Ska folk få BE på arbetstid?
Eller annat som har med religion att göra.
Vad tycker ni? Ska andra som inte är religiösa få den tiden till godo på annat sätt.
Rökning är ju t ex helt förbjudet.
Eller annat som har med religion att göra.
Vad tycker ni? Ska andra som inte är religiösa få den tiden till godo på annat sätt.
Rökning är ju t ex helt förbjudet.
Att be är en av de finaste sakerna man kan göra!
Det är ren meditation och efter bönestunden jobbar man effektivare har många studier visat. Alla vi behöver paus( då menar jag paus och inte massa måsten ringa röka surfa mm) en 5-10 min var 40:e minut.
Fattar inte att folk är emot meditation när hela forskarvärlden och eliten i samhället redan gör detta i sin vardag.
Att röka är snart förbjudet på alla plan!Allt som skadar kroppen medmänniskor planeten skall förbjudas! Och DU som är emot detta håll käften och ställ dig in i ledet!!!
Vad anser du förresten om SDs förslag att anställda inom vården ska ha rätt att vägra utföra arbetsuppgifter genom att hänvisa religiös övertygelse? Tycker du att det är rimligt att kristna och muslimer ska ha rätt att vägra delta i en abort eller preventivmedelsförskrivning?
Kan du utveckla vad du menar när du på tal om radikaliserade muslimer påstår att "all forskning visar att det är mellan 40-50%" ? Sa du att du var lärare i religionskunskap?
Antagligen menas de undersökningar som gjorts i olika länder. Men problemet är att de flesta drar linjen alldeles för sent, för vad de anser vara radikalt. De värsta islamistiska grupperna blir ju som ett skydd för de som ?bara? är lite radikaliserade.
Jag tycker det är radikalt att se ner på kvinnor, utbildning, homosexualitet, medans andra tycker att det inte blir radikalt förrän man blivit terrorist.
Antagligen menas de undersökningar som gjorts i olika länder. Men problemet är att de flesta drar linjen alldeles för sent, för vad de anser vara radikalt. De värsta islamistiska grupperna blir ju som ett skydd för de som ?bara? är lite radikaliserade.
Jag tycker det är radikalt att se ner på kvinnor, utbildning, homosexualitet, medans andra tycker att det inte blir radikalt förrän man blivit terrorist.
Är du Crash Man?
Utöver rasterna ska de anställda kunna göra kortare avbrott från arbetet, pauser. Under en paus får man inte lämna arbetsplatsen, och pausen räknas som arbetstid. Arbetstidslagen anger inte hur många eller långa pauserna ska vara, utan säger rent allmänt att det är tillåtet att koppla av från arbetet då och då, i den mån det är möjligt."
Nej, hur så?
Jag svarar på vad jag vill. Skicka privat till Crash Man om du vill prata ostört.