Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!
Hej!
Hoppas på att hitta fler med BF JANUARI/FEBRUARI 2020! Hur går det med era graviditeter? Symptom? Svårigheter?
Välkomna!
Hej!
Hoppas på att hitta fler med BF JANUARI/FEBRUARI 2020! Hur går det med era graviditeter? Symptom? Svårigheter?
Välkomna!
Slutet av vecka 30 här. Jag har sovit dåligt de senaste nätterna så jag är konstant trött, hoppas det går över snart. Senast jag var hos barnmorskan så var mitt hb 85 men det känner jag faktiskt inte av alls, det är bara sömnbrist som spökar. Halsbränna varje dag men det är jag ju van vid nu efter ett halvår, haha.
I övrigt mår jag faktiskt fint. Känner mig normalt rörlig allt som oftast, lite öm i ligament och höfter ibland.
Snart har 30 veckor går här också!
Har hemsk halsbränna, sockersug, illående till och från och så ont i bäcken och rygg....
Men jag har fått grav.penningen beviljad! Jippi!
Är i vecka 31 och sover uruselt, är superkänslig för allt och halsbrännan som dyker upp hela tiden. Jag har också graviditetspenning så jag gör sista dagen på jobbet på söndag.
Är i vecka 31 och sover uruselt, är superkänslig för allt och halsbrännan som dyker upp hela tiden. Jag har också graviditetspenning så jag gör sista dagen på jobbet på söndag.
Samma här! Har precis gått in i vecka 33 och sömnen är det till o från med och halsbrännan verkar ha trappat upp. Menää nyss var man ju i vecka 26 så snart är vecka 40 här!
Jag går in i v 33 på lördag.
Är fortfarande pigg men får ganska ont i svanken i slutet av dagarna. Har börjat ta magnesium innan läggdags för mina myrkryp i benen på natten och sover som en prinsessa!! Har än så länge sluppit nattliga kissbesök.
Har dock någon slags bakterie i urinen som vi ska undersöka vilken sort det är, en kan ju tydligen ge barnet sepsis (blodförgiftning) vid vaginal förlossning. Är dunderstor med denna donnan i magen! Var hos BM i måndags, i v. 32 och Sfmåttet var 34 - vilket representerar typ v. 38... haha.
På måndag blir det tillväxtultraljud.
BF 31/1
Två pojkar Lukas 2,5 och Theodor 1,5 pojke nr tre nu Alexander ???? dock en annan pappa och ensamstående.
Slutet av vecka 30 och har varit sjukskriven i ca två mån alla redan pga foglossning.
Lilleman har sjunkit ned med huvudet men inte fixerad. Han är en livlig frisk pojke. Hoppas att han vill komma de godkända två veckorna tidigt.
Lukas kom bf+1 Theo bf-8
Hej,
Ett kanske för vissa känsligt ämne men det här med viktuppgång... jag går in i vecka 30 imorgon och vägde idag 72.3. Jag började på 59kg och hade ett ?mål? att gå upp typ 15kg eller så, men nu är det extremt nära och jag har 10 veckor kvar.... gick upp snabbt första trimetern (5.1kg till vecka 13) och sen till vecka 23 hade jag gått upp totalt 10.5kg. Stannade på 69.5kg i en månads tid men nu har jag gått upp 2 kilo på väldigt kort tid... visst jag har ätit mer fika och var på julbord igår (kommer flytta utomlands på onsdag så nu passar jag på att äta lite mer godis och fika som inte finns där). Men jag har levt på samma sätt under ganska lång tid och det är först nu igen vikten gick upp snabbare. Jag ångest och eftersom mitt BMI just nu passerat 25 är det ?lugnt? i bms ögon för jag var smal innan. Tränade mycket (slutade tidigt med samma intensitet då min puls gick upp supersnabbt och klarade inte av det). Nu blir det promenader främst men lite styrka i gymmet även om det är lättare vikter lite då och då. Jag kommer äta mindre skit från onsdag då jag som sagt flyttat men jag är ändå så himla nojig för min vikt och har panik. Alltid varit en känslig punkt för mig så blir inte direkt bättre nu! Träffade en dietist för någon vecka sedan men enda rådet jag fick var ?är mer fisk? och inget annat. Typ hon var nöjd med att jag var 90% nyttig och sen fikade lite varje dag haha. Men som sagt hade det kanske varit annorlunda om jag varit större innan jag blev gravid? Under första månaderna var jag extremt hungrig och åt nästan inget godis/fika för var inte alls sugen men då portionerna och mellanmålen var större gick jag såklart upp. Nu äter jag mer ?normala mål? men med inslag och onyttigheter. Har någon fått bra tips av bm/dietist/egen kunskap att dela med sig av?
Tack!
Jag tänker att om vi äter som vanligt så blir vi av med extra kilona som en graviditet innebär. Vi kan inte styra över hur mycket vatten vi drar på oss tex. Jag har en bekant som dubblade sin vikt från 50kg till 100kg och visst låter det helt otroligt men sant!
Försök släppa vikttankarna och ät bara normalt. Lite frossande ibland är ju normalt det med! ;) Sköt om dig och lycka till med bebbe :)
Någon annan med mycket sammandragningar?
Jag är i vecka 31+2 och senaste vackan/dagarna har det blivit riktigt jobbigt... Så fort jag gör annat än att ligga å vila så är dom där!
Avbryter jag inte det jag gör och går å lägger mig gör de tillochmed ont efter ett tag!
Blev sjukskriven på 50% då jag verkligen vill jobba mina sista två veckor innan GP.
Hur tänker/gör du om dagarna?
Jag börjar känna mig bestulen på njutningen av graviditeten igen... har bara haft några bra veckor där jag kunnat njuta fullt ut...