Inlägg från: Söndermarken |Visa alla inlägg
  • Söndermarken

Hur mycket skulle du betala för en operation på en katt? Och på en hund?

Hundarna skulle jag i princip betala vad som för att rädda om prognosen såg bra ut.
    Katten kanske 15 000-20 000 han börjar bli gammal
    Smådjuren någon tusenlapp.

Dock är hundarna, katten och mina småavelssvin försäkrade. Men det kan kosta ändå.

Lycka
  • Söndermarken
    Fidelis ad urnam skrev 2011-11-16 16:02:30 följande:
    Men om man är fullt medveten om att veterinärvård är dyrt och ser till att ha besparingar, vad spelar det för roll om man har försäkringar på djuren?

Har man mycket god ekonomi finns det egentligen ingen anledning att ha försäkring på sina djur.

Vi har det rätt bra men jag vill ändå betala för min säkerhet, rätt stort kapital som behövs för att täcka eventuell "katastrof" för 5 hundar :)
    Lycka
  • Söndermarken
    Fidelis ad urnam skrev 2011-11-16 16:19:35 följande:
    Du kan ändå ge dig sjutton på att försäkringen inte täcker när du väl står där
    Det har varit för mycket kritik mot djurförsäkringar för att jag ska tycka att det är värt det. Sparar hellre som sagt och blir kostnaden högre än de X antal hundra tusen vi har undanstoppade, ja få får vi väl avliva dem. 
    Vi kanske har haft tur, men fyra katter varav tre är 12 och 11 år gamla och nu var första gången vi fick betala större summor för veterinärsvård.

Jag säger absolut INTE att andra inte ska ha försäkringar på sina djur, eller att det är fel eller korkat att ha försäkringar på sina djur. Observera det noggrant så att jag slipper sådana kommentarer.

Jag har inte varit ute för att de inte täckt och med tanke på att "mitt" bolag betalar ut 70:- av inbetalad 100:- i skada igen så är det nog rätt många fler än jag som får ut på sina försäkringar.

Jag är själv inte en speciellt bra kund då jag har använt mina försäkringar rätt hårt sista tiden :)
    Räknade snabbt ut att de senaste två åren har de ersatt mig med 50 000:-  och jag har själv i premie och självrisker betalat 16 000:-, för mig en betydlig skillnad.

Jag har heller aldrig haft katter som varit sjuka nämntvärt.

Men åter igen , de med minst pengar på kontot är de som skulle behöva bäst försäkringar och de med mest är de som inte behöver dem, tyvärr är det ofta tvärtom.
    Lycka
  • Söndermarken
    Niklas2k skrev 2011-11-16 16:23:23 följande:
    och nä, försäkringen täckte EGENTLIGEN inte det man behövde göra men veterinären ringde till Agria som gick med på att betala. Hade man inte gjort den plastiken som man gjorde så skulle han ha ständigt återkommande problem vilket hade inneburit att Agria skulle få betala mer i det långa loppet. Plastik ingår normalt inte i försäkringen hos Agria nämligen... Det läste jag ungefär efter halva veckan. Läs era villkor ordenligt är mitt tips. :)
    och läs villkoren varje år eftersom det är en ny försäkring varje år och villkoren ändras :)

Bra att du fick hjälp.
    Lycka
Svar på tråden Hur mycket skulle du betala för en operation på en katt? Och på en hund?