IVF hösten 2019
Ni andra som nyss gjort återföring, hur mår ni nu? Jag mår lite illa och känner mig som vid pms ungefär. Lutinus förmodar jag. Eller nervositet.
Vilken ruvardag är du på?
Ni andra som nyss gjort återföring, hur mår ni nu? Jag mår lite illa och känner mig som vid pms ungefär. Lutinus förmodar jag. Eller nervositet.
Du har säkert rätt i att lutinus gör kroppen svårtydd. Jag gjorde min första återföring i fredags, ett 3-dagars. Så för mig är det ju definitivt lutinus som gör ?symptomen? än så länge. Du har snart testdag?
Hej på er!
Nu hoppar jag gärna in här, gjorde ägguttag idag efter att ha gjort långa protokollet. 3 försök, fått ett missfall i v. 7 första gången, ingenting alls andra gången så nu får vi se. Är rätt känslokall efter alla svängar de senaste åren men försöker hålla mig vid gott mod.
Vi fick ut 15 ägg men endast 7 såg ok ut som de går vidare med, känns ju rätt kasst. Nu råder den här hemska väntan där man går och tänker ring inte, ring inte i några dagar. Har inte fått något till frysen de tidigare gångerna så jag hoppas såklart på det denna gången.
// Anna
Spännande! Jag har testdag den 5e, så ungefär samma. Kanske vågar tjuvtesta någon dag innan om mensen inte kommer. Förstår verkligen att du är nervös om det är ungefär nu du fått mens tidigare. Det är sannerligen en berg och dalbana det här. Håller tummarna!
Nu har jag slagit personligt rekord i hur långt jag har klarat mig efter en återföring utan spottings! Dock är det min första fet..
Jag vill vara glad och hoppfull men kan det ha att göra med att det är fet, alltså är det vanligt att mensen kommer senare då? Tänker att det kanske går snabbare att få mens efter en behandling i och med alla hormoner och plocket. Fick en glad gubbe på digitalt äl-test måndagen för 15 dagar sedan men vet ju inte helt säkert när äl faktiskt var. Vet att det bara är att vänta och se men tänkte att någon kanske har liknande erfarenheter?
Har bara gjort ett FET men skulle snarare säga tvärtom om ngt, i alla fall om man gör FET i ostimulerad cykel. Då är det färre hormoner tillsatta så då är det bara lutinus som kan påverka och skjuta på mensen. Men bara vilda spekulationer. Vi hade ET samma dag men jag tog ovitrelle lördag för 17 dagar sedan så ägglossningen skedde efter plocket på måndagen för 15 dagar sedan.
Du kanske är gravid helt enkelt.
Jag mår inte så bra mentalt så håller mig lite vid sidan av. Räknar med att mensen kommee när som. Jag vet att jag skulle få ett 100%igt testresultat idag men jag väljer hellre att få mensen än att få ett negativt testresul rakt upp i ansiktet. Jag är ju 44 så har oddsen emot mig. Varje gång man ruvar är slutet på en lång process i vilken man oroat sig från dag ett med UL kontroller äggplock och befruktningsgrad osv. Dessa dagar är ungefär lika vidriga som de dagar man hoppas att kliniken inte ringer innan ET.
Skönt att man har sällskap medans tortyren pågår. Bröt ihop i söndags kväll då jag fick mensvärk vid middagstid. Samma sak på natten vid 01, då kunde jag inte somna om förrän strax innan jag skulle upp. I går när jag vaknade var det torrt som fnöske (brukar rinna till på morgonen). Exakt samma torrhet hände förra ggn strax innan mensen kom. Sedan igår EM rann det till igen. VIDRIG process är bara förnamnet.
Här är ett taget med blixt
Skulle bli så glad om jag fick fler med mig som plussar. Håller mina tummar hårt hårt för er ruvare nu!