Inlägg från: hundenhubbe |Visa alla inlägg
  • hundenhubbe

BIM December 2019

Lillaräkan1919 skrev 2019-12-17 09:25:05 följande:

Det är ju otroligt psykiskt påfrestande. Så pass att jag och min man denna gång bestämde efter 7 månaders försök att ?ge upp? ett tag. Vi blev så ledsna varje månad att det drog ner oss å stressen kring ÄL å BIM blev för mycket. När jag ?gav upp? så blev jag ironiskt nog gravid, troligtvis en tillfällighet men det säger ändå mycket hur psykiska måendet hänger ihop med det kroppsliga. Stress är förödande för graviditet. Jag vet att det inte är någon tröst för alla säger så å de låter så enkelt men kanske pausa en-två månader för att slippa pressen å tänka att man vilar kroppen dessa månader <3

Dedär har jag faktiskt hört mkt! Lika så att dom som tillslut fått godkänt att få hjälp blir gravid då för dom släpper allt! Jag tror att vi inte blivit gravida pga stress, men då främst från mig då sambon verkligen kör: de blir när det blir. Egentligen har jag ingen anledning att stressa!! Har 2 fina barn och den tredje blir isåfall en fin bonus och de spelar ingen roll när den kommer, men trots detta stressar man upp sig? Blir så less på mig själv!
  • hundenhubbe
    Gosan28 skrev 2019-12-17 10:29:47 följande:

Hoppar in här jag också!

Spännande att läsa alla meddelanden :) grattis till er som redan plussat i december. Någon mer här som har bim på julafton?

Jag har de :D
  • hundenhubbe
    xesistix skrev 2019-12-17 06:38:13 följande:

Hej, har följt er länge då vi planerar ett tredje barn (första försöket).

BIM den 23:e så hoppades verkligen på en positiv julklapp men kände mig ändå dum som testade imorse. Det är så tidigt så förväntade mig ett tokblankt test men fick detta...

Skakar. Kan det vara..?

Tror plus!! Cb early? Jag är sugen på att ta ett imorgon men tror jag ska hålla mig till på fredag!
  • hundenhubbe
    Gosan28 skrev 2019-12-17 10:59:36 följande:

Vad spännande!! Har du känt av några symptom redan eller det kanske är för tidigt! Hoppas ????

Huvudvärk, konstig typ mensvärk? Sjukdomskänsla i kroppen, trött, magen är typ i obalans och flytningar . Men in ju lika gärna vara något hel annat! Har inte ömma bröst vilket känns konstigt? Brukar ha de in för varje äl gravid eller inte? Dom känns ingenting. Så är säkert inget :( dudå? När tänker du testa? Jag vill imorgon men har bara ett test hemma och vet inte när dom jag beställde kommer....!
  • hundenhubbe
    MissJibs skrev 2019-12-17 13:44:13 följande:

Om jag har bim 22a. Räknas jag va på bim-5 eller-6 idag då?

-5 va?
  • hundenhubbe
    xesistix skrev 2019-12-17 11:43:48 följande:

Ja! Hade min förra mens 25 nov, och BIM 23 dec så trodde inte jag skulle se något. Testade med ?vanlig? sticka igår som inte visade något alls

Har ett sånt här hemma! Har ju bim den 24 och brukar kunna se tidigt. Kanske ska våga mig på imorgon ändå!
  • hundenhubbe
    Gosan28 skrev 2019-12-17 13:57:12 följande:

Ja allt sådant kan ju vara olika! Men gud vad spännande det är och väntan känns oändlig just nu. Tror du att det eventuellt skulle kunna ge utslag redan imorgon om du testar? Du får uppdsteta här så fort du tagit testet oavsett vad utfallet blir. Hoppas de du beställde kommer snabbt :)

Jag tänkte nog testa på fredagsmorgon först.. Men har några sådana billiga stickor hemma så kanske gör ett första test imorgon redan! Men det är ju bim-6... känns otroligt om det skulle visa sig så tidigt!

Sist jag var gravid visade det väldigt svagt men tydligt på äl+9 (bim-6) så tänker att de kan göra de nu med xD får se hur jag gör! Är nervös också för att det inte ska visa något och man blir så besviken... just att brösten inte ömmar känns inte bra! Orkar inte ens fler negativa så kanske håller mig mkt närmare men man är ju testnarkoman xD uppdatera du med!!! Hoppas vi får fina plus :D
  • hundenhubbe
    Gosan28 skrev 2019-12-17 14:11:52 följande:

Jag vet! Man blir ju lite besatt av tanken att det kanske kan eventuellt visa sig!!! Så spännande att det ändå visat sig för dig på tidigare graviditeter. Du kanske har mycket hormoner så det visar sig tidigt, Men det som allt annat kanske varierar från gång till gång också.

Ja håller alla tummarna för att vi båda får plus!!!! Hade varit en fantastisk julklapp. Jag känner heller inget i brösten... :( lite lätt ömma bara men inte alls något utöver det vanliga.

Ja jag tror jag har de och är mycket känslig för minsta lilla! Har svårt med p-piller och sånt. Beställde nyss 10 st billiga stickor så mulan jag testa imorgon med gott samvete xD dom kommer senast torsdag!

Har du några symtom?

Ja vi håller tummarna stenhårt!! Helst då jag har en kompis som nyss blev gravid... Vill ha samtidigt som henne xD vi bor grannar! Hoppas oömma bröst är ett tecken xD man blir gaalen
  • hundenhubbe
    Gosan28 skrev 2019-12-17 14:30:18 följande:

Men åh vad bra :) Då har du så du kan testa varje dag och lite till fram till efter bim :D Håller tummarna att det visar sig för dig imorgon verkligen. 

Jag har haft lite flytningar idag, sådana hala flytningar som man kan ha runt ägglossning samt lite molande värk och små stickningar i magen samt låren (?). Brösten tror jag inte kommer visa något för mig, brukar alltid ha über-ömma bröst mellan äl och mens så räknar inte med dem denna gången haha!

Ja och går de inte så har jag till nästa gång :) jag har också såna! Hade lotion först men nu hala! Har EXAKT som dig med sticknignarna i lår och mage. Hoppas att båda våra är symtom. Annars är kroppen elak igen!
  • hundenhubbe
    Gosan28 skrev 2019-12-17 14:30:18 följande:

Men åh vad bra :) Då har du så du kan testa varje dag och lite till fram till efter bim :D Håller tummarna att det visar sig för dig imorgon verkligen. 

Jag har haft lite flytningar idag, sådana hala flytningar som man kan ha runt ägglossning samt lite molande värk och små stickningar i magen samt låren (?). Brösten tror jag inte kommer visa något för mig, brukar alltid ha über-ömma bröst mellan äl och mens så räknar inte med dem denna gången haha!

Ja och går de inte så har jag till nästa gång :) jag har också såna! Hade lotion först men nu hala! Har EXAKT som dig med sticknignarna i lår och mage. Hoppas att båda våra är symtom. Annars är kroppen elak igen!
Svar på tråden BIM December 2019