• Hedblomster

IVF hösten 2019

Jooosen skrev 2019-09-27 10:45:57 följande:

Nu kommer jag från andra vul, sprutdag 10. Ett helt annat utfall än förra ggn. Förra gången fick vi ut 10

Ägg och var typ lika många blåsor såhär 3 dagar innan plock. Nu mättes det till närmare 30 (!) ägg. Sjukt. Jag kommer få äp på måndag men inte sätta tillbaka något denna cykel utan nästa. Nästa är jag eventuellt utomlands just då. Jag orkar INTE. Denna jävla väntan. Men jag vet att det är för min skull. Men ändå. Mitt äggplock förra ggn på 10 ägg var ju fruktansvärt. Hur jävligt kommer det vara denna gång när de ska försöka ta ut 30 :(

Oj vad mkt ägg!!!! Så sjukt! Jättetråkigt med totalfrys dock :( Hoppas hoppas det inte krockar... Jag gjorde ju en återföring dagen innan utlandsresa i våras och det var perfekt dock! Slapp jobba och gjorde roliga saker under ruvartiden istället.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster

Mens idag och vi kan snart börja räkna ner mot vår sjätte insättning, om ca 20 dagar. Noll förhoppningar.

Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster
    Hoppet19 skrev 2019-10-03 19:41:36 följande:

Åh känner med dig!

Jag väntar på att få göra min femte insättning... Fick äntligen för första gången prata med en läkare där på ackis, en som verkligen lyssnade bara det var så skönt! Så nu äter jag letrozol för att förhoppningsvis skapa en ägglossning, ultraljud nästa onsdag!!

Va fan snart lär väl nån av dessa ?fina? embryon vara fina även inuti och vilja stanna hos oss! Kämpa!

Skönt! Jag har inte fått riktigt PRATA med nån läkare nånsin tycker jag. Vet dessutom inte om tanken är att jag ska prata med min hemortsläkare som jag träffat en gång eller nån på rpc där jag träffat två olika...
  • Hedblomster
    Ölandstoka skrev 2019-10-04 09:11:32 följande:

Förstår verkligen. Träffade en gyn som lyssnade väldigt bra, ska börja med letrozol när mensen kommer. Det tar nog tyvärr en månad till.

Hon hade svårt att hänga med i mina frågor eftersom att jag är så pessimistisk och planerar utifrån att båda vara små i frysen inte kommer att fungera. När jag frågade om det var ok att göra ivf direkt efter misslyckat fet så förstod hon inte varför jag frågade. "Du måste prova med båda embryona först" men jag ville ju ha en plan för hur vi ska göra när båda fet har misslyckats.

Hoppas det går bra för er båda nu!

Ja det är ju självklart att man vill ha en plan!!! Jag ska våga fråga min klinik om nästa fet misslyckas om vi inte kan få sätta in två... Min förra klinik tillät det men en klarade inte upptining, men denna klinik verkar mer restriktiv.

Lycka till! Så tråkigt med lång väntan dock :(
  • Hedblomster
    Fifen skrev 2019-10-20 16:43:39 följande:

Ruvar igen och hoppas på tredje gången gillt! Denna gång var det forskningsledaren som gjorde själva återföringen. Håller tummarna för att han vet vad han gör! Fick även Lutinus denna gång även om vi gjorde i naturligcykel. Skönt att göra något annorlunda!

Som tidigare känd torsdagen låååångt bort och denna gång kommer alla ev. Symptom kunna skyllas på Lutinus. Men så glad att jag fick det denna gång!

Nervös också för att jag till veckan ska resa till Medelhavet med jobbet mitt i allt. Rädd att det ska vara dåligt att flyga, men alla på min IVF-klinik säger att det inte ska vara något farligt. Jag är rädd för att mensen ska komma under resan och golva mig helt när jag är där nere utan min sambo också. Fast mensen ska ju självklart inte komma! Den här gången ska det gå!

Wow, vad snabbt tiden ändå går! Trots att testdagen är så långt bort :) Känns som nyss du gjorde första återföringen. Klart mensen håller sig borta nu! Härligt med en resa ändå, även om det är jobb.

