tyda denna kille alls.
  • Anonym (32 är svår ålder)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-17 15:46:24 följande:

End of the story.

Försök en gång eller två till!
Svar på tråden Äldre kvinna?