Inlägg från: Konservativ |Visa alla inlägg
  • Konservativ

Sluta flyga

klimatbluffen är ENBART till för att höja skatterna. Handlar inte om något annat. Att människan skulle påverka klimatet är bara löjligt.

• Konservativ
    Anonym (Greta wannabe) skrev 2019-06-29 14:11:58 följande:
    skulle önska att du hade rätt. Synd bara att inte forskarna håller med dig.
    Jaså då har jag väl fel då.
    Jag lovar sluta flyga när klimatkonferenserna blir videokonferenser och när Obama och Al Gore slutar flyga.
    Men de har väl redan genomfört dessa saker eftersom det är så väldigt bråttom?

Eller?
  • Konservativ
    Anonym (Greta wannabe) skrev 2019-06-29 14:11:58 följande:
    skulle önska att du hade rätt. Synd bara att inte forskarna håller med dig.
    Jaså då har jag väl fel då.
    Jag lovar sluta flyga när klimatkonferenserna blir videokonferenser och när Obama och Al Gore slutar flyga.
    Men de har väl redan genomfört dessa saker eftersom det är så väldigt bråttom?

Eller?
  • Konservativ
    Anonym (Greta wannabe) skrev 2019-06-29 20:41:35 följande:
    Det finns ju massor av vinstintressen i t.ex. plastindustrin osv att vi ska konsumera mer. Men vad finns det för vinstintresse i att visa att vi ska konsumera mindre som gör att man skulle betala i stort sett alla världens forskare att komma fram till det ?
    Bra fråga. 
    Greenpeace hade en budget på 300 miljoner ? 2011 (hittartyvärr ingen senare uppgift).
    Svårare att hitta siffror för vad klimatforskningen kostar men den jag hittade var att USA lagt 30 miljarder dollar de senaste 30 åren, alltså en miljard om året som forskare kunnat söka. 

Och klimataktivisterna som flyger omkring till klimatkonferenser måste ju också äta och betala räkningar.

Men hardu andra siffror så kom gärna med dem
  • Konservativ
    Konservativ skrev 2019-06-30 11:33:25 följande:
    Bra fråga. 
    Greenpeace hade en budget på 300 miljoner ? 2011 (hittartyvärr ingen senare uppgift).
    Svårare att hitta siffror för vad klimatforskningen kostar men den jag hittade var att USA lagt 30 miljarder dollar de senaste 30 åren, alltså en miljard om året som forskare kunnat söka. 

Och klimataktivisterna som flyger omkring till klimatkonferenser måste ju också äta och betala räkningar.

Men hardu andra siffror så kom gärna med dem
    Jag rättar mig själv:

11 miljarder är minimisiffran för år 2014 och därtill kommer 26 miljarder från 2009 som spenderas över flera år.

källa:https://www.gao.gov/key_issues/climate_change_funding_management/issue_summary
  • Konservativ
    Anonym (Greta wannabe) skrev 2019-06-30 16:58:40 följande:
    Så du menar att av Greenpeace 300 miljoner skulle en del gå att betala forskares lön mot att dom presenterar resultat som visar på miljöförstöring?
    Tror du forskare arbetar ideellt? Eller vill de ha bostad och mat och förmodligen en semesterresa då och då?

Någon undrade vilka vinstintressen som fanns. Jag svarade.
  • Konservativ
    Anonym (Greta wannabe) skrev 2019-06-30 22:40:49 följande:
    Av Greenpeace omsättning trodde jag det mesta gick till olika projekt, kampanjer och liknande. Inte så troligt att det är superstora summor över till forskning. Inte i förhållande till de miljardbelopp läkemedelsindustrin, plastindustrin osv satsar.

Jag trodde att många forskare var anställda av universitet och liknande. Vi har periodvis forskare på mitt jobb och dom betalas av universitetet. Skulle vara helt ointressant för oss att betala för att få ett visst resultat. Vi vill ju ha forskningsprojektet för att få fördjupad kunskap inom ett vist område. 
    Du tog fasta på greenpeaces omsättning men inte de miljardbelopp, som du skriver, som USA ensamt ger i forskarbidrag?

Ja, det går till projekt förstås. Vilka får de pengarna? Även om det inte bara är forskare så är det personer som är beroende av dessa pengar. Ligger det i deras intresse att förmedla kritisk uppgifter som går mot klimatalarmisternas ståndpunkter?

Men alltså; USA ger alltså årligen flera miljarder till klimatforskning. Antagligen gör politrukerna i EU detsamma.
Svar på tråden Sluta flyga