Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!
Hej!
Hoppas på att hitta fler med BF JANUARI/FEBRUARI 2020! Hur går det med era graviditeter? Symptom? Svårigheter?
Välkomna!
Hej!
Hoppas på att hitta fler med BF JANUARI/FEBRUARI 2020! Hur går det med era graviditeter? Symptom? Svårigheter?
Välkomna!
När hade du BF? :)[/
[quote=80133792][quote-nick]Sincere skrev 2020-01-01 11:10:51 följande:[/quote-nick]Usch då, jobbigt att de håller kvar på gamla riktlinjer men hoppas det startar av sig själv snart då. När var du beräknad?[/quite
[quote=80133763][quote-nick]Emmissss skrev 2020-01-01 11:00:04 följande:[/quote-nick]När hade du BF? :)
[quote=80133706][quote-nick]Sincere skrev 2020-01-01 10:29:20 följande:[/quote-nick]Jag hade ringt förlossningen och hört med dem och bokat en tid för samtal om igångsättning. Jag har för mig att de nya riktlinjer för i år är att man blir igångsatt vecka 41? Men vet inte om det är samma i alla landsting?[/
Ja jag får väl göra det, om inte annat så för att bli mindre nervös. Bor tyvärr i Sörmland där förlossningsvården inte ändrat riktlinjerna än... Man kan få gå rätt länge över tiden här.
Nu börjar min förlossningsoro komma.... bara några veckor kvar, troligtvis dagar iom min två som var tidiga.
Mest orolig är jag för att föda i bilen eller själv hemma.....
Min yngsta var ute ca två timmar efter vattenavgång!
Någon mer med liknande oro?
Hade du inget barnmorskebesök dagen efter bf? Är oxså ifrån Sörmland och tycker de borde gett dig en tid med en gång. Ring dem :)
29/12, så inte så länge sen :) men kvinnorna i min släkt har haft kortare graviditeter och jag har haft förvärkar, förändrad flytning etc i tre veckor nu så hade räknat med att det skulle kommit redan. Får väl ställa om mig. Är lagom trött på detta nu dock haha.
Gott nytt år på er alla!
Jag tror att min slempropp har börjat släppa lite, det har kommit någon geléliknande, helt genomskinlig klump vid två tillfällen. Jag vet att det inte behöver betyda något, men det är verkligen en påminnelse om hur nära det är nu!
Du skriver förändrade flytningar? Har du som mig röda blodblandade flytningar? Eller vad tänker du på? Hoppas verkligen inte jag måste gå med det så länge:(
Vecka 38+3 idag, var nyss hos barnmorskan.. Bebis har inte riktigt lagt sig tillrätta än.. Hon låg inte riktigt I beckenet.. Hon låg snett med ansiktet ovanför lite med ansiktet på sidan av min mage.. Så tröttsamt.. Börjar bli jobbigt att vara gravid nu med bara 10 dagar kvar. Jag blir alltid så rastlös de sista veckorna. Men har pratat med bm och kommer bli igångsatt vecka 41 om inget hänt innan dess vilket jag inte tror på. Hur mår ni andra?
BF-listan:
29/12 CClady
3/1 mammamu
6/1 anonym2005
7/1 89me
8/1 Tessimon, Sommaren12
10/1 emphz
12/1 facebookmammajuni15, Sumshineinmylife, Jossan4barn
14/1 zebrans
16/1 Emmissss, HVL, Kandelaber, Sincere
17/1 liebespuppe
20/1 LillaEm
21/1 CorAst, Ina8401
23/1 JuliaLC, couleours, Rimrifai
24/1 Ärdetminturnu
25/1 eeat
26/1 Millie8401, Maj81, Cassandra92
28/1 moalinneas
29/1 Knivskrik
30/1 mammapolly
31/1 mela88, Kit83
3/2 MiaAhlin, Eklund12321
5/2 Hannaconda
6/2 solrosbarn
7/2 seger89
9/2 eveliiine
10/2 Carrie123, Irene122
19/2 Littlestar78
20/2 Ritzy, emlo86
22/2 MsBlah
BEBIS ;
19/12 emphz - bf 10/1
Hej alla! Hoppas ni hade en bra jul och ny år samt är peppade att snart ha er bebis här!
Jag skrev innan jul att min bm/läkare nämnde att jag behöver ta det lite lugnt med viktuppgången då jag i vecka 31+6 (9/12) hade gått upp 15kg. Jag blev ledsen och drog ner väldigt mycket på maten och hade ångest och mådde inte så bra. Jag räknade inte kalorier, men låg på kanske 1500 per dag i 2 veckor och tänkte på allt jag stoppade i mig. Jag hade nästa besök inbokat 2 veckor senare (23/12 i vecka 33+6) och hade då samma vikt som vid första mer eller mindre och kände mig glad att jag inte gått upp något.
Under jul och nyår fortsatte jag tänka på vad jag åt och är mycket mer relaxed nu och kan äta mer ?vanligt?, men åt såklart julmat och lite godis och sånt. Dock mindre än vanligt!!!
Nu äter jag typ frukost (gröt, jordnötssmör och banan för ca 300kcal), lunch som är max 500 kcal (kan vara bröd med tonfiskröra eller äggröra, äggröra med skinka, liten portion husmanskost eller liknande) och sen kanske nötter eller yoghurt på eftermiddagen som är typ 200kcal. Middag blir väl lite mer men skulle inte gissa på mer än 700kcal då jag försöker tänka på att äta nyttigt. Så inget överätande med massa bullar, godis eller extremt stora portioner. Jag har räknat kalorier innan i mitt liv så har bra koll på portioner och ungefär vad jag stoppar i mig ändå. Jag försöker promenera men får lätt ont i ryggen så blir inte mer än 1h om dagen kanske. Försöker städa och greja hemma så jag inte bara ligger på soffan (jobbar inte). Nu vägde jag mig idag och hade gått upp 1,5kg igen.... Jag skulle förstå det om det om jag åt en massa, men jag gör ju inte det...
Vet inte hur jag ska tänka eller slappna av riktigt. Har bf 11/2, men kommer snittas 5/2 vilket är en liten tröst då det är ?över? lite tidigare. Åt mycket i början av graviditeten då jag var så extremt hungrig men även trött. Brukade träna 4ggr per vecka innan styrka och HIIT så sjävklart var min förbränning bättre då. Jag undrar dock hur man vet att man samlar vatten?
Tack alla och hoppas ni har mindre dumma hjärnspöken!