IVF hösten 2019
Låter lovande, jag hoppas!
Jag hade känningar de sista dagarna men jag tror försvarsmekanismen hittade andra förklaringar till symptomen. Men nu när jag vet kan jag ta till mig symptomen på ett annat sätt. I natt har jag inte kunnat sova, kissnödig, hungrig osv. Mått svagt illa till och från sedan i morse. Sitter på jobbet och kan inte fokusera. Ska försöka att inte tänka på missfalls och kromosomavvikelserisken men det är rätt tufft då det är så mkt högre risk vid min ålder. Både mycket glad och lite orolig. Kommer du vänta med test till helgen tror du?
Jag känner fortfarande ingenting. Eller iaf ingenting som inte skulle kunna bero på lutinus och nervositet. Men fortfarande ingen mensvärk, och det känns som det mest viktiga för min del. Brukar i och för sig inte få det förrän efter spottings så jag borde inte lägga så mycket tyngd vid det.
Även om jag är supernervös så är det här helt fantastiskt. Har aldrig kommit såhär långt och fantasin börjar smått skena iväg. Vill inte riskera att förstöra den här rosa bubblan med ett test som skulle kunna bli neg.
Jag försöker att inte fundera på när jag ska testa. Jag brukar göra det men känner mig alltid så dum när mensen kommer flera dagar innan. Kanske fredag, kanske lördag, jag vet inte än. Tar all min energi att ta en dag i taget ;)