• Anonym (Vad tycker ni?)

Äldre kvinna?

En fråga till killar, snälla svara. Man har läst överallt att många killar gillar äldre kvinnor, finner de spännande osv. Men är det verkligen så i realiteten? Om allt är perfekt, men kvinnan du gillar ca 8 år äldre, är det en dealbreaker? är det no go?

Jag är 40, men hör väldigt ofta att jag ser ut som ca 30. En kille har flörtat med mig under lca en månads tid, tar alltid initiativ och skriver och började prata om dejt. Vi har mötts osv, fast inte som dejt, så han har sett mig. Vi har gemensam intresse och det har verkligen klickat mellan oss.

Igår kväll pratade vi om ålder, jag sa direkt att jag var 40. Han vet inte att jag vet hans ålder, men han är 32. Vi skrevs ihop några rader, och efter det har han inte svarat alls. Det ligger ett oläst meddelande i hans messenger nu.

Alltså är det så skrämmande med ålder? Det kan inte vara något annat. Att han just slutade skriva efter att han fick veta min ålder känns förjävligt, mår dåligt nu tack vare honom.

• Svar på tråden Äldre kvinna?
    Anonym (32 är svår ålder) skrev 2019-11-17 08:26:14 följande:

Ts: Du är 40 dag. Tänk tillbaks ett par år i tiden, kanske när du  själv var 35 eller 32 och hur tankarna gick då. Angående livet, barn, framtiden.

Det är en svår ålder det där för många, särskilt om man inte har barn ännu. Man känner att livet håller på att rinna iväg (män har kanske ingen biologisk klocka på samma sätt som ni har det, men det är bara i teorin. bara för att man kan få barn även om man är 75 betyder inte det att det är något man skall göra, så klockan finns där ändå).

Då är en jämnårig eller något äldre kvinna något avskräckande, för det påminner en ännu mer om sin egen brist på tid och känslan av att livet håller på att springa förbi. Blir de ni och ni skall ha barn, så är det så fort som möjligt det gäller. Det är stressigt.

Då vill man söka sig neråt i åldrarna istället, för då kan man slappna av, hinna lära känna osv. och kan skjuta sin egen stigande ålder lite åt sidan. Inte helt, men delvis.

Det är nog just detta du råkade ut för, en sådan som funderade just så. "runt 35" är en pissjobbig ålder för många, män som kvinnor.

Så gillar du yngre män, tänk inte "runt 35", utan kanske 20-25. Då har man inte alls den pressen på sig.

Jo absolut, håller med dig 100%. Vill mannen ha barn, så är en 40 åring ingen bra match.

Det är första gången i mitt liv jag flirtar med en yngre man, även om många yngre har visat intresse. Jag tycker oftast äldre män är charmigare.

Den här killen har redan ett barn, lite äldre, så jag trodde och tänkte att han var klar.

Uppdatering:

Han är på en weekendresa, fotboll med vänner, han har skrivit flera gånger och bara han har tagit initiativ. Men han börjar nog göra det jag misstänker, långsamt dra sig tillbaka. Det tar många timmar mellan meddelanden trots att han är online ganska ofta och kommenterar massa på fb. Slut på emojis också.

Vet inte, tycker att det känns konstigt. Sånt här tar bara ens tid. Kan inte människor vara mer raka? Jag har egentligen bara försökt att vara mer öppen, dejta andra slags killar än jag brukar osv., ändå går det åt skogen.
  • Syrianska

Hejsan!

Jag som en kille tror att kvinnan är alltid vacker ,oavsett om ålder ,o jag verkligen gillar ålder kvinnor och jälper dem i mitt området, men är väldigt försiktig av dem yngre, jag känner mig rädd av yngre tjejer, jag undvika mig att kolla eller hälsa på dem .

• Anonym (Billie)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-17 08:37:15 följande:

Jo absolut, håller med dig 100%. Vill mannen ha barn, så är en 40 åring ingen bra match.

Det är första gången i mitt liv jag flirtar med en yngre man, även om många yngre har visat intresse. Jag tycker oftast äldre män är charmigare.

Den här killen har redan ett barn, lite äldre, så jag trodde och tänkte att han var klar.

Uppdatering:

Han är på en weekendresa, fotboll med vänner, han har skrivit flera gånger och bara han har tagit initiativ. Men han börjar nog göra det jag misstänker, långsamt dra sig tillbaka. Det tar många timmar mellan meddelanden trots att han är online ganska ofta och kommenterar massa på fb. Slut på emojis också.

