• Ölandstoka

IVF hösten 2019

Najo skrev 2019-11-27 10:18:43 följande:

Låter lovande, jag hoppas!

Jag hade känningar de sista dagarna men jag tror försvarsmekanismen hittade andra förklaringar till symptomen. Men nu när jag vet kan jag ta till mig symptomen på ett annat sätt. I natt har jag inte kunnat sova, kissnödig, hungrig osv. Mått svagt illa till och från sedan i morse. Sitter på jobbet och kan inte fokusera. Ska försöka att inte tänka på missfalls och kromosomavvikelserisken men det är rätt tufft då det är så mkt högre risk vid min ålder. Både mycket glad och lite orolig. Kommer du vänta med test till helgen tror du?

Ja jag kan tänka mig att nervositeten trappar upp när man sitter där med pluset. Har du ringt in det eller väntar du till testdag? Hinner du med ultraljud i år?

Jag känner fortfarande ingenting. Eller iaf ingenting som inte skulle kunna bero på lutinus och nervositet. Men fortfarande ingen mensvärk, och det känns som det mest viktiga för min del. Brukar i och för sig inte få det förrän efter spottings så jag borde inte lägga så mycket tyngd vid det.

Även om jag är supernervös så är det här helt fantastiskt. Har aldrig kommit såhär långt och fantasin börjar smått skena iväg. Vill inte riskera att förstöra den här rosa bubblan med ett test som skulle kunna bli neg.

Jag försöker att inte fundera på när jag ska testa. Jag brukar göra det men känner mig alltid så dum när mensen kommer flera dagar innan. Kanske fredag, kanske lördag, jag vet inte än. Tar all min energi att ta en dag i taget ;)
  • Ölandstoka
    Jooosen skrev 2019-11-27 13:54:32 följande:

Då har dom satt in en superfin blastocyst. Testdag blir fredag den 13e. Mensen lär ju dock komma innan! Så förmodligen på min födelsedag isåfall. Hoppas på 3e ggn gillt nu ...

Härligt! :) Hoppas att du får en skön ruvperiod nu.
  • Ölandstoka
    Jooosen skrev 2019-11-27 14:21:47 följande:

Ja jag hoppas!! Nu börjar en snusfri period oxå. Kommer bli rabiat haha... hur mår du? Ingen mens ännu??

Aj då, jobbigt att behöva bryta vanor också uppepå all annan stress i detta. Hoppas det går bra! Har du något planerat under ruvningen som hjälper tiden att gå lite?

Fortfarande ingen mens/spottings i morse iaf. Jag orkar inte med att få spottings/mens på jobbet så jag släcker lyset när jag går på toa haha. Så jag vet inte status för dagen förrän jag och mannen har kommit hem. Skitlöjligt men det har funkat jättebra, jag kan fokusera bättre på jobbet och åker och tränar efteråt. Är skönt att veta att jag inte kommer att få reda på att det inte gick på jobbet.

Är nervös men annars mår jag som vanligt, har noll symtom men det är väl många som inte känner något såhär tidigt försöker jag inbilla mig.
  • Ölandstoka
    Jooosen skrev 2019-11-27 22:45:43 följande:

Hahahha förlåt men det lät lite kul :D å jävligt smart!! När har du testdag? Satte du in en blasocyst eller tidigare? Jag hoppas sååååå att inga satans spottings dyker upp! Jg kommer jobba väldigt mkt o planera för min födelsedagsfest. Så förhoppningsvis så flyter tiden bara på. Men man vet ju hur det blir om några dagar. Man övertänker allt ändå!

Jamen jag tycker att det är så skönt att inte få veta på jobbet. Har brutit ihop där en gång och slipper gärna göra det igen :P

Ännu en dag utan spottings! Idag är det äl+16, testdag onsdag nästa vecka. Jag satte in en tinad blastocyst, hoppas så att den har lagt sig till ro där inne! Och att din blastis också gör det. När har du testdag?

Kul med fest :) Då kommer dagarna nog inte att vara alltför sega.
  • Ölandstoka
    Jooosen skrev 2019-11-28 09:38:36 följande:

Förstår dig till fullo! Man har varit så sjukt ledsen på jobbet så många ggr. Vet inte vad ja gör om mensen kommer när jag är där.... spännande, tar du något efter insättning? Jag har tagit 3 ovitrelle totalt, inget lutinus. Kommer du testa tidigare eller kommer du försöka att hålla dig? Min testdag är fredag den 13e hehe. Mensen lär komma en vecka innan, typ runt födelsedagen :/..

Jag tar två lutinus om dagen, kändes jättetråkigt men det funkar förvånansvärt mycket bättre när det bara är två istället för tre.

Jag tänker alltid att jag vill testa på helgen så att man kan vara hemma och fira och njuta. Men samtidigt vill jag vara helt säker på att testet är positivt när jag väl gör det. Googlar ihjäl mig nu och har hittat några enstaka fall där kvinnor har fått mens tidigare vid färskförsök men senare vid fet med lutinus, tänker att jag nog är en av dem. Det är ju snart helg men jag vet inte om jag känner mig redo att testa än.. Får prata med mannen om det imorgon.

Låter läskigt med bim kring födelsedagen. Fast det skulle ju kunna bli den bästa presenten någonsin också :) Jättetråkig fråga men vet du när det brukar visa sig om det inte har tagit sig?
  • Ölandstoka
    Najo skrev 2019-11-28 11:09:46 följande:

Jag håller tummarna för er! Ölandstoka du är tuff som håller dig från test men förstår varför. Jag kommer få lite gravtester på posten idag och hoppas strecket blir lite starkare på min officiella testdag i morgon fredag.

Hoppas de är starka och fina :)

Tack men jag är snarare feg :S Var positiv idag men börjar misstänka att lutinus fungerar lite annorlunda nu när det inte är en massa andra tillsatta hormoner inblandade. Har fortfarande inga som helt känningar. Hur mår du, tilltar symtomen?
  • Ölandstoka
    Najo skrev 2019-11-28 15:27:22 följande:

Fick oaniknär panik fick svagt streck på stickan nu precis så jag tänkte att jag tar ett dig med veckoindikator med. Rädd att det skulle stå 1-2 v och det hade ju varit för lite. Men ändå blev de 2-3 v. Konstigt tycker jag. Håller ni med?

Men det är väl bra? :) Är stickorna fortfarande svaga?
  • Ölandstoka
    Najo skrev 2019-11-29 06:44:37 följande:

Hur mår ni ruvare idag? ölandstoka känner du ngt? Vi hade ju återföring samma dag så följer dig med spänning. Hoppas hoppas.

Idag har jag officiell testdag och det blev betydligt starkare på stickan med morgonurin.

Skönt att det blir starkare.

Jag har gett upp, hade lite mensvärk igår och fick lite lite spottings på kvällen. Har mer mensvärk idag.. Vill bryta ihop och typ skrikgråta men samtidigt så är jag ju inte överraskad. Känner bara så starkt att jag aldrig kommer att få vara gravid. Bara plöjer igenom den här ivf-skiten för att få det bekräftat så att vi ska börja kunna bearbeta och ställa in oss på ett liv utan barn.

Förlåt, verkligen osar bitterhet och frustration, men samtidigt vet jag ju att ni förstår <3
  • Ölandstoka
    Najo skrev 2019-11-29 08:29:13 följande:

förstår verkligen, ivf är en total berg och dalbana. Är det inte bättre för ditt välmående att testa nu i o m dina spottings? De kommer ju trots allt senare än vanligt och det är rätt vanligt med lite blod trots graviditet. Mensvärk kan vara graviditet.

Jag vet inte.. Har så mycket planer i helgen och jag vet inte vad som är värst, att inte veta men vara typ säker eller att vara helt säker. Vi ska tex ut på middag ikväll och fira en kompis och iväg på fest imorgon, kommer att kännas väldigt jobbigt efter att ha sett ännu ett blankt gravtest. Men samtidigt vill jag ju få mensen överstökad och jag gissar att lutinus fortsätter att skjuta på den. Ska försöka att fokusera på jobbet nu så kommer nog jag och mannen fram till något bra ikväll. Så jäkla segt, hade jag fått mens igår hade jag nog hunnit med en till fet i år men nu känns det kört.
  • Ölandstoka
    Jooosen skrev 2019-11-29 09:30:17 följande:

Fan va tråkigt! Men man vet ju aldrig! Förstår din frustration såklart. Man känner ju sin kropp så jäkla bra vid det här laget. Känner oxå igen mig i det där att man bara vill köra på med hela skiten så att man kan släppa det sen. Även om vi nog kommer vilja testa privat. Har ni funderat så långt? Massa kramar!

Tack! Jag har alla försök planerade haha. Efter de tre misslyckade landstingsförsöken så har jag tänkt mig ett trepack privat. Sen efter det får det vara nog tror jag. Misstänker tyvärr att det är minst två år till av ivf och sorg innan vi kan konstatera att det inte går. Och då tar det nog minst två år till att bli något sånär normal igen. Så jag sett inte så ljust på de närmaste åren dessvärre.

Usch! Tack för tröst hörrni, nu ska jag sluta spy min negativitet när det är så mycket roligt och spännande som händer för er andra. Kan återkomma när jag har testat.
Svar på tråden IVF hösten 2019