Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

RebeckaZ70 skrev 2021-06-03 08:20:17 följande:
    Inte bara palestiniers syn.

Även svenska socialdemokrater delade denna syn.

"Palestinierna önskar utplåna Israel som stat, vill helt krossa Israel. Detta är helt riktigt ? och det är en målsättning vi bör stödja."
    Det finns naturligtvis ingen konsensus eller officiell syn NÅGONSTANS om att Israel ska utplånas, inte ens hos ärkefienden Palestina. Du hittar ju bara på. Är det att du inte vet bättre eller en medveten lögn?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Simmaellersjunk skrev 2021-06-03 07:57:54 följande:
    Mål är en sak, verklighet är en annan. Visste ni förresten att 25 % av alla palestinier är FÖR Hamas syn på Israel, alltså att landet ska utplånas? 25 % av alla palestinier röstar alltså medvetet för terrorism:

www.neareastconsulting.com/plc2006/blmain.html

Q10 på den sidan, där ser ni källan för exit pollen.

Det är alltså inte fråga om någon enstaka extremist här och där på den palestinska sidan, judehatet är utbrett. Men det skriver aldrig media något om.
    Toppen! 75% av alla palestinier är då alltså emot eller i alla fall inte för att Israel ska utplånas.

Vet du hur siffrorna ser ut bland israeler som vill nuka Palestina vs de som är emot eller i alla fall inte för ett nytt Hiroshima?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-06-03 08:45:42 följande:
    Det är inga märkvärdigheter. Undersökningen är inriktad på klassiska antisemit-myter.

Du får svara på om George Soros i hemlighet styr mycket i världen.

En sådan fråga antar jag att man kan svara "ja" på utan att vara antisemit. Han är trots allt dollarmiljardär flera gånger om, spekulerar mot länders valutor och startar fonder som har i uppdrag att sprida vissa budskap.

Man kan förmodligen även svara "ja" på samma fråga om Warren Buffett men han är inte jude, så vitt jag vet.

Däremot inte en fråga om vänsterns antisemitiska påståenden som "Israel är en rasistisk stat" och "Israel har ignen rätt att existera".

Antisemitism som definieras här:
    ec.europa.eu/info/policies/justice-and-fundamental-rights/combatting-discrimination/racism-and-xenophobia/combating-antisemitism/definition-antisemitism_en

LÄNK
    Bra! Läs där så ser du att det inte står något om Israels rätt att utplåna/fördriva andra för att existera exklusivt i områden som tillhör flera.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2021-06-03 22:36:30 följande:
    Det är ju faktiskt väldigt tydligt att det förekommer hos moderater också
    Men äntligen tycks du fatta. Finns överallt fast mer förekommande inom högern och då särskilt bland SDare och Kristdemokrater. Inget överraskande i den undersökningen och inte heller överraskande att du förnekar.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2021-06-03 08:31:30 följande:
    Nu har jag inte hunnit läsa hela undersökningen. Men det är säkert så.

Svarsprocenten var bara 61% om jag minns rätt.
    Den som känner till något om forskning vet förstås att 61% är en hög svarsfrekvens och den utgår inte heller från att andras fördomar om forskning stämmer.
  • nihka
    Rataxes skrev 2021-06-04 09:17:06 följande:
    Väntar med spänning på den dagen ett judiskt eller ett kristet parti tar plats i nazistinas parlament.
    Väntar med spänning på den dagen du kan kalla något för vad det faktiskt heter istället för den vanliga ordonanin.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-06-04 08:42:24 följande:

Ni vet alla de där antisemitiska påståendena om att Israel är en "rasistisk stat" som ägnar sig åt "etnisk rensning" och att Israels anklagas för "apartheid"?

Medan Fatah på Västbanken och Hamas i Gaza nu är inne på sina respektive femtonde år vid makten av deras folkvalda fyraårsperiod så verkar nästa Israeliska regering komma att inkludera ett arabiskt, öppet islamistiskt, parti.

Det är skillnad ...

...så verkar

Ja, men då är det så!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-06-04 07:14:09 följande:

Bara sluta.

Sida skänker alltså fem av femtiotre miljoner till Islamic Relief. 

twitter.com/PeterSellei/status/1399350956064706563

.
    I Tyskland förklaras Islamic Relief vara en del av Muslimska Brödraskapet vilket i sin tur är terroriststämplat. Tänk så olika man kan se på det på vardera sidan om Östersjön.

.
    Skriftlig fråga i Riksdagen här:
    www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/skriftlig-fraga/svenskt-bistand-till-islamic-relief_H81138

Ministerns svar i september 2020 är att "utvärdering av Islamic Relief pågår inom Sida".

Ska vi anta att den utvärderingen är gjord och Sida, i motsats till tyska myndigheter, kommit fram till att allt är i enlighet med svenska värderingar? Eller pågår utvärderingen fortfarande och Sida ger miljoner till dem under tiden? Eller har utvärderingen visat samma som i Tyskland men regeringen inte agerat på detta?

.
    Man måste inte stötta en "hjälporganisation" som hyllar Hamas.

Bara sluta.

Islamic reliefs insatser har granskats över 500 gånger de senaste tio åren. Merparten av dessa granskningar, som vi givetvis välkomnar, har varit externa. ... Ingen har visat på några otillbörliga kopplingar eller tecken på att Islamic relief inte lever upp till de humanitära principerna om opartiskhet och oberoende...

www.expressen.se/debatt/vi-ingar-inte-i-muslimska-brodraskapets-natverk/

• nihka
    Flash Gordon skrev 2021-06-04 08:42:24 följande:

Ni vet alla de där antisemitiska påståendena om att Israel är en "rasistisk stat" som ägnar sig åt "etnisk rensning" och att Israels anklagas för "apartheid"?

Påståenden om statens Israels agerande är förstås inte antisemitism. Antisemitism är fientlighet, fördomar eller diskriminering mot judar. I staten Israel finns inte bara judar utan även andra grupper och staten Israel representerar inte bara, eller ska inte representera bara judar utan alla som bor där. Det är när så inte sker som kritiken kommer.

Den som påstår att Israel är en rasistisk stat eller ägnar sig åt etnisk rensning eller anklagar Israel för apartheid uttalar sig om hur staten agerar och det har inget som helst med judar eller antisemitism utan så kan ske i alla världens länder när det går snett.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-06-05 10:41:57 följande:
    Mmm ... det lär nog ta tid kan man tro.

PLC idag - 132 mandat totalt:

Hamas (terrororganisation som inte erkänner Israel) 74 mandat
    PLO (terrororganisation som inte erkänner Israel) 58 mandat
    PNI (erkänner principen om en tvåstatslösning) 2 mandat
    Third Way (partiet nedlagt) 2 mandat
    Oberoende 4 mandat
    Ser ingen större skillnad. Same, same. Två terroriststater som över åren tävlat i vem som kan hitta på de mest rafflande terrordåden, båda gör sina terroristledare till statsöverhuvud och ingendera erkänner den andre.

Sedan har ju Israel kommit lite länge i att införliva sina minoritetsgrupper i politiken, men de blir ändå fullständigt överkörda när det röstas igenom att hela Jerusalem blir ENBART Israels huvudstad och att minoritetsgrupperna marginaliseras med lagar som klassar Israel som en ENBART judisk stat. Arabiska avskaffas som officiellt språk och grundandet av ENBART judiska bosättningar görs till nationellt mål.

svenska.yle.fi/artikel/2018/07/19/israel-godkande-hart-kritiserad-nationalstatslag-gor-oss-palestinier-till-andra

Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?