Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!
Hej!
Hoppas på att hitta fler med BF JANUARI/FEBRUARI 2020! Hur går det med era graviditeter? Symptom? Svårigheter?
Välkomna!
Hej!
Hoppas på att hitta fler med BF JANUARI/FEBRUARI 2020! Hur går det med era graviditeter? Symptom? Svårigheter?
Välkomna!
Nej enligt BM var inget sånt antecknat, tyvärr! Så hoppas på bra nyheter på måndag! :)
Hur gick det hos bm?
Fick igår en hård hundtass rakt i magen när en lite större hund hoppade upp mot mig. Gjorde ont såklart men kände rörelser både igår kväll och idag. inga blödningar eller särskild värk.
Blev paranoid när jag läste om skador på moderkaka då min är i framvägg, och att skador på den kan ge syrebrist till barnet. Hur veta om man måste kolla upp sig?? Måste åka rätt långt för att ultraljud så vill såklart helst slippa!
Det lät inte som någon rolig förlossning precis... Vet man varför h*n kom tidigt?
Har själv haft ganska bra "enkla" förlossningar men är endå orolig och nervös för denna...Bf 30e?
Coolt att du redan sett utanpå! Här är det svårt att känna dom... Han håller dock på väldigt långt ner... kanske därför
V 24 imorgon. Har haft lite mindre ont i ryggen på sistone så det e skönt. Imorgon ska jag på en jobbintervju och är sååå nervös med tanken på magen. De visste inte att jag var gravid när jag sökte jobbet men jag talade om det när vi bokade tid för intervju och det var väl inget jubel direkt haha. Har inga direkt förhoppningar men skulle va så kul om jag kunde få ett fast jobb innan föräldraledigt, är ett vick det jag har nu.
Jag har med rejäla sammandragningar ibland. Inte så de gör ont men har svårt att fokusera just då ibland.
Jag ska gå på aurorasamtal och har fått min första tid om några veckor. Är så rädd inför förlossningen efter förra gången. Var eg en på pappret helt normal förlossning men smärtan var så outhärdlig så jag var i ett konstant paniktillstånd och så kände jag mig väldigt övergiven på BB. Så det ska vi väl prata om. Vet inte vad man kan förvänta sig av såna där samtal?
Nu har jag äntligen lyckats se rörelserna utanpå magen! Dock väldigt smått...
Är FBgruppen aktiv? Vill gärna vara med där.
Hur går det för er som inte känt något? Har det ändrats?
Nu har jag äntligen lyckats se rörelserna utanpå magen! Dock väldigt smått...
Är FBgruppen aktiv? Vill gärna vara med där.
Hur går det för er som inte känt något? Har det ändrats?
Spännande! Jag är idag på 21+6 och känner fortfarande inget. Känner mig inte orolig då det såg bra ut på ultraljudet för två veckor sedan men det känns ju tråkigt, jag vill ju också känna såklart...
Det gick bra! Vi fick höra hjärtljuden på lillan :)
Efter V.24 (antar att det blir vårt räknat V.24+6) så ska man tydligen känna bebis varje dag. Annars blir det ultraljud. Går in i V.24 imorgon så hoppas på några tecken snart. Ska till bm på mitt bokade besök om två veckor. :) Hur mår du? Känner du bebis?
Jag gick igenom min journal för att se om jag ville gå på ett sådant samtal, klarnasamtal kallas det där jag går. Då får man träffa barnmorska och läkare från BB och förlossning som också igenom händelseförloppet och ger tips och råd på vad man ska göra för handlingsplan inför nästa. Både en handlingsplan till dig och till dem. Hoppas du kommer därifrån lugnare.