Jag har återföring nummer 6 på tisdag. Hoppas så på denna gången även om jag inte vågar tro något!
  • Hedblomster
    Fifen skrev 2019-10-22 16:05:32 följande:

Jo jag håller med om att det gått fort! Har lyckats göra ett försök varje månad från augusti. Hoppas att detta blir sista gången för nu. Tredje gången gillt heter det ju! Svårt dock att känna efter hur man mår denna gång med Lutinus som spökar.

Jag hoppas verkligen att det gick bra för dig idag! Kan det inte bara vara vår tur nu?! Du har ju dubbelt med "Tredje gången gillt" denna gång!

Tack! Allt har gått bra, embryot överlevde tining osv. Tre kvar i frysen. Det kändes inte KUL dock som det gjort förut. Höll på att börja gråta i gynstolen... Vill inte åka dit mer. Så hoppas verkligen att det här funkar nu! Tredje återföringen fick jag ett tidigt plus som försvann innan testdag så hoppas på ett denna andra tredje gången gillt få ett plus som håller!
  • Hedblomster
    Najo skrev 2019-10-25 15:56:07 följande:

Hej alla,

Ngn här som ruvar? På ruvardag 8 med 2 dagars embryo. Symptomen liknar inte riktigt som de ggr jag varit gravid. Brösten började ömma direkt efter insättning. Aldrig hänt förut. Men de är iaf ff ömma. Flytningar som är vattniga och det kan vara lutinus såklart eller ökande östrogen. Sist jag var gravid (blev misssfall) började jag få mensvärk denna dag men inte denna gång. Känner mig hopplös som analyserar allt eftersom det ändå inte går att påverka;)

Jag! Fast bara på dag 3 med 5-dagars än så länge. Sjätte återföringen för oss, fått en kemisk gravid en gång. Den gången fick jag svag mensvärk på dag 5 men sen försvann embryot typ på BIM, plussade ruvardag 6. Tycker det är så svårt med symtom! Har haft ont i brösten varje gång för jag är en sån som alltid har ont i brösten mellan äl och mens. Men den gången jag plussade gjorde det kanske lite mer ont. Hoppas jag känner något om ett par dagar... Men slits mellan tanken på att ja det kan absolut lyckas denna gång eller kanske nästa, och tanken på att något är fel på mig och det kommer inte hända alls. Önskar jag var en sån som lyckats med ivf snabbt...
  • Hedblomster
    Hoppet19 skrev 2019-10-25 20:59:02 följande:

Och jag är på ruvardag 1, med 5-dagars. Femte ruvingen och jag har bara idag glömt bort flera gånger att ja satte in någon igår... Inte lika entuastisk som första gångerna helt enkelt. Du har ju gjort scratchen också! Spännande att se om den hjälper, hoppas! Läkaren igår sa ba "oj fem återförningar har du funderat på scratch???" eeeh ja men jag får ju inte för jag har inte regelbunda ägglossningar. "mhmm synd". Jo tack.

Kom igen, ge oss vinsten!

Man är verkligen inte lika entusiastisk som i början haha... Har känt mig liiiiite optimistisk denna gång men det är nog bara dumt hopp. Har inte tid att gråta veckan som kommer så vet inte hur jag ska hantera resten av tiden haha. Fattar verkligen inte varför du inte kan göra scratch... Är väl bara att ta ältest och sen planera efter det tänker jag?! Nåväl hoppas det går vägen ändå!
  • Hedblomster

Ruvardag 5 och idag vaknade jag upp utan ont i brösten. Har haft ont i flera dagar men nu är det poff borta... De två gånger jag har plussat har jag haft ont som inte försvunnit. Jag brukar ju ha ont i brösten varje cykel som försvinner innan mens så nu känns det såklart som att det är kört. Förra återföringen så försvann bröstontet på ruvardag 3 och det misslyckades ju. Nåväl. Försöker att inte ge upp men...

• Hedblomster

Ruvardag 7 och jag tror inte att det gått denna gång heller... Har inte testat, bara en känsla.

Svar på tråden IVF hösten 2019