• Hedblomster

IVF hösten 2019

Jagvetdåinte skrev 2019-11-05 06:44:47 följande:

Nu har jag gjort äggplock. Det gick bra, inte så ont som jag trodde tack och lov. Vi fick ut 11 ägg och ska få veta idag hur kvaliteten/mognaden på dem var. Tyvärr blir det microinjecering av sperman och jag har hört att det ibte är lika skonsamt för ägget. Att fler ägg kanske blir befruktade men att kvaliteten på embryot blir sämre av någon anledning. Så nu försvann hoppet lite. Har ni hört annat? Skulle behöva lite hopp hihi.. insättning på onsdag eller lördag är det beräknat.

Skönt att det gick bra! Tror inte det gör något att ni gjort icsi (det är samma sak va?), det är många som gör det!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 6 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-11-05 14:10:04 följande:

Beklagar att det inte gick vägen :( men om ni kunde göra återföring på en lördag istället för söndag sist så borde det väl ändå gå nu också? Har läst om många som gör återföringar lördagar när ägglossningen är en söndag. Men det verkar skilja en del mellan klinikerna. Kan du ringa och fråga kliniken så du slipper oroa dig?

Usch jag hatar jul och sommarstängt! Fy vad stressande det är när man ska försöka räkna ut om man kommer hinna eller inte.. jag räknar med att göra aborten nästa vecka och då blir det typ på dagen att vi hinner göra en återföring innan de stänger, om min kropp tar lika lång tid på sig för återhämtning som sist.

Detsamma <3 Ska fråga nästa gång jag ringer, efter testdag. Det är jättejobbigt och stressigt när de stänger :( Jag märkte iofs i somras att jag till slut mådde bra av en paus men det dröjde länge.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 6 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster
    Hoppet19 skrev 2019-11-05 20:53:39 följande:

Tack för tips! Tänker iallafall höra med mitt hemsjukhus om möjligheten finns, då vill jag prova livio Falun - läst mycket bra om dem.

Fan sugigt, men hellre mens nu så det snabbare blir ägglossning! Och hoppas verkligen det passar och inte krockar med söndagsstängt! Men jag tycker du ska fråga om lördagen isåfall :) då kanske vi tajmar igen, då blir det 6 och 7e gången gillt va!

Ja jag vill nog också tillbaka till Falun i så fall, om sambon också vill! Just för att jag vill testa den medicineringen de använder. När vi gjorde vår första ivf där var det ju just den första så då fanns det ingen anledning att testa tex kortison osv. Men först, tre frysta embryon i Uppsala!

Ja ni vill jag bara ha mensen gjord! Håller tummarna för oss :)
  • Hedblomster
    Ma18 skrev 2019-11-06 21:11:36 följande:

Gör också landstingsfinansierat på akademiska, hade hellre gått på annan klinik om jag säger så.. gillar inte alls bemötandet vi fått där, riktigt otrevliga på telefon.. har telefontid med läkare nästa vecka, hoppas på trevligare samtal då!

Men! Vad tråkigt att vi är fler som upplever det så! Eller ja, skönt att det inte bara är jag men ni förstår... Varför är det så svårt att leverera en skopa empati när folk ringer och antagligen är nervösa eller ledsna ofta? Bra att man kan då telefontid med läkare iaf, ska be om det nästa vecka! Har ingen speciell läkare jag vill prata med dock eftersom jag inte känner till någon mer än någon annan... Hoppas på någon empatisk.
  • Hedblomster
    Noonni skrev 2019-11-15 08:16:19 följande:

Hej på er alla starka!

Jag vill bara dela med mig. Kanske någon som har upplevt eller upplever något liknande?

Jag gjorde insättning en 26 oktober på ett fem dagars. Fick inga ägg i frysen.

Jag hade ont efter äggplocket och fick även ont några dagar efter insättning. Kommer som kramper på natten, ett konstant molande och ibland högg det till så att jag inte kunde stå upp.

På testdagen så stod det Gravid 2-3 veckor.

Men samma dag på eftermiddagen började jag blöda och blev helt förtvivlad.

Sen slutade blödningen och jag samlade mig (man kan ju blöda lite i början av graviditeten). Men dagen efter kom det mer blod och sen har det fortsatt + att smärtorna sitter i. Jag ringde IVF kliniken och fick komma in dagen efter för blodprov och ultraljud. Hcg-hormonet låg på 740 och läkaren kunde inte se några tecken på att det funnits någon graviditet (livmoderhinnan var tunn och slät).

Två alternativ sa hon. Utomkvedshavandeskap som hon inte kunde se än eller missfall. På kvällen var jag väldigt ledsen men pallrade mig iväg på ett jobbmöte.

Jag kunde inte sitta still och svetten rann för det gjorde så ont.

Upptäckte att hela bindan var full av blod så jag ringde gynakuten där jag bor och fick åka in och ligga där över natten. Dom kunde inte uttala sig om vad som var fel mer än att det definitivt inte är en graviditet i livmodern.

DET VET JAG REDAN svarade jag.

Två dagar efter var jag tillbaka på IVF-kliniken och dom tog ett blodprov och det visade sig att HCG-hormonet hade stigit till 1400. 

När hon gick in för att att kolla såg hon inga tecken på utomkvedshavandeskap men en liten förändring på livmodern som tyder på en helt vanlig graviditet.

En tjock hinna runt livmodern och två små svarta prickar.

Jag ska tillbaka på måndag. Har fortfarande väldigt ont och blöder men nu finns det ändå lite hopp.

Är helt slut av att kastas mellan hopp och förtvivlan och förstår inte riktigt att en graviditet kunde se ut på det här viset.

Kram på er

Det låter verkligen jobbigt!!! Hoppas ni får veta snart vad som händer! Har haft utomkveds och det var inte kul alls. Men om de ser någon förändring i livmodern tyder väl det på att det inte är det iaf. Håller tummarna för att smärta och blod avtar snart.
  • Hedblomster
    Ma18 skrev 2019-11-17 12:32:27 följande:

Aha, intressant! Jag går på akademiska, kanske är standard där med ????

Jag går också på akademiska och det är inte standard där iaf!
  • Hedblomster

Positivt ägglossningstest idag så om allt går som det ska gör vi FET på lördag! Sjunde insättningen. Önskar mig inget annat än att det lyckas.

• Hedblomster

Min läkare på akademiska rekommenderar hysteroskopi om inte nästa återföring fungerar, men det är min hemortsläkare i Västerås som måste bestämma om det och på akademiska visste de inte alls hus Västerås skulle ställa sig till det. Någon som vet om hur brukar vara lätt eller svårt att få till en hysteroskopi?

• Hedblomster
    Jagvetdåinte skrev 2019-11-20 06:28:39 följande:

Det var den lilla stunden man fick vara glad. Lite färskt blod igår. Tog tempen imorse som.alltid, den hade sjunkit under coverline. Å lite färskt blod i toan. Molvärk igår oxå. Så nu är jag sannolikt inte gravid längre :/

Hoppas att det inte är någon fara men har ju varit med om att få vara gravid i ett par dagar själv så har svårt att vara positiv, men jag HOPPAS ändå för din skull!
  • Hedblomster
    Jagvetdåinte skrev 2019-11-21 05:53:32 följande:

Negativt gravtest idag. Ursch. Kommer aldrig mer bli glad åt ett positivt gravtest.

Beklagar så himla mycket och jag vet exakt hur det känns <3 men såhär i efterhand är jag lite glad att få ha sett ett positivt test två ggr även om det inte gick vägen. Men kanske inte då, där du är nu. Då är det bara sorg.
Svar på tråden IVF hösten 2019