Vet inte, tycker att det känns konstigt. Sånt här tar bara ens tid. Kan inte människor vara mer raka? Jag har egentligen bara försökt att vara mer öppen, dejta andra slags killar än jag brukar osv., ändå går det åt skogen.

Meeeen... om han har skrivit flera gånger och han är den enda av er som tar initiativ så låter det ju som att du är den som drar dig undan och inte han.

Och om han nu är på en weekend resa med sina kompisar så får man väl räkna med att han inte sitter klistrad vid telefonen.

Du behöver nog sluta att överanalysera allt.
    Anonym (Billie) skrev 2019-11-17 09:01:32 följande:

Meeeen... om han har skrivit flera gånger och han är den enda av er som tar initiativ så låter det ju som att du är den som drar dig undan och inte han.

Och om han nu är på en weekend resa med sina kompisar så får man väl räkna med att han inte sitter klistrad vid telefonen.

Du behöver nog sluta att överanalysera allt.

Tycker du det? Är nämligen osäker därför jag skrev, så jag kunde få input.

Joo, bra att han även skriver under sin resa och varje gång på hans initiativ. Men märkte att hans skrivssätt har ändrats. T ex skrev jag sist kl 20.30 igår, och det är oläst. Men det kan vara mina hjärnspöken. Jag förväntade inga meddelanden alls under resan, hade t o m vart lättare.

Får väl se hur det blir när han kommer, tror han kommer hem idag.
  • Anonym (32 är svår ålder)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-17 08:37:15 följande:

Uppdatering:

Det är ibland svårt för oss (som för er) att vara rak och ärlig, när man inte vet riktigt vad man vill. Ärlig med att man är velig?  

Hade han inte vart intresserad hade han slutat skriva helt, inte dragit ut på processen och långsamt dragit sig undan. Det är mer en sån sak man gör om man inte vet riktigt vad man vill.

Lite barnsligt kanske, men om man tycker en kvinna attraherar en fysiskt, men det känns inte helt rätt av andra orsaker, så dröjer man sig kvar ändå litegrann, för att se om hon kan vinna ens intresse på fler sätt än så. Man har liksom slutat investera sin energi i att försöka få hon intresserad av en, och vill att hon försöker istället. Hade intresset inte funnits alls hade man brutit kontakten helt. Så det blir liksom ett slags mellanläge mellan intresse och ointresse som sannolikt inte leder någonstans alls om inte du agerar. 
    Anonym (32 är svår ålder) skrev 2019-11-17 11:00:26 följande:

Det är ibland svårt för oss (som för er) att vara rak och ärlig, när man inte vet riktigt vad man vill. Ärlig med att man är velig?  

Hade han inte vart intresserad hade han slutat skriva helt, inte dragit ut på processen och långsamt dragit sig undan. Det är mer en sån sak man gör om man inte vet riktigt vad man vill.

Lite barnsligt kanske, men om man tycker en kvinna attraherar en fysiskt, men det känns inte helt rätt av andra orsaker, så dröjer man sig kvar ändå litegrann, för att se om hon kan vinna ens intresse på fler sätt än så. Man har liksom slutat investera sin energi i att försöka få hon intresserad av en, och vill att hon försöker istället. Hade intresset inte funnits alls hade man brutit kontakten helt. Så det blir liksom ett slags mellanläge mellan intresse och ointresse som sannolikt inte leder någonstans alls om inte du agerar. 

Din teori låter rätt, det är nog så. Sen vet jag inte hur mycket man vill skriva osv under en resa. Eftersom jag är intresserad av honom har jag svarat och gett bra respons, flirtat, visat intresse, skojat osv. Men vill ändå inte ta första steget till nästa nivå. Men håller med dig om att åldern kring 32 är svår. Iofs han fyller 33 snart, kanske gör lite skillnad för honom :)

Som sagt, jag har varit öppen och positiv mot honom, det är bara här inne jag nojjar. Så nu är det ändå lite upp till honom, han får känna efter vad han vill.
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-17 12:02:52 följande:
    Din teori låter rätt, det är nog så. Sen vet jag inte hur mycket man vill skriva osv under en resa. Eftersom jag är intresserad av honom har jag svarat och gett bra respons, flirtat, visat intresse, skojat osv. Men vill ändå inte ta första steget till nästa nivå. Men håller med dig om att åldern kring 32 är svår. Iofs han fyller 33 snart, kanske gör lite skillnad för honom :)

Som sagt, jag har varit öppen och positiv mot honom, det är bara här inne jag nojjar. Så nu är det ändå lite upp till honom, han får känna efter vad han vill.
    Jag tycker att är du intresserad av honom, så vänta inte på honom, med "det är upp till honom" utan försök själv. Var själv uppvaktande, flirta osv. Tänk inte att "Nu är det hans tur" utan försök mer än så.

