Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Flash Gordon skrev 2020-11-14 21:22:41 följande:

Fyra minuter!

Wow!

Betänk då att då skall fabriken ha hunnit processa min text först och dessutom skriva ett svar på densamma.

Det är automatiserat förstå du. Så fort systemet känner av att du har du har skrivit en text går den med prioriterad status till centralen för bevakning av konspirationsteoretiker och manglas sedan ut i alla vänsterhögerceller. Där sitter en armé av degenerativa människor som vill svara på just dina FL-inlägg.

Globalt  
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-11-20 08:29:37 följande:
    Nej, jag påstår inte att hitler hade judiskt påbrå, fattar inte hur du kan dra en sån slutsats?

Nej, jag försvarar ingen antisemitism, fattar inte heller hur du kan dra den slutsatsen... men jag har mina misstankar.

Drevet (naturligtvis från vänsterhåll) mot Jan Ericson kommer sig av att han tog strid mot antisemitismen under sovjettiden och Lenins antisemitism. Det fick naturligtvis inte passera obemärkt utan man passade på att hugga på något som jag vet att många andra fått lära sig, dvs att hitler hade judiskt påbrå.

Att jag reagerar starkare på SS-u slödders skränande än anonyma skribenters beror kanske på att jag själv personligen blivit utsatt för rent judehat från just den grupperingen inom SS-u. Samma grupperingar som försökte med mordbrand mot en synagoga för några år sedan.
    Och exakt vad blir bättre av att därför hata alla socialdemokrater och palestinier?
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-11-22 11:55:08 följande:

Något annat att fundera över är varför vi judar förväntas tycka likadant i killbills värld? Åtminstone när han lyckas hitta något som stöder hans världsbild eller agenda. I detta fall var det att försöka brunsmeta en oliktänkande.

Det är ju du som försöker framställa dig som en judisk talesperson, vilket du förstås inte är. Det finns gott om judar som varken är hatiska eller krigshetsande så givetvis tror ingen här att alla judar tycker likadant eller som dig.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-11-22 11:55:08 följande:

Något annat att fundera över är varför vi judar förväntas tycka likadant i killbills värld? Åtminstone när han lyckas hitta något som stöder hans världsbild eller agenda. I detta fall var det att försöka brunsmeta en oliktänkande.

Det är ju du som försöker framställa dig som en judisk talesperson, vilket du förstås inte är. Det finns gott om judar som varken är hatiska eller krigshetsande så givetvis tror ingen här att alla judar tycker likadant eller som dig.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-11-24 15:33:32 följande:
    OK, du tycker att kritik mot islamism är att hata muslimer.

Vad du tror är oväsentligt, så länge inget annat framkommer utgår jag från att Johan Westerholm är socialdemokrat.

Det är väl bara för dig att plocka fram några av lögnerna?

Sen så ska du inte tro på vad andra skriver om mig, det finns antisemitism inom S, det innebär inte att jag tycker att S är uteslutande antisemitiskt. Sluta ljug om mig. Undanber mig även ?hen? som pronomen. Jag är kvinna. Inget hen, sluta med din sexism.

Ja det finns judar som inte anser att Israel ska få existera, det är deras uppfattning. De flesta av dem är ultraortodoxa som inte tror på något Israel förrän Messias kommer.
    OK. Du tycker att all kritik mot Israel är att hata judar...

Vad du tror är oväsentligt. Det är Johan Westerholm som bestämmer var hans sympatier ligger. Inte du. Och vilket kön du är av är irrelevant i sammanhanget, vilket hen markerar och du bestämmer inte om andra ska uppmärksamma vad den de pratar med har mellan benen. Att göra det är sexism om något.

Du får själv ta ansvar för vad du skriver och det har hittills varit enögt, polariserat, samt hatiskt mot socialdemokrater och palestinier. Du kanske inte märker det själv och de enda som hejar på dig här i det här hatet är gravt missnöjda personer och personer med högerextrema åsikter - inte direkt någon fredskommitté.

Det finns också judar som bara vill leva i länder med andra. Världen är faktiskt full av dem och de finns naturligtvis även i Israel. Jag ser inte nyttan med en särskilt judisk stat lika lite som jag vill se ett kristet minikalifat någonstans.
  • nihka
    nattuw skrev 2020-11-26 08:56:13 följande:
    Att du inte ser någon nytt av en judisk stat är inte förvånande.
    Jag är emot religiös extremism i alla dess former och ser hellre att människor lever tillsammans oavsett trosuppfattning. Alla delar inte min uppfattning och att du inte gör det är inte förvånande.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2020-11-26 10:13:23 följande:
    Definitionen av antisemitism

Denying the Jewish people their right to self-determination, e.g., by claiming that the existence of a State of Israel is a racist endeavor

ec.europa.eu/info/policies/justice-and-fundamental-rights/combatting-discrimination/racism-and-xenophobia/combating-antisemitism/definition-antisemitism_en
    Kalifatälskare anser ju också att det är rasistiskt att förneka dem denna "rätt".
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-11-27 07:52:04 följande:
    Men lägg ner, personer med annat ursprung än judiskt kan bli medborgare i Israel efter sedvanlig naturaliseringsprocess.
    Woops! Redan glömt. Igen.

Lagen definierar Israel som en enbart judisk nationalstat.

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/07/19/israel-godkande-hart-kritiserad-nationalstatslag-gor-oss-palestinier-till-andra
  • nihka
    Missermajser skrev 2020-12-01 20:00:55 följande:

Tacka vet jag den del av högern som anser att ALLAS rätt till erkännande och beskydd av privategendom. Inte någon godtycklig rättsprincip som enbart ska gälla beroende vad släktbandet tillskriver en för religiös identitet. Har man köpt en bit mark och betalat för den som äger man den oavsett om man är jude eller muslim.

svenska.yle.fi/artikel/2017/02/07/israel-antog-omstridd-lag-om-bosattningar-pa-privat-palestinsk-mark 

Just så! Fast extremhögern är inte en del av borgerligheten/högern så det är inte att undra på att man har lite olika syn.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Borgerliga_partier_i_Sverige
  • nihka
    nattuw skrev 2020-12-02 16:05:41 följande:
    Nej jag delar inte din syn på att Israel inte borde existera.
    Jag delar inte heller din galet felaktiga syn på min syn, men have a blast med dina fantasifoster.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?