Anonym (Greta wannabe) skrev 2019-06-30 22:40:49 följande:
Av Greenpeace omsättning trodde jag det mesta gick till olika projekt, kampanjer och liknande. Inte så troligt att det är superstora summor över till forskning. Inte i förhållande till de miljardbelopp läkemedelsindustrin, plastindustrin osv satsar.
Jag trodde att många forskare var anställda av universitet och liknande. Vi har periodvis forskare på mitt jobb och dom betalas av universitetet. Skulle vara helt ointressant för oss att betala för att få ett visst resultat. Vi vill ju ha forskningsprojektet för att få fördjupad kunskap inom ett vist område.
Du tog fasta på greenpeaces omsättning men inte de miljardbelopp, som du skriver, som USA ensamt ger i forskarbidrag?
Ja, det går till projekt förstås. Vilka får de pengarna? Även om det inte bara är forskare så är det personer som är beroende av dessa pengar. Ligger det i deras intresse att förmedla kritisk uppgifter som går mot klimatalarmisternas ståndpunkter?
Men alltså; USA ger alltså årligen flera miljarder till klimatforskning. Antagligen gör politrukerna i EU detsamma.