• Anonym (Vad tycker ni?)

Äldre kvinna?

En fråga till killar, snälla svara. Man har läst överallt att många killar gillar äldre kvinnor, finner de spännande osv. Men är det verkligen så i realiteten? Om allt är perfekt, men kvinnan du gillar ca 8 år äldre, är det en dealbreaker? är det no go?

Jag är 40, men hör väldigt ofta att jag ser ut som ca 30. En kille har flörtat med mig under lca en månads tid, tar alltid initiativ och skriver och började prata om dejt. Vi har mötts osv, fast inte som dejt, så han har sett mig. Vi har gemensam intresse och det har verkligen klickat mellan oss.

Igår kväll pratade vi om ålder, jag sa direkt att jag var 40. Han vet inte att jag vet hans ålder, men han är 32. Vi skrevs ihop några rader, och efter det har han inte svarat alls. Det ligger ett oläst meddelande i hans messenger nu.

Alltså är det så skrämmande med ålder? Det kan inte vara något annat. Att han just slutade skriva efter att han fick veta min ålder känns förjävligt, mår dåligt nu tack vare honom.

• Svar på tråden Äldre kvinna?
    smulpaj01 skrev 2019-11-15 19:07:39 följande:

Så gott som alla jag träffar säger att jag ser minst 10 år yngre ut. Även naprapaten som såg mig utan kläder (minimal bikini) sa att jag är extremt välbevarad och ser mycket yngre ut. Sånt betyder inget annat än att vara snäll och ge en komplimang. Det trodde jag alla förstod?!

Men vänta nu, tror du jag är blind eller? Jag ser ju hur mina jämnåriga ser ut, inte alla förstås, men många är rätt slitna vid 40 års ålder. Men du får tro vad du vill.
  • Anonym (40)

Jag tror inte det här med att se yngre ut måste vara fel. 

För tre år sedan så såg jag 10 år yngre ut om än inte mer. Var då 37 och såg ut som 25. Inga ålderstecken alls. Var ihop med en man som var 10 år yngre än mig och alla trodde att han var den äldre när vi nämnde åldersskillnaden. Men sen hände något och jag åldrades typ 10 år på 3 år och nu ser jag ut som min ålder. Ser helt klart skillnad nu och då. Nu säger ingen att jag ser ung ut för min ålder längre : P Så helt klart kan det som TS säger stämma. 

• Anonym (Nä)

Fast man kan faktiskt vara 40 och se yngre ut. Jag visade leg på systemet så sent som i höstas. Men det kanske är slumpgeneratorn?

• Anonym (Nä)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-15 19:13:03 följande:

Men vänta nu, tror du jag är blind eller? Jag ser ju hur mina jämnåriga ser ut, inte alla förstås, men många är rätt slitna vid 40 års ålder. Men du får tro vad du vill.

Håller med dig. Jag är 40 och en del jag träffar som är ungefär lika gamla ser ut som de skulle kunna vara min förälder.
  • Anonym (Ja kanske)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-15 19:00:44 följande:

Ok det förstår jag. Kemin måste stämma. Hoppas du inte ghostade nu :)

Vi möttes inte online, så vi har sett varandra flera gånger innan, hälsat osv.

Hahaha, vid det tillfället kände jag inte ens till att det fanns ett begrepp som kallades Ghosta! Jag är hyfsad normal vilket innebär att man helt enkelt säger...Tack för en trevlig dejt men jag tror inte på en framtid för oss. Lycka till i jakten ! (Okej, via sms men ändå ärligt...Hahaha)
    Anonym (Ja kanske) skrev 2019-11-15 19:39:15 följande:

Hahaha, vid det tillfället kände jag inte ens till att det fanns ett begrepp som kallades Ghosta! Jag är hyfsad normal vilket innebär att man helt enkelt säger...Tack för en trevlig dejt men jag tror inte på en framtid för oss. Lycka till i jakten ! (Okej, via sms men ändå ärligt...Hahaha)

Bra gjort :) man måste inte bli kär i alla, bara man sköter det lite fint. Antingen säger man rakt ut, eller så är man kall och backar långsamt.

Okej nu skrev min flört, men om det skulle varit ghosting så är det ju barnsligt, vi kommer förr eller senare se varandra i området, pinsamt.
  • Anonym (Billie)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-15 16:02:10 följande:

Alltså det är ok att backa, men att pga ålder iskallt avsluta är märkligt.

Nu vet du ju inte vad han tänker och han hade väl inte ens avslutat nåt. Så hela denna tråden är väl helt enkelt ett tecken på din egen åldersnoja.

Men jag tycker fortfarande att man får ha vilka anledningar som helst att avsluta en relation. Man är inte skyldig någon att vara med en mycket äldre person om man hellre vill ha en jämnårig partner.
  • Tutelitut

8 år äldre är väl inget.
    Flera av de mest attraktiva jag träffat var 10-12 år äldre än mig.
    Flera har varit yngre också. Det är individuellt.

• smulpaj01

När det gäller att yngre killar gillar äldre kvinnor syftar man väl mest på killar i åldern 16-22 som tänder på kvinnor runt 40. (Milf). 32 och 40 är så gott som jämngammalt. Bra att det löste sig och lycka till nu.

• Tutelitut
    smulpaj01 skrev 2019-11-16 10:33:13 följande:

När det gäller att yngre killar gillar äldre kvinnor syftar man väl mest på killar i åldern 16-22 som tänder på kvinnor runt 40. 

Kanske man gör. Jag har alltid gillat äldre kvinnor. När jag var 16-22. Och nu också.
Svar på tråden Äldre kvinna?