Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Flash Gordon skrev 2021-09-24 05:05:23 följande:

Vänstern och antisemitism är ju inte endart ett svenskt fenomen.

Här gråter Demokraten Alexandra Octavio Cruz när USA:S representanthus röstar FÖR att ge stöd till Israel för att återuppbygga deras missilförsvar Iron Dome med siffrorna 420 mot 9.

www.foxnews.com/politics/alexandria-ocasio-cortez-emotional-israel-iron-dome-vote

AOC, som hon kallas, ändrade i sista stund sin röst från "Nej" till "Närvarande". Efter det börjar hon gråta och får tröstas av en kollega.

Så hårt slag var det för henne att Israel får hjälp att försvara sig mot Hamas raketanfall.

Iron Dome var det system som stoppade tusentals raketer från Gaza under Hamas senaste attack för några månader sedan. Nu handlade det om att återuppbygga systemets kapacitet - att "köpa in nya raketer".

Bland de som röstade "Nej" fanns Demokrater som tidigare öppet spridit antisemitism, som Ilhan Omar och Rashida Tlaib.

Alla långt ut till vänster i politiken. 

Och som vanligt när man kollar upp det du postar så visar det sig att du ljuger, i bästa fall vinklar bortom igenkänlighet.

Hon grät inte utan någon tyckte hon verkade dra handen över ansiktet flera gånger och en av de nio nejrösterna kom från en republikan.

USA har nu beslutat att ge bor i miljard dollar till Israels militär. Naturligtvis finns det synpunkter och reaktioner om det. Det finns inget antisemitiskt över att tycka att de pengarna kunde använda till något annat. De gav bort ännu mer förra året. Israel är en dyr liten maskot för USA.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    nihka skrev 2021-09-24 10:39:22 följande:
    Och som vanligt när man kollar upp det du postar så visar det sig att du ljuger, i bästa fall vinklar bortom igenkänlighet.

Hon grät inte utan någon tyckte hon verkade dra handen över ansiktet flera gånger och en av de nio nejrösterna kom från en republikan.

USA har nu beslutat att ge bor i miljard dollar till Israels militär. Naturligtvis finns det synpunkter och reaktioner om det. Det finns inget antisemitiskt över att tycka att de pengarna kunde använda till något annat. De gav bort ännu mer förra året. Israel är en dyr liten maskot för USA.
    USA har nu beslutat att ge bort en miljard dollar till Israels militär.
  • nihka
    Annika Borg har radikaliserats och är tydligt islamofobisk.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-27 13:06:00 följande:

Så här flaggar Kära Systerparti i Beit Ummar, mellan Halhul ochGush Etzion i Judéen.

Måste kännas bra att skicka miljarder i bistånd till dessa?

Den bilden ser fotoshoppad ut. Flaggstången är lika tjock som en fönsterruta eller vad är det för byggnader i förgrunden, hundkojor?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-09-27 13:37:57 följande:

Och medan Hamas sitter på tillgångar i främst Turkiet på ca en halv miljard dollar så lider det folk de kontrollerar i Gaza sådan nöd att våra svenska skattemedel behövs som bistånd.

twitter.com/clemenswergin/status/1425162754403487747

De lär ha råd att köpa och bygga nya raketer att skicka mot Israel i alla fall.

Tänk de arma israelerna som får en miljard dollar i bistånd från USA. Tur att de får dessa pengar så kan de använda sina egna knappa resurser att köpa filtar och mjölkersättning till den egna befolkningen.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-28 07:06:23 följande:
    Och här plockas den s.k. flaggan ner. Men kära systerparti har nog fler.

twitter.com/morant555/status/1442029185866817537
    Aha. Den hängde i ledningarna. Alltså inte fake.

Och man vet vem som hängde upp den? Det kanske finns en film när man ser det eller var har du fått det ifrån att det skulle handla om någon partiföreträdare?

Om det hänger en flagga med ett kakkors någonstans i Sverige är det socialdemokraterna som ligger bakom det då?
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-28 07:13:51 följande:
    Det finns iallafall guldpläterade iPhone att köpa i Gaza

Det går ju inte för de arma israelerna att köpa. De är så fattiga att de får bistånd från USA på en miljard dollar.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-28 07:38:14 följande:
    Det är verkligen oanständigt av M att fortfarande inte tagit avstånd från Sultan Erdogan. Men Reinfeldt/ Bildtandan lever väl fortfarande kvar.

Värt att tänka på är att den förre bostadislamisten Kaplan också hade täta kontakter med AKP förutom milli görus och grå vargarna.
    Fast nu är ju inte Erdogan någon Sultan och kommer aldrig att bli. 

Alla regeringar måste ha kontakt med andra länder och deras statsöverhuvuden. Det betyder inte att man gillar allt de gör.
  • nihka

Och din nya högerextremistiska premiärminister Bennett behöver bistånd från USA för att säkra tillgången på livsnödvändig glass: 

RebeckaZ70 skrev 2021-09-30 07:40:14 följande:
    Den stackars fattige ledaren för Kära Systerparti, Abu Mazen byggde en stuga i öknen för svenska biståndspengar
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-10-09 09:59:26 följande:

DN (av alla!) lyckas skriva ett reportage om judehatet i Malmö och den stundande konferenssal om detta, ledda av Socialdemokraterna och Stefan Löfven (ironin!) och om den judiska familjen som tvingas emigrera till Israel för att trygga sin dotters liv.

Detta är alltså precis anledningen till varför Israel behövs.

www.dn.se/sverige/judehatet-gor-att-de-flyr-fran-malmo-flyttar-till-israel/

"Kort därefter pratade en elev i en parallellklass om Rebecka. 'Jag hatar henne och hela hennes äckliga folk', sa eleven på arabiska.

- Min kompis kan arabiska, så hon förstod, berättar Rebecka.

Några dagar senare hittade Rebecka en spottloska på sin jacka i kapprummet. På väggen vid hennes hängare klottrades 'Fuck Israel' och 'Free Palestine'. Klottret tvättades bort men återkom sex gånger, enligt skolans egen utredning. Ett gäng tjejer och killar började ropa 'Free Palestine' mot Rebecka i korridoren.

- Det sa det liksom bara mot mig, inte mot någon annan."

Annars är det inte alls svårt att förstå att DN, regeringen, statsminister Stefan Löfven och socialdemokraterna rapporterar om antisemitism och arbetar mot antisemitism.

Förklara för mig en gång till varför någon som känner sig förföljd behöver ett särskilt land där man förföljer och kastar ut andra? Förklara varför man inte vill leva tillsammans med andra.

Om Israel upphör med sin occupation, olagliga bosättningar och försök till ett systematiskt utplånande av allt ickejudisk kanske andra inte känner så mycket "Fuck Israel". Eller tänkte du att den andra sidan plötsligt skulle börja uppskatta  occupation, olagliga bosättningar och försök till ett systematisk utplånande av allt ickejudisk bara det håller på tillräckligt länge?

Och med andra sidan är det förstås lika illa. Därför rullar evighetskriget på. Båda sidor kanske gillar krig? Gillar att det kittlar lite i magen när raketerna kommer? Gillar att få pengar från omvärlden så man känner sig sedd? Om det skulle bli fred skulle ingen längre bry sig om varken Israel eller Palestina så mycket. Krig och konflikt verkar vara båda sidors raison d'etre.

Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?