Du har åldern emot dig med honom (faktiskt) det är tråkigt, men det är så det är. Men det är liksom inget som du inte kan kompensera för med annat, men det gäller att vara medveten om det och att du nog behöver vara lite mer "på" än vad du är bekväm med.

Nu menar jag inte att du skall bete dig som fulla pantertanter som klänger på pojkar som kunde vara deras egna söner eller tom. barnbarn på krogen och flirta genom att försöka stoppa in handen i brallan och liknande, men våga vara den som söker kontakt, våga vara den som skriver två gånger istället för varannan, såna grejer.

Våga anstränga dig lite extra för det du vill ha helt enkelt. Med åldern måste man våga vara lite aktiv, för man kan inte bara vänta. Då blir man bortvald.
    Anonym (32 är svår ålder) skrev 2019-11-17 12:33:57 följande:

Jag tycker att är du intresserad av honom, så vänta inte på honom, med "det är upp till honom" utan försök själv. Var själv uppvaktande, flirta osv. Tänk inte att "Nu är det hans tur" utan försök mer än så.

Du har åldern emot dig med honom (faktiskt) det är tråkigt, men det är så det är. Men det är liksom inget som du inte kan kompensera för med annat, men det gäller att vara medveten om det och att du nog behöver vara lite mer "på" än vad du är bekväm med.

Nu menar jag inte att du skall bete dig som fulla pantertanter som klänger på pojkar som kunde vara deras egna söner eller tom. barnbarn på krogen och flirta genom att försöka stoppa in handen i brallan och liknande, men våga vara den som söker kontakt, våga vara den som skriver två gånger istället för varannan, såna grejer.

Våga anstränga dig lite extra för det du vill ha helt enkelt. Med åldern måste man våga vara lite aktiv, för man kan inte bara vänta. Då blir man bortvald.

Jag förstår vad du syftar på och håller med dig igen. Jag är öppen och har tidigare tagit första steget med andra killar. Man kan inte bara vara passiv och tro på att andra ska sköta allt. Jag kan också vara flörtig och bra på ?ragga? osv.

Men i detta tillfälle vill jag låta honom ta första steget. Han har varit online, sett min story på fb, men inte svarat eller läst min meddelande sen igår kväll, från 20 tiden.

Hade han varit flörtig/intresserad och inte haft en kall attityd som på de senaste dagarnas meddelanden så hade jag gärna gjort nåt extra.

Om han svarar nu, kanske idag, så tänker jag låta bli att skriva nåt alls. Vi har haft kontakt i en månad nu och ff händer inget, han bara skriver varje dag. Antingen är han blyg och inte vågar, eller oseriös som bara vill ha några här och där att skriva med.

När jag möter Mr. Right ska det inte kännas så här. Han ska vara öppen, och våga. Vill inte ha nån omanlig nervös pojke.

Nackdelen med det där är att du kan komma att ångra dig. Man ångrar sällan saker man försöker sitt bästa för att få, misslyckas man har man ändå försökt.

Du gillar ju honom helt klart, trots att han är omanlig och att det faktiskt är hans tur att agera nu osv. Jag vill återigen våga påpeka att du behöver lägga prestigen åt sidan och våga vara mer "på" än vad han är.

Våga visa hur rolig/smart/trevlig/charmig du är och våga visa att du tycker om honom. Våga visa genom uppvaktning (Inte säga det rent ut, det hade vart knäppt) att du är medveten om att du är mer förtjust i honom än vad han är i dig, men att du kan få honom att gilla dig lika mycket som du gillar honom.

Jag förstår att just det där är jobbigt för kvinnor, ni är vana vid att män bevisar sig för er och inte vice versa. Att det räcker att se bra ut så uppvaktar män er. Bli uppvaktad istället för att uppvakta. Att bli jagad istället för att jaga. Att behöva agera som en man känns svårt för självförtroendet osv. men våga ta den smällen på egot och gör det ändå. För annars finns risken att du ångrar dig.

Jag håller tummarna för att du tar till dig det.

• Anonym (jaaaaa)

Ja vi killar gillar äldre kvinnor! Jag gillar en som är 20år äldre än mig

Svar på tråden Äldre kvinna?