Ska folk få BE på arbetstid?
Eller annat som har med religion att göra.
Vad tycker ni? Ska andra som inte är religiösa få den tiden till godo på annat sätt.
Rökning är ju t ex helt förbjudet.
Eller annat som har med religion att göra.
Vad tycker ni? Ska andra som inte är religiösa få den tiden till godo på annat sätt.
Rökning är ju t ex helt förbjudet.
Folkmordet i Rwanda har lika lite eller lika mycket med kristendom att göra som Daesh/IS har med Islam att göra.
Jag betraktar inte folkmordet i Rwanda som en kristen handling (även om det utfördes av människor som betraktade sig som kristna). Jag betraktar inte heller Daesh/IS brott mot mänskligheten i Syrien som en islamisk handling (även om det utfördes av människor som betraktar sig som muslimer).
Jag betraktar inte Anders Bering Breiviks terrordåd i Oslo som dödade 77 oskyldiga människor som en kristen handling trots att han själv hävdade att han tillhörde ett nätverk som var en kristen version av al-Qaida.
Så DU är alltså den som kan avsluta de interna stridigheterna inom islam eftersom DU vet vilken av de 58 varianterna som är sann
haha - jag ska se om du kan få nobelpriset i fred - om nu inte Greta får det
Jag ironiserade över ditt påstående att de islamska texterna inte ska tolkas eller vridas då det är helt uppenbart att ett av skälen till att det finns 20-30 olika varianter av islam som alla kan påstå sig vara den riktiga tolkningen av profetens ord.
Även om du inte menade det så gjorde du dig iom ditt uttalande (omedvetet?) skyldig till att påstå att det finns en version av islam som omfattar den riktiga tolkningen av islam och dess skrifter. Vad ska alla varianter av islam nu tro - att du säger att de tolkat texterna fel och att de eller någon annan variant är de som inte tolkats utan förståtts rätt?
Det är egentligen inte jag som påstår att koranen ska läsas på arabiska, tas bokstavligt, inte ett enda ord är lögn. Nästan alla muslimer jag hört, pratat med, skrivit med, har påstått det.
Det är nästan komiskt att du tror detta kommer från mig.
Det jag tycker är roande är att du inte i ditt argument tar med att olika varianter av islam tar sin variant av islam som den som rätt återger deras profets ord.
Det är uppenbart att din argumentation i fråga om att missa detta försvagar ditt argument väsentligt. Vilken eller vilka varianter menar du är den som tas bokstavligt? Är det alla varianter? Är det vissa? Hur du än svarar så kommer vi att landa i att alla varianter inte kan vara lika i bokstavlig mening.
Du är inskränkt i din syn på islam. Det finns liberala utövare och fundamentalister inom islam precis som det finns i andra religioner. I Köpenhamn finns det tex en Moské som bara har kvinnliga imamer.