• Anonym (Greta wannabe)

Sluta flyga

Ni som slutat flyga, vad har ni fått för reaktioner?

Jag flyger sällan privat men ett par gånger om året i jobbet. Några av mina kollegor flyger nästan varje vecka.

Nu har jag tänkt att nästa gång ska jag ta tåget. Det tar 14-18h jämfört med 1h flyg. Jag har tre små barn så jag vill helst inte resa och vara borta alls, men nu är jobbet sådant.

Undrar lite vad folk ska tycka och tänka och framförallt om dom som flyger kommer tro att jag ser ner på dom.

• Svar på tråden Sluta flyga
  • Anonym (Bizz)
    Konservativ skrev 2019-06-29 11:57:54 följande:

klimatbluffen är ENBART till för att höja skatterna. Handlar inte om något annat. Att människan skulle påverka klimatet är bara löjligt.

Precis, skatterna måste tas in för att finansiera något man inte får diskutera.
  • Anonym (Greta wannabe)
    Konservativ skrev 2019-06-29 11:57:54 följande:

klimatbluffen är ENBART till för att höja skatterna. Handlar inte om något annat. Att människan skulle påverka klimatet är bara löjligt.

skulle önska att du hade rätt. Synd bara att inte forskarna håller med dig.
  • Anonym (Bizz)
    Anonym (Greta wannabe) skrev 2019-06-29 14:11:58 följande:

Åja, det finns det forskare som gör.

Som med så mycket annat visas bara ena sidan av myntet från media och liknande.
  • Anonym (Greta wannabe)
    Anonym (Bizz) skrev 2019-06-29 14:14:33 följande:

Åja, det finns det forskare som gör.

Som med så mycket annat visas bara ena sidan av myntet från media och liknande.

Har du nån källa på det? Jag uppfattar snarare att media är dåliga på att visa upp hur illa det egentligen är. Det skrivs förhållandevis lite om klimatkrisen.
  • Anonym (öh)
    Anonym (öh) skrev 2019-06-29 10:12:40 följande:
    Vad säger du om att köpa dyra grejer som tillverkats i Kina då? Det mesta görs där, inte bara "billiga prylar". Vad skriver du på för dator eller telefon?
    Vad svarade ts på detta?
  • Anonym (Bizz)
    Anonym (Greta wannabe) skrev 2019-06-29 14:21:26 följande:

Har du nån källa på det? Jag uppfattar snarare att media är dåliga på att visa upp hur illa det egentligen är. Det skrivs förhållandevis lite om klimatkrisen.

Inte för tillfället, jag sitter på stranden i en solstol med bara mobil.

Får återkomma senare med det.

För källor finns.

Jag upplever att vi fullkomligt överöses med klimatpropaganda hela tiden!
  • Konservativ
    Jaså då har jag väl fel då.
    Jag lovar sluta flyga när klimatkonferenserna blir videokonferenser och när Obama och Al Gore slutar flyga.
    Men de har väl redan genomfört dessa saker eftersom det är så väldigt bråttom?

Eller?
  • Konservativ
    Jaså då har jag väl fel då.
    Jag lovar sluta flyga när klimatkonferenserna blir videokonferenser och när Obama och Al Gore slutar flyga.
    Men de har väl redan genomfört dessa saker eftersom det är så väldigt bråttom?

Eller?
  • Anonym (Greta wannabe)
    Anonym (H) skrev 2019-06-29 09:02:47 följande:

Du funderar på om folk tror du ser ner på dem om du slutar flyga. Samtidigt är du stridig i tråden. Klart du ser ner på dem som flyget! Var ärlig istället.

Jag ser inte ner på dom som väljer flyg i stället för tåg när dom behöver resa. Men ja ok jag ser ner lite på dom som flyger massor enbart för nöje och inte alls bryr sig om klimatet.
  • Anonym (Greta wannabe)
    Anonym (öh) skrev 2019-06-29 10:12:40 följande:

Vad säger du om att köpa dyra grejer som tillverkats i Kina då? Det mesta görs där, inte bara "billiga prylar". Vad skriver du på för dator eller telefon?

Just dator och telefon får jag via jobbet och har inte ifrågasatt men mat oh kläder brukar jag föredra det som är närproducerat. Men jag är inte alls konsekvent med detta. Borde absolut bli bättre!!!

Dyra prylar av kvalité som håller länge är väll generellt sett bättre än billiga slit oh släng. oavsett var dom producerat.
Svar på tråden Sluta flyga