IVF hösten 2019
Ruvardag 12 mrd ett a dagars. Samma här symptomen började avta i går. Flytningar och brösten avstannat.
Ruvardag 12 mrd ett a dagars. Samma här symptomen började avta i går. Flytningar och brösten avstannat.
Tyvärr tog det sig inte. Kom blod i morse och testade såklart därför 3 dagar innan testdag (15 dgr e befruktning) och minus. Bara att ta nya tag!
Rd 8 med 5-dagars. Inte testat än, tror det är längsta gången jag gått utan att testa. Tänkte vänta på mensen som jag tror kommer istället, men svårt att tänka på annat... Tror jag brukar få lite spottings på dag 9 eller 10 när jag tar lutinus så inte långt kvar iaf.
Hej! Läkaren tyckte vi kör en ny ivf med samma medicinering som sist (gonal-f och menopur) och sprutstart direkt idag (mensen kom igång ordentligt i morse). Fick även veta att blaston i frysen är toppbra (ockulärt). De har en skala på 0,1,2 på både antal celler på foster och antal celler i delen som är moderkaka där 0 är bäst. Min är 0 på båda, men som sagt denna väntar vi med lite. Bara att hoppa upp på hästen igen!
Ruvardag 9 med 5-dagars nu och jag har inte testat än för första gången nånsin typ haha. Ibland får jag mens denna dag, ibland inte pga lutinus. Vet att jag kan få ett säkert resultat på gravtest nu men har inte velat eller vågat riktigt. Men definitivt i helgen om inte mensen kommer först. Inga symtom.
För en timme sen var den lutinus som kom ut vit, nu är den rosa... Right on time då.
Okej hörrni.... Jag har testat nu, och det var positivt, men svagt. Har haft en kemisk förut och då fick jag plus på ruvardag 6 och nu är det ruvardag 10 och jag tycker det ser likadant ut och det borde vara starkare nu. Dumt nog testade jag utan sambon för jag trodde det var kört och han blir ledsen när jag testar ensam för han vill ju vara med. Så nu måste jag typ föreslå ett test efter jobbet eller nåt lol, så att han får veta, även om det kanske inte blir något i slutändan.... Suck, om det ändå bara varit starkare.
Svagt betyder absolut inte att det är kört. Ett plus är ett plus!! Tycker inte du ska jmf för mkt med tidigare. Enligt vad du vet nu är du gravid så därför vill jag säga grattis!
Det låter ju jättebra. Och grattis :) Förstår att det känns läskigt att det är svagt men det behöver inte betyda något. Hoppas att ni får en jättefin kväll med ett ännu starkare test! :)
Jag testade svagt på RD 9 och är nu i vecka 13:) ge inte upp än. Vänta ett par dagar (utöver testet med mannen idag) och testa igen och se om det är skillnad.
Ett plus är ju ett plus och det är ju jättebra!! Mycket bättre än om det hade varit helt blankt, försök fokusera på det <3 hoppas hoppas att det håller i sig för er nu!!
Åh grattis, har haft en känsla att det skulle gå för er denna gången! Mina test var också rätt svaga i början, tror rd 10 var första gången jag kunde ta kort och på bilden verkligen vara säker på att det var ett till streck, innan dess var det suupersvagt så gick inte att fånga på bild. Hoppas hoppas det är er tur nu!!! :D
Åå! Hoppas det vill bli starkare nu! Testade du med rött eller blått streck? Nu SKA det lilla bannemej stanna kvar!
Åh såå glad för din skull! Känner så med dig! Scratchen kanske gjorde sitt!? Och nya plocket! Sååå kul! Såg dina tester och det ser ju verkligen bra ut! Jag är på RD 8 nu.... 0,0 symtom. Tänker njuta av ovissheten och den lilla hoppstrimman ändå, testa på söndag kanske! Grattis igen