• Ölandstoka

IVF hösten 2019

Hoppet19 skrev 2019-11-29 20:27:20 följande:

Heja håller tummarna! Hur många försök hade du gjort? Gjort fet tidigare? Jag är på ruvardag 4, känner ingenting...

Testade neg nu på morgonen men visste det redan, blev inte ens ledsen, har redan gråtit klart (hoppas jag) för den här gången.

Det här var tredje insättning men första fet. Eftersom jag får mens så tidigt efter behandling så hann jag dumt nog bli lite hoppfull men det kom några dagar senare bara.

Håller tummarna hårt för er allihopa!
  • Ölandstoka
    Najo skrev 2019-11-30 08:07:42 följande:

Beklagar, jäkla skit alltså! Visst var detta landstingsförsök? Kan varmt rek carl von linne i uppsala om du ska gå vidare privat, de är så bra. Världens bästa läkare, embryologer och sköterskor.

Jag gjorde mitt första försök där, håller med om att de är bra. Har två försök hos landstinget kvar så kör vi ett trepack på Linné sen.
  • Ölandstoka
    Jooosen skrev 2019-11-30 09:45:24 följande:

Fan vad tråkigt... hade ni nåt mer i frysen? Rd 3 här med blasto. Fler o fler tankar ju längre tiden går. Men tror verkligen inte denna omgång kommer lyckas heller. Känns skönast o inte hoppas.

Vi har en till i frysen. Kommer att köra på med letrozol men tror inte att vi hinner en till fet i år, kommer nog att missa äl med max två dagar.

Hoppas din ruvning faller bättre ut!
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2019-11-30 10:18:40 följande:

Men jävla skit också :( har mensen kommit än? Vilken ruvardag är du på? Beklagar verkligen, vet hur tufft det är med negativa test, dom har man sett alldeles för många av <3

Mensen kom igår på ruvardag 15. Har gått ok ändå, var ganska förberedd på att det inte skulle ta sig.
  • Ölandstoka
    Hoppet19 skrev 2019-12-01 17:11:13 följande:

aj fan va tråkigt. Förlåt för mitt klumpiga meddelande, hade inte sett de senaste inläggen från dig.... Lutinus är ju bra lurigt, får aldrig mens förrns jag slutar med dem. 

Ingen fara! Har snarare fått mens tidigare vid ivf så jag hann tyvärr få upp lite hopp. Men nu vet jag att lutinus skjuter på mensen några dagar i ostimulerad cykel, det är skönt att veta.
  • Ölandstoka
    Hedblomster skrev 2019-12-03 11:58:55 följande:

Vet inte om jag uppdaterat är men är på rd 10 nu och inte gravid iaf... Sjunde återföringen åt skogen.

Förbannade skit! Massor av kramar!

Visst hade ni fler i frysen?
  • Ölandstoka
    Hedblomster skrev 2019-12-03 14:50:52 följande:

Ja vi har två! Men ska ev. göra hysteroskopi först... Måste få remiss bara

Så sjukt och sorgligt vad en del ska behöva gå igenom..
  • Ölandstoka
    Jooosen skrev 2019-12-13 07:05:04 följande:

Har inte kunnat sova inatt. Testdag idag. Ruvardag 16 med blastocyst. För första gången i mitt liv och snart 3 års kämpande har vi fått ett starkt o fint gravtest! Jag tror inte att det är sant!!!!!

Nog för att vi alla redan visste ;) Men grattis!!!! Blir så jätteglad och rörd för din skull :)
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2019-12-29 21:13:15 följande:

Hur går det för dig Ölandstoka?

Jag hann ju inte med någon till fet i december men tog letrozol ändå och hade spottings nästan varje dag från äl till mens. Mycket underligt! Fick mens på nyårsafton så nu äter jag letrozol igen inför fet på sista ägget i frysen.

Har hållit mig borta ett tag så jag har lite att läsa ikapp, hur går det för dig? :)
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2019-12-28 18:29:09 följande:

Hej! Då ligger vi lika, dessutom på samma klinik :) vi var i Falun 20/12 och fick tillbaka två blastocyster (vår fjärde behandling och sjätte återföring) Plussade svagt på ruvardag 5 och sen har det blivit starkare sedan dess. Tar du några mediciner i samband med återföringen?

Haha såg det här nu, grattis!!! :) Hoppas att det går hela vägen nu :)
Svar på tråden IVF hösten 2019