Hur mycket skulle du betala för en operation på en katt? Och på en hund?
Jag tycker bara det är lite konstigt.
Jag känner en familj som har en katt (vanlig, gratis bondkatt) och när hon bröt benet betalade dom gladeligen 15 000 för att operera. En annan familj som också har katt och när katten blev sjuk och det skulle kosta runt 10 000 att operera så avlivade dom katten.
Min farfar har haft hund hela livet och när dom varit sjuka har han betalat åtskilliga hundratals tusen på operationer och behandlingar för dom.
Likadant med andra hundägare jag känner, dom har spenderat MASSA pengar på hundens sjukdomar och skulle aldrig tänka sig att avliva bara om det vore helt obotlig sjukdom.
Min före detta katt fick gulsot och veterinären sa att det gick att bota men då skulle katten ligga med dropp i flera månader och sen skulle operationen kosta "en hel del" sa hon, att det vore bättre att avliva. Då sa jag att jag skulle tänka på saken men när jag va hemma igen med katten så la han sig i sin favoritstol och dog alldeles av sig själv. Så det va ju nästan bättre...
Jag bara undrar för jag funderar på, varför folk kan betala hur mycket pengar som helst för att få sina hundar friska men inte sina katter?
(den familjen jag kände som betalade 15 000 för sin katts brutna ben är "ganska" så rika och jag tror inte jag vet nån annan som skulle betala så mycket...)