Inlägg från: Anonym (öh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (öh)

Sluta flyga

Anonym (Greta wannabe) skrev 2019-06-29 10:09:57 följande:
    Säger du samma sak om att köpa billiga prylar från kina? Bäst att köpa mer. Man vänder inte progressen. Trots att miljontals människor dör pga klimatförändringar.
    Vad säger du om att köpa dyra grejer som tillverkats i Kina då? Det mesta görs där, inte bara "billiga prylar". Vad skriver du på för dator eller telefon?
  • Anonym (öh)
    Anonym (öh) skrev 2019-06-29 10:12:40 följande:
    Vad säger du om att köpa dyra grejer som tillverkats i Kina då? Det mesta görs där, inte bara "billiga prylar". Vad skriver du på för dator eller telefon?
    Vad svarade ts på detta?
  • Anonym (öh)
    Anonym (Greta wannabe) skrev 2019-06-29 14:57:03 följande:
    Just dator och telefon får jag via jobbet och har inte ifrågasatt men mat oh kläder brukar jag föredra det som är närproducerat. Men jag är inte alls konsekvent med detta. Borde absolut bli bättre!!!

Dyra prylar av kvalité som håller länge är väll generellt sett bättre än billiga slit oh släng. oavsett var dom producerat.
    Nej, det brukar ju vara lätt att avstå sådant som inte innebär ett stort offer för en själv. Att du får dator och telefon via jobbet i stället för att själv skaffa dem gör väl inte saken bättre eller annorlunda? Men som sagt, det är enkelt att avstå från sådant man inte egentligen bryr sig så mycket om. 

Är du villig att avstå kylskåp, spis, dammsugare och att få dusch och dricksvatten ransonerat också?
Svar på tråden Sluta flyga