LLW skrev 2019-08-05 13:07:27 följande:
Åh vad bra! Nu är ni igång igen, härligt!! Har du hämtat ut all medicin?
Jag fick samtal från Falun precis att de gått igenom mina journaler och att vi ska få tid för startmöte. Läkaren föreslog långa protokollet utan att jag sagt något om det, så det känns bra. Precis vad jag ville. Nu ska mensen bara dyka upp så allt klaffar..
Jaa, jag kommer få åka enkel resa 1,5 h för ett ultraljud men det skiter jag i, vill bara få det gjort! Beställde medicinen igår så tänkte hämta den idag :) sen bara vänta på mens.
Snart är ni igång också! Tror absolut det är dags att prova långa, hoppas ni får bra resultat av det. Såg på din blogg att du blev lite besviken på bemötandet i telefon, vet inte vem du pratade med i Falun men det finns nån som liksom inte är så medkännande. Sen finns det andra som är jättegulliga. Hoppas du slipper prata med den igen!
Jag hade förresten aldrig något startmöte men var på en konsultation hos den gynekologen jag använda på hemmaplan och sen körde vi igång :) gick så snabbt och smidigt privat.
Jooosen skrev 2019-08-05 13:38:11 följande:
W
Skönt att komma igång! Vad kör du för program o dos denna gång?
Korta protokollet med bemfola, 175 IE. Hade gonal f förra gången men förstår det som att bemfola är samma sak typ. Började på 150 sist men höjde vid första ultraljudet till 175 så nu börjar vi där istället. Hoppas bemfola går att förvara utanför kylskåp när man börjat använda den... Gonal f kunde man göra så med isf. För vi ska till Stockholm i helgen och bo på hotell men får ta kylväska och använda minibaren annars lol.