• Ölandstoka

IVF hösten 2019

LLW skrev 2020-01-02 19:07:59 följande:

När tror du återföring blir? Hade du tagit letrozol i tidigare frysförsök? Hoppas hoppas det det här försöket tar sig så ni slipper göra en omgång till! Kan tänka mig att du är skapligt nervös!

Jaa jag plussade igen förra veckan. Tredje gången på ett halvår. Känner mig inte alls positiv utan försöker hålla tankarna borta så gott det går. Ca tre veckor tills ultraljud, det känns som tortyr. Vi fick två tillbaka denna gång så jag hoppas så innerligt att iallafall en av dem klarar sig. Men tar ingenting för givet

Måste vara jobbigt! Hoppas så att det här är den magiska gången då allt bara klaffar och du får en massa bra nyheter på ultraljudet :) Känns det annorlunda på något sätt mot de andra gångerna? När är det du har ultraljud?

Jag tror att återföring blir kring den 20:de så det är några veckor kvar. Jag tog letrozol förra fet och tog det även nu över jul och har fått äl på dag 15 och 16. Har tyvärr inga förhoppningar alls om att det ska gå vägen. Är redan mentalt inne i nästa behandling som jag hoppas kan starta direkt efter fet.

Kan vara att jag har lite pms men det känns så mörkt nu. Är rädd att 2020 kommer att bli det sämsta året någonsin. Det är nästan så att jag längtar efter att ha alla behandlingar överstökade så att jag kan börja ställa in mig på ett liv utan barn. Just nu är allt annat på paus.

Haha fy! Ingen glädjekälla direkt.. Borde kännas bättre om några dagar.
  • Ölandstoka
    Fifen skrev 2020-01-03 10:01:26 följande:

Känner igen mig helt på att allt känns lite mörkt. Känns lite som att livet och tiden springer ifrån oss. Känns som att vi jagar efter tiden hela tiden. Jag tycker att det blir jobbigare hela tiden att träffa vänner också, antingen är de gravida, eller så är jag så rädd att åter igen få ett till graviditetsbesked.

Vårt nästa försök kommer också bli runt den 20-22 jan tror jag. Har påbörjat hormonbehandling för FET i stimulerad cykel. Mår så fruktansvärt av de hormonerna! Dessutom gör de så min cykel blir ca 10 dagar längre än normalt, vilken kommer resultera i att våra chanser på ett år minskar med till ca 9 försök/år utan att ens räkna in semestrar, med ett par månaders semester på sommaren och en på vintern är vi nere på enbart 6 försök detta år! Vi har även bara tre kvar i frysen, så sen måste vi börja om hela processen från början igen också.

Hoppet är väl det sista som överger en, men det känns just nu mörkt och tungt psykiskt...

Hoppas att vi kan göra sällskap i det här mörkret :) Vad skönt att ni har några ägg kvar i frysen. Jag kommer att börja en ny behandling efter denna fet.

Vad jobbigt att du mår dåligt att hormonerna! Tar du dem hela cykeln?

Känner igen mig, tiden delas upp i ivf, fet och alla alla väntetider. Det styr liksom allt, semestrar är hopplösa att planera in mellan injektioner och misslyckade försök.
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2020-01-07 14:17:36 följande:

Det känns ungefär likadant. Hopplöst typ :( började blöda en del igår så nu dog hoppet ännu mer. Vill bara veta och få det överstökat, men ultraljud blir inte förrän om två veckor så det är bara stå ut tills dess.

Åh jag förstår dig ang att vilja att det ska vara över. Det här jävla hoppet dödar en ju långsamt. Går du på ultraljud innan återföring eller kör ni på ÄL-tester för att kolla när det blir?

Nej nej nej! Hoppas att det går över! Kan du inte få komma in på undersökning eftersom du blöder? Hejar och håller tummarna.

Jag ringde idag men det fanns inga telefontider kvar. Ringer igen imorgon men jag skulle behöva tid isf senast fredag så det är frågan om de hinner med det. Men det känns inte så viktigt för min del, bara det finns tid för fet.

En till kollega som är gravid här också, känner bara mer och mer att det aldrig kommer att bli jag.. Så jäkla djup suck!
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2020-01-08 21:26:32 följande:

Jag kan säkert få komma och göra vul, men jag vill inte det. De senaste två missfallen åkte vi in i vecka 6+1 när jag börjat blöda, och det enda det gav var mer oro för att det kunde vara för tidigt för att säga att det var kört. Så jag får stå ut. Men fy fan vad långsamt dagarna går :(

Fick du tag på någon idag? Vad sa dom?

Åh ja jävla gravidbesked överallt! Fy fan vad det skär i själen varje gång. Blir aldrig glad nu för tiden. Det enda som händer är att man blir påmind om sin egen enorma sorg..

Men stackars! Blöder du fortfarande? Så jävla orättvist livet är för en del. Du är så stark som tar dig igenom det här!

Jag fick tag på dem igår och ska in redan idag på vul. Hoppas mest att vi hinner prata lite om nästa ivf-försök, skulle kännas skönt om det finns recept redo eller iaf anteckningar i journalen om vad jag ska ha för dos. Tycker allmänt att de är dåliga på att skriva det som sägs i journalen tyvärr.
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2020-01-10 09:55:17 följande:

Det blöder lite hela tiden typ. Inte som mens men mer än vad som känns okej. Har gett upp nu och väntar bara in ultraljudet så vi kan få det bekräftat och ta bort det.

Hur såg det ut på vul? Fick ni några svar inför en ev nästa behandling?

När är det du har ultraljud? Låter helt fruktansvärt att gå och vänta. Så många tankar går till dig <3

Det gick sådär, ett ägg var 13 mm men slemhinnan var bara 4mm så det är på håret om den hinner bli tillräckligt tjock. Jag ska ringa så fort jag får plus så får jag ett nytt vul då men det känns inte bra, försöker ställa in mig på att det inte blir något. Vi sa att vi skulle prata om nästa ivf då, blir nog i början av nästa vecka.
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2020-01-13 11:41:09 följande:

Nu ska vi på ultraljud idag klockan 15:30. Fy fan vilken ångest jag har. I helgen har blödningarna fortsatt, ungefär som en sparsam mens. Skulle vara i 6+0 idag.

Hade inte tänkt göra vul så här tidigt igen men med dessa blödningar orkar jag inte vänta när jag känner mig 99% säker. Men fy fan vad ont i magen jag har nu. Vad kommer vi få se? Två tomma hinnsäckar? En? Ingenting alls? Livrädd.

Tänker på dig <3 Hoppas så otroligt mycket att du får positiva besked!
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2020-01-13 16:33:39 följande:

Det här är helt sjukt men.. vi såg hjärtslag. Är fortfarande i chock tror jag.

Första läkaren var en ung och ganska ny, så när han letade runt såg han inte mer än en hinnsäck med kanske något i. Så han ringde in en kollega som kändes väldigt kunnig, och han kollade runt och sa ganska snabbt att han såg hjärtaktivitet. Han visade på skärmen och det var verkligen någonting där som pulserade! Herregud. Kan inte fatta riktigt. Det är ju så läskigt tidigt fortfarande men någonting är det som lever där inne! Han såg bara en enda hinnsäck tydligt, men kunde ana något bakom den som ev kan vara den andra. Den kan ju isåfall vara tom, och att det är därför jag haft blödningar.

Vi ska försöka få ett nytt ultraljud tills nästa vecka, kanske i slutet på veckan så det hunnit hända något. tills dess.. ja vad fan gör man? Kan man hoppa en vecka fram i tiden på något sätt?

Omg grattis!!! Vågar du slappna av lite nu? :) Fantastiskt ju!
  • Ölandstoka
    Fifen skrev 2020-01-15 06:57:30 följande:

Idag är det dags igen, vår femte FET.

Läkaren tycker dock att vi ska se detta som vårt andra försök eftersom han sist upptäckte att de placerat embryot fel pga av att jag har en större livmoder än normalt. Men sist var han säker på att det ha hamnade rätt. Då märkte jag att han verkligen också trodde och hoppades att det skulle visa plus på stickan. Han kändes nästan lika besviken på det negativa resultatet som vi.

Han har sett någon vätska i livmoderhalstappen innan de två senaste återföringarna, så ska in på undersökning ca 1h timme före FET för att se om han ser det idag också, i sådant fall ska han ta bort det innan, ifall det är något som stör vid själva insättningen.

Gör insättningen i stimulerad cykel med Progynon och Lutinus nu innan insättningen. Jag hoppas även att jag kan få ta Prednisolon denna gång!

Hoppas att allt ser fint ut och går bra. Förhoppningsvis får vi ruva tillsammans, jag har tid för fet på lördag :)
  • Ölandstoka
    Fifen skrev 2020-01-16 08:16:22 följande:

Håller tummarna på lördag för dig! Skönt att kliniken har öppet på lördagar, det har inte den vi går vid...

Allt såg bra ut för oss igår . Slemhinnan såg bra ut, 10mm tjock och läkaren verkade nöjd.

Blastocysten såg I vanlig ordning "jättefin" ut.

Var tvungen för att fråga hur de ser att den ser jättefin ut. Kanske ni andra vet, men tydligen så krymper embryot ihop och blir lite russinliknande när man fryser ner det. Sedan när man tinar upp det igen så pumpar den upp sig och ska bli av med sin russinliknande look ibland pumpar den inte upp sig alls, och ibland blir bara en del av embryot upp pumpar. Men pumpar den upp sig helt är den "jättefin".

Härligt att det gick bra och att allt såg fint ut :)
  • Ölandstoka

Då var man ruvare igen. Fjärde gången gillt! Regnade på vägen hem, har det gjort de senaste tre insättningen. Inget mer med det men "lustigt" att det är tredje gången i rad.

Svar på tråden IVF hösten